Van je werk je hobby maken

Niet zoveel mogelijk rechts houden?!? Ik rijd altijd links van het midden, dat is me volgens mij zo geleerd.. kweet niet hoor, maar als je uiterst rechts gaat rijden, gaat er wel zo'n grapjurk in een GTI naast zitten. Ik vind dit wel een hele domme bekeuring.
 
Niet zoveel mogelijk rechts houden?!? Ik rijd altijd links van het midden, dat is me volgens mij zo geleerd.. kweet niet hoor, maar als je uiterst rechts gaat rijden, gaat er wel zo'n grapjurk in een GTI naast zitten. Ik vind dit wel een hele domme bekeuring.
:^ Zééér merkwaardig (die bekeuring dan). Ik denk dat ik 'm zonder meer zou laten voorkomen. Als motorrijder mag je volgens mij nog niet eens uiterst rechts rijden, maar dan nog, het wordt je niet voor niets geleerd om midden dan wel iets links van het midden op je strook te rijden.
PanRider, Baksteen????????
 
TJa, fietsen op het voetpad mag ook niet. Waarom wor ik dan telkens door die kid van de sokken gereden :? :? :(
 
Stond hier pas ergens een onderzoekje... Slingeren om de banden te warmen is zinloos op een motorfiets. :P

OT:
Is nog een stomme gewoonte ook, er zijn echt zoveel mensen op die manier op hun bek gegaan. Is bij wedstrijden en circuitdagen ook een gegarandeerde kans op crashes en ellende.
 
Op donderdag 04 september 2003 16:28 schreef Iwan het volgende:OT:
Is nog een stomme gewoonte ook, er zijn echt zoveel mensen op die manier op hun bek gegaan. Is bij wedstrijden en circuitdagen ook een gegarandeerde kans op crashes en ellende. Zou m.i. daar dan ook verboden moeten worden.

Iwan = onhandig met dat forum
 
Je mag dus tegenwoordig niets meer op de weg hè :( . Zo is het dus niet leuk meer met van die eikels :r die je de meest waanzinnige bekeuringen geven. Wat is het nut, zolang je niemand kwaad doet.

Laat ze boeven gaan vangen, doen ze eindelijk iets nuttigs.
 
een paar jaar geleden hebben ze mij ook aangehouden voor dezelfde reden , "banden opwarmen". Deze politieman was in burger en hield mij aan in het centrum van Tilburg.Hij vroeg wat ik aan het doen was , banden opwarmen was mijn antwoord , daarop vroeg hij mij vriendelijk niet meer op een drukke doorgaande weg in de stad de banden op te warmen , maar een rustigere weg op te zoeken. Daarna mocht ik gaan , zo kan het dus ook.
 
Nou om jullie nog ff op de hoogte te houden, ik kreeg vandaag van het CJIB een envelopje binnen :X

Of ik voor 1 november ff € 86 over wil maken :(
Omschrijving overtreding:

Niet zoveel mogelijk rechts houden op een andere weg dan autoweg of autosnelweg

Ik kan altijd proberen of ik er doormiddel van een brief aan de officier van justitie onderuit kan komen.

*SCHOP*
Sinds wanneer moet je op een motor zoveel mogelijk rechts houden?
Links van het midden toch?
 
Toelichting RVV artikel 3 begin
Artikel 3 bevat de basisregel ten aanzien van de plaats op de weg voor bestuurders. Zij houden op het voor hen bestemde weggedeelte zoveel mogelijk rechts. Wat onder “zoveel moge­lijk” dient te worden verstaan, wordt bepaald door de concre­te situatie. Ingeval een rijbaan is verdeeld in rijstroken zal ingevolge artikel 3 in beginsel de meest rechtsgelegen rijstrook moeten worden gevolgd. En is een weg verdeeld in meerdere rijbanen, dan zal in beginsel de meest rechtsgelegen rijbaan moeten worden gekozen
Ik neem aan dat je gewoon op de meest rechts gelegen rijbaan of rijstrook reed? Waar je je binnen een rijstrook moet bevinden staat niet omschreven.

Ik zou iig een bezwaarschift indienen, het kan zeker geen kwaad.
 
Het kan natuurlijk zijn dat je op de linkerbaan reed i.p.v. op de rechter. Maar wat dan nog? You have to drive :] you know.
 
Terug
Bovenaan Onderaan