Ron70
As good as it gets
Of hij het origineel wil hebben en er eventueel wat voor wil geven is geheel aan de dealer zelf. Tenzij er een of andere omruilactie is ofzo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
6 ipv 5 versnellingenDat zeker, maar ik ben vooral op zoek naar de voor- en nadelen tov een good old R1100GS...
Dat vind ik best een stevige afknapper. Moet toch nog eens flink achter mijn oren krabben of ik mijn huidige Italiaanse (Ducati Monster) inruil voor een V85tt. Huidige motor heeft hier totaal geen last van. Reken er niet op voorhand op dat Guzzi dit wel even oplost. In het verleden was de mapping van veel injectiefietsen niet op orde. Resultaat: aan/uit gasrespons. Dat de Guzzi nog lijdt aan een injectieprobleem is nauwelijks voor te stellen, want je zou denken dat producenten het programmeren van de mapping inmiddels beheersen. Kan natuurlijk nog te maken hebben met het voldoen aan de Euro5 emissies.Ook deel ik de mening van rijders wereldwijd dat de injectie tussen 3200 en 4200 toeren niet optimaal is. De motor wil dan regelmatig bij stabiele gashand toch versnellen. Op een rechte weg is dit irritant maar in een bocht potentieel gevaarlijk. Dit fenomeen is het sterkst in strada. De regen en sportstand hebben er minder last van. Ik neem echter aan dat Guzzi hiervoor met een update zal komen.
Als je een lompe stoterstangen tweecilinder aan Euro 5 laat voldoen, zit je tegen een hoop grenzen aan wat betreft de afstelling. Ik ken iemand met een V7 en het zelfde verhaal en de Harley van mijn pa had er evengoed last van. Zodra de boel geoptimaliseerd is op een testbank, loopt het als een droom (of eigenlijk, zoals de fabrikant het bedoeld had).Dat vind ik best een stevige afknapper. Moet toch nog eens flink achter mijn oren krabben of ik mijn huidige Italiaanse (Ducati Monster) inruil voor een V85tt. Huidige motor heeft hier totaal geen last van. Reken er niet op voorhand op dat Guzzi dit wel even oplost. In het verleden was de mapping van veel injectiefietsen niet op orde. Resultaat: aan/uit gasrespons. Dat de Guzzi nog lijdt aan een injectieprobleem is nauwelijks voor te stellen, want je zou denken dat producenten het programmeren van de mapping inmiddels beheersen. Kan natuurlijk nog te maken hebben met het voldoen aan de Euro5 emissies.
Bedoelen jullie zoiets als dit: V-Twin Boost V85TT - Electronic Fuel Management - Mistral Special PartsZoiets is Boosterplug dus ook maar die kan ze niet leveren voor de E5. Ik hou de diverse fora in de gaten voor als er iets beschikbaar komt. Hetzij een fooler of een tune.
Fanatieke fora zoals b.v. Guzzitech en advrider.com zijn een goede informatiebron.
Tja misschien is dan zo, 'n v-twin boost iets voor jou en mooiste zou zijn als iemand een dyno uitdraai heeft met een Guzzi v85tt die een mooie lucht / brandstof verhouding laat zien over het hele toeren bereik waarmee je kan laten zien dat dit ook echt verbeterd door toedoen van zo, 'n v-boost. Meten is weten zeggen ze wel eens hé....Tsja,..Tuningboeren zien ze als broodstelers dus....
De beheerder van het Guzzitechforum is zelf een tuningboer en mag maar al te graag O2foolers bashen maar is nog nooit met keihard bewijs gekomen. Mind you: Mijn voorkeur gaat ook uit naar een tune maar ik zal een fooler niet mijden als er geen tune voorhanden is. De boosterplug heeft mij tot de recall bij de Tiger i.i.g. goed geholpen. Geen stilvallen en aan/uitgedrag meer en hij voelde over de gehele linie een stuk sterker aan. Hierna heb ik hem eruit gelaten omdat toen de problemen opgelost waren en dus niet meer nodig.
Thnx voor je verslag, na jaren tigers afgelopen zaterdag een centenario te leen gekregen totdat mijn eigen geleverd wordt, morgen of zaterdag. Inderdaad wel even wennen aan gasrespons en aan/uit reactie. Tot nu toe happy met de overstap en het schijnt dat ze na het inlopen steeds beter worden. Wilde gewoon weer eens iets anders. ajAls newbie Guzzirijder wil ik wel wat ervaringen tot zover delen. Ik heb nu zo'n 1200 km op mijn E5 V85tt gezet en de volgende dingen vielen mij op: Vergeleken met mijn Tiger 800xcx is deze fiets een stuk compacter en iets lager. Qua gewicht scheelt het niet zoveel maar "het gewicht" zit veel lager en dat maakt hem een stuk makkelijker te handelen als de Tiger. Hij stuurt ook veel makkelijker en geeft meer vertrouwen.
Bij koude start is hij nogal nukkig. Het beste is om hem eerst te starten en dan je helm op te doen en handschoenen aan te trekken i.p.v. direct weg te rijden. Ook deel ik de mening v....