daddyphilipsen
Resurrected, by the mercies of Nuts
- 31 mei 2008
- 17.443
- 36.255
Ja joh nog harder,de Bugatti Veyron
En een onbeholpen groot blok er in ...Gewicht zegt alles, deze auto weegt maar 825 kg, een moderne Supercar minstens het dubbele.
Een moderne F1 racer kan wel sneller maar met die eindoverbrenging heb je op geen enkel circuit voordeel.
Bovendien is vermogen niet de maatstaf. Luchtweerstand is op hogere snelheden veel belangrijker. Dat loopt exponentieel op en remt harder af als het gestegen vermogen toevoegd.
Voor de oorlog wisten ze echt wel hoe ze veel vermogen moesten maken. Maar ergens boven de 300km/h krijg je zoveel luchtweerstand dat je wielen wel sneller gaan draaien maar je niet sneller vooruit gaat.
Je vergeet de rolweerstand,ik geloof er niks van dat die dingen de 340 halen,alleen al de banden uit die tijd verdragen zulke snelheden niet.Een moderne F1 racer kan wel sneller maar met die eindoverbrenging heb je op geen enkel circuit voordeel.
Bovendien is vermogen niet de maatstaf. Luchtweerstand is op hogere snelheden veel belangrijker. Dat loopt exponentieel op en remt harder af als het gestegen vermogen toevoegd.
Voor de oorlog wisten ze echt wel hoe ze veel vermogen moesten maken. Maar ergens boven de 300km/h krijg je zoveel luchtweerstand dat je wielen wel sneller gaan draaien maar je niet sneller vooruit gaat.
Je vergeet de rolweerstand,ik geloof er niks van dat die dingen de 340 halen,alleen al de banden uit die tijd verdragen zulke snelheden niet.
De banden waren zelfs bij de Veyron een groot probleem omdat ze niet heel bleven.
Dit zijn echter brede platte banden waar veel meer gewicht op rust en meer koppel te verwerken hebben.
De auto Union had smalle hoge banden, waarschijnlijk spinden die continue door het lage gewicht en het gebrek aan downforce.
Ik
Ok nu ik weer,net ff de site bezocht,de topsnelheid was 126mph gemiddeld,rond de 200 dus,nu jij weer.
En dat was een latere versie met 750cc.Die 175 zullen wel km,s geweest zijn.
Bekijk de filmpjes maar op Lowbrouw customs.
Zo dan, hoe eigenwijs kun je zijn zeg...
Hier, in your face - sheet 5 is het duidelijk te lezen: http://nebula.wsimg.com/f6c8fd1cda8...89604A3781742F233&disposition=0&alloworigin=1
quote: "113B 650CC A-PF Alp Racing & Design Milers Alp Sungurtekin 149.279 175.625 251"
149.279 mph was het oude record en Alp zette daar 175.625 mph tegenover
(in Amerika doen ze niet aan km/u maar in mph, mocht je dat soms denken)
ooit eens naar Drachten geweest daar deed toen een Vincent 500 van Brian Chapman mee,dat ding ging harder dan
de meeste motoren met een veel grotere inhoud.Zijn helaas niet veel beelden van,het geluid moet je in het echt gehoord hebben dat was oorverdovend luid.