V-max tegen Gsx-r 600 bj 99

Sniper

MF veteraan
13 dec 2001
2.453
0
België / Bornem
Op het werk heeft een collega een Vmax (full power), en hij wil wel eens een sprintje maken tegen mij. :P
Op zich geen probleem vind ik, hij zal toch met zijn 140 :? pk iets sneller zijn dan ik met mijn 105pk.
Maar hij beweert dat hij me direkt de vernieling in gaat rijden , maar ik denk daarentegen dat ik wel heel dicht bij hem zal blijven....

Wat denken jullie ? Heeft dit iemand al gedaan of gezien ?
 
Geen kans volgens mij. Afgezien van het vermogen, heeft ie ook veel meer koppel. Ik heb minder koppel dan een V-max en bij het stoplicht ga ik met drie vingers in m'n neus bij een 600 weg....
 
Op het werk heeft een collega een Vmax (full power), en hij wil wel eens een sprintje maken tegen mij. :P
Op zich geen probleem vind ik, hij zal toch met zijn 140 :? pk iets sneller zijn dan ik met mijn 105pk.
Maar hij beweert dat hij me direkt de vernieling in gaat rijden , maar ik denk daarentegen dat ik wel heel dicht bij hem zal blijven....

Wat denken jullie ? Heeft dit iemand al gedaan of gezien ?

Ik zou er geen drama over maken, het is de bochtensnelheid die telt.
 
Ik zou er geen drama over maken, het is de bochtensnelheid die telt.
Tis maar net waar je een fiets voor maakt en/of koopt.

En dan nog,
17 jaar oud concept of een paar jaar oud concept.
Bijna 300 kilo tegen een kleine 180 kilo.
 
Laatst bewerkt:
Tja ik heb wel wat vergelijkings materiaal....

0-100 in 2,83 sec
PK din gemeten op achterwiel: 135
Koppel: 125 NM bij 7500 TpM
Max. Snelheid met 17" wielen: 225 km/h

...met 9 vingers in m'n neus een 600-tje eruit sprinten
...bij 150 km/h komt een GSX1100 me voorbij na de sprint, waar was ie daarvoor ?

... verder commentaar overbodig ... geluk ! :j

P.S. sprinten is legaal zolang de max. toegelaten snelheid niet wordt overschreden... *D
 
Tja ik heb wel wat vergelijkings materiaal....

0-100 in 2,83 sec
PK din gemeten op achterwiel: 135
Koppel: 125 NM bij 7500 TpM
Max. Snelheid met 17" wielen: 225 km/h

...met 9 vingers in m'n neus een 600-tje eruit sprinten
...bij 150 km/h komt een GSX1100 me voorbij na de sprint, waar was ie daarvoor ?

... verder commentaar overbodig ... geluk ! :j
Hmm, misschien kom ik jou ook eens tegen, wil ik het nog wel eens proberen. :9

Eerst zien, dan geloven.
 
Laatst bewerkt:
Die V-Max gaat het winnen met een sprintje... duidelijk.. meer pk's en meer koppel. Als ik een sprintje trek en ik zie iets soortgelijks naast me, dan hoef ik m'n gas niet eens open te gooien. Een 2 cilinder heeft een berg meer koppel onderin, bij een 4 cilinder komt het net wat later. Nou heeft mijn GSX600F de nare eigenschap om pas bij 7000tpm ECHT tot leven te komen, dus dat is ook al een reden om geen sprintjes te doen tegen dikke V-Twins, maar ik weet zeker dat een Vmax gaat winnen van een GSXR.

Wel kom je 'm natuurlijk na verloop van tijd voorbij, maar dat telt niet he :P
Laatst ook sprintje met een Buell XB9R (of S weet ik het) willen doen. Helaas moet je keihard doortrappen van 1 naar 2 als je 'm in de toerenbegrenzer knalt, maar weet zeker dat die Buell het ook had gewonnen als ik wel gewoon goed door kon schakelen. Die dingen maken trouwens een kolere lawaai. Dacht nu al 2x dat er wat mis was met m'n blok en dan kom je erachter dat er een Buell achter/naast je rijd (ter info : de spiegels op een 600F zijn troep, je ziet er niets in, mits je je ellebogen naar binnen trekt).
 
ach ja het ligt altijd ergens aan als je niet wint, is het niet het weer dan wel de banden die niet warm genoeg waren, anders misschien wel slecht geslapen, maar aan de motor ligt het nooit, das altijd een absolute winner :+
 
Vanmiddag heb ik een maat van mij weggeblazen met m'n Eli. Hij een ZX6 die veel lichter is en ik een ZL1000... Hij was nergens tot we tegen de 160 kwamen, daarna kwam hij me voorbij, omdat z'n top veel hoger ligt en hij veel minder luchtweerstand heeft. Qua koppel verliest hij het en het eerste stuk blijf ik bijna alles voor.

Een vmax heeft nog wat meer power onderin en zou dus ook zeker sneller moeten zijn in de sprint dan zo'n GSX... No Worries!
 
Terug
Bovenaan Onderaan