Valentino Rossi deel 19 - Vanuit de schaduw

Rossi staat na Valencia '17...

  • 1e

    Stemmen: 17 31,5%
  • 2e

    Stemmen: 9 16,7%
  • 3e

    Stemmen: 12 22,2%
  • Anders

    Stemmen: 16 29,6%

  • Totaal aantal stemmers
    54
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi man. Wat heeft deze man nog een snelheid. Benieuwd wat ie op de sachsenring kan volgende week.
 
Of nog achter Pedrosa. Die heeft toch ook al wat succes gehad op de Sachsenring. Zou een mooi afscheid zijn :P
 
Of nog achter Pedrosa. Die heeft toch ook al wat succes gehad op de Sachsenring. Zou een mooi afscheid zijn :P

Heb het idee dat Pedrosa de motivatie kwijt is..

Hij doet niet eens meer mee voor de top 5. Dat heb ik al heel lang niet meer van hem gezien.
 
Wat ik ervan begrijp is dat hij deze problemen vooral heeft vanwege de huidige banden die er te kiezen zijn.

Hij is er feitelijk te licht voor. Ook Michelin schijnt dit te hebben aangegeven.

Er worden geen banden ontwikkeld voor enkel Pedrosa natuurlijk. Aangezien een merk een aantal jaren een band levert is hij daar mooi klaar mee. Dat blijkt ook.

Of dit nu enkel het probleem is weet Pedrosa.
 
Laatst bewerkt:
Wel een eindje rijden. Dat houdt mij meestal tegen om te gaan, ondanks dat het ''maar'' in Duitsland is.
 
Wel een eindje rijden. Dat houdt mij meestal tegen om te gaan, ondanks dat het ''maar'' in Duitsland is.
Ik kijk regelmatig op Scout24 naar motoren in Duitsland.
Maar de ene keer dat ik een Bimota via een omweg ophaalde in Neurenberg ben ik wel lichtelijk genezen.
Ineens kwam het besef dat het toch wel een groot land is. _O-

Valentino-Rossi-burnout-Yamaha.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat ik ervan begrijp is dat hij deze problemen vooral heeft vanwege de huidige banden die er te kiezen zijn.

Hij is er feitelijk te licht voor. Ook Michelin schijnt dit te hebben aangegeven.

Er worden geen banden ontwikkeld voor enkel Pedrosa natuurlijk. Aangezien een merk een aantal jaren een band levert is hij daar mooi klaar mee. Dat blijkt ook.

Of dit nu enkel het probleem is weet Pedrosa.

Hij kan een dikmaakpak aantrekken. In elk geval eens een proefrit maken met een loodgordel om,om het verschil te merken. Dat laatste meen ik serieus.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan. Maar maakt toch degelijk verschil. Hoeveel weegt Valentino eigenlijk?
Slechts 69 kg. Pedrosa maar 51 kg.

Volgens de eursport commentator, die veringsspecialist tijdens de QP, maakt het verschil in lengte van de coureur erg veel uit. Daardoor kun je het gewicht makkelijker verder verplaatsen. Dat kan DP door zijn kortere lengte minder. Dus dan helpt zo'n loodgordel ook minder. Lange coureurs hebben heden ten dage een voordeel.
Topsport met een loodgordel om lijkt me ook erg zwaar, fysiek dan. Zeker als je al nagaat dat Lorenzo fysiek problemen had over een racelengte, omdat hij zich niet goed kon schrapzetten tegen de tank!
 
Slechts 69 kg. Pedrosa maar 51 kg.

Volgens de eursport commentator, die veringsspecialist tijdens de QP, maakt het verschil in lengte van de coureur erg veel uit. Daardoor kun je het gewicht makkelijker verder verplaatsen. Dat kan DP door zijn kortere lengte minder. Dus dan helpt zo'n loodgordel ook minder. Lange coureurs hebben heden ten dage een voordeel.
Topsport met een loodgordel om lijkt me ook erg zwaar, fysiek dan. Zeker als je al nagaat dat Lorenzo fysiek problemen had over een racelengte, omdat hij zich niet goed kon schrapzetten tegen de tank!

Ik heb me weleens laten informeren door een kenner , dat er niemand zo snel een motor overeind krijg dan Dani en ook Lorenzo.
 
Ik heb me weleens laten informeren door een kenner , dat er niemand zo snel een motor overeind krijg dan Dani en ook Lorenzo.

Geloof ik niets van.

Lorenzo pakt nooit zijn motor op. _O-


Maar zonder gekkigheid. Die dingen wegen toch maar iets van 160 \170 kg (leeggewicht)?
Nu maakt een volle tank veel verschil als je het leeg net aan kan natuurlijk, maar dat is niet mega zwaar.
 
Laatst bewerkt:
Geloof ik niets van.

Lorenzo pakt nooit zijn motor op. _O-


Maar zonder gekkigheid. Die dingen wegen toch maar iets van 160 \170 kg (leeggewicht)?
Nu maakt een volle tank veel verschil als je het leeg net aan kan natuurlijk, maar dat is niet mega zwaar.
Wat wil je precies zeggen na de gekkigheid?

Gerrit bedoelt dat de beide coureurs hun motor enorm snel recht zetten na de bocht en wegknallen.
Bij hoge snelheden is het gewicht van de motor / gyroscopisch effect van de wielen / natuurlijk wel even anders. :)
 
Laatst bewerkt:
Dat een motor van 160 kg nog op te tillen is. Ik begreep hem verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ja, in dat geval is het niet zo grappig, want die Lorenzo gaat aardig door de bochten.

Zonde. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan