Unusual, interesting & rare motorcycles.

Wie wil er nou geen Corona hebben?:+

mv-agusta-1000-corona-103302-246.jpg
 
die man is zo is zo geweldig , alle filmpjes zijn waard te bekijken van deze man , Allen Millyard
Maak van 2 4 cilinders een 6 cilinder met een ijzerzaag / lasaparaat en een pers .
Denk dat niemand hier dat hem nadoet Dit dus
 
Naar mijn mening is het meer een 4 wielig voertuig met hele smalle wielbasis....maar er zal wel ergens een regeltje zijn dat ‘t ding in de categorie motorfietsen valt... :?
Dat ding heeft een wielbasis van rond de twee meter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
118620965_10218181967800862_3865261213021791675_n.jpg


118491688_10218181961120695_7779281291603928303_n.jpg


118626289_10218182120364676_8764265747109592020_o.jpg


.1904 Moto Cardan 2 cylinders, Ader engine, the ''Moto Cardan'' used its Cardan-shaft at a time when the leather belt was the preferred choice. But this bike is also impressive thanks to its 3 1/2 hp Adler V-twin cylinder engine mounted transversely or by its cast metal tank (probably cast iron) on some models. The manufacturer's thought was to solve leaking issues, so common with welded tanks. According to Jean Bourdache, this model does not seem to have been marketed and is therefore an exceptional testament.
 
nou... zoals bij een ouderwetse ketting dan denk ik. Zo één zonder X- of O-ringen.
Ik denk dat het voorschrift iets als "voor iedere rit dienen de tandwielen van de overbrenging gesmeerd te worden" geluid zal hebben. Ik ben ook bang dat inplakkend straatvuil meer bijdraagt aan de slijtage dan gebrek aan smering bij deze constructie.

Aan de andere kant: in die tijd was 20.000 kilometer een heel normaal revisie-interval voor het motorblok en het zou me niet verbazen als dit voor een soortgelijke levensverwachting is bestemd. Andere tijden, andere normen ;)
 
In de jaren 50 hadden veel motoren een gesloten kettingkast en bleef de ketting schoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan