Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Unusual, interesting & rare motorcycles.

Racer-X. Nog een bewijs dat electriciteit en motorfietsen een heel slechte combi is...



 
Waar het de meeste ontwerpers een technisch perfecte motorfiets willen neerzetten hebben Amerikanen de onbedwingbare neiging om ze raar mogelijk te doen. Deze Racer-X voegt helemaal niets aan de wereld toe. Het is verspilling van materiaal.
 
Waar het de meeste ontwerpers een technisch perfecte motorfiets willen neerzetten hebben Amerikanen de onbedwingbare neiging om ze raar mogelijk te doen. Deze Racer-X voegt helemaal niets aan de wereld toe. Het is verspilling van materiaal.
De Racer-X is nou typisch een kunstwerk: heel veel design, maar bruikbaar is het niet.
 
Als ik het goed zie is het een Koehler Escoffier. Die waren voor die tijd (1912-1929) sowieso erg modern en vooruitstrevend. (Maar zakelijk niet heel succesvol) als ik het goed heb is eea uiteindelijk overgenomen door Monet Goyon die het tot in de jaren 50 als afzonderlijk merk hebben laten bestaan als "de sportieve tak".
 
Motorfiets van een vriend (leest hier ook wel eens mee) mag hier eigenlijk niet ontbreken:



Volledig houten frame, enkelvoudige ophanging voor en achter, vering van hout en kurk en een 'dieselmotor' die op algenolie loopt. En ja, dat rijdt echt, dit korte filmpje gaat over het verhaal erachter :

 











Je gebruikt gewoon onderdelen van een vliegtuigmotor en je hebt een heel aparte motorfiets.
 
Hey! ik heb 'm ca 1,5 jaar geleden dat blok verkocht?
 
CRS DUU, de pizza onder de motorfietsen. Het beste van Italie en het beste van Amerika gecombineerd.