Vangrails

De mensen die besluiten nog elke dag motorrijder onvriendelijke vangrails te plaatsen :?

Neem me niet kwalijk maar TS heeft gewoon gelijk.
Er zou veel meer moeten gebeuren.
Ik vind dan ook dat je erg je best doet hem belachelijk te maken...

Natuurlijk doet de MAG goed werk, maar dat goede werk is slechts die ene druppel -O-
Ik maak TS niet belachelijk, ik wijs hem er alleen op dat wat hij voorstelt al lang en ook goed door anderen wordt opgepakt en dat hij nuttiger zijn energie met hen kan bundelen dan het wiel zelf opnieuw uit te vinden.

TS maakt zich hoogstens zelf belachelijk door te stellen dat wij er niets om geven, als hij dat meent heeft hij z'n huiswerk niet gedaan.
 
De mensen die besluiten nog elke dag motorrijder onvriendelijke vangrails te plaatsen :?

Neem me niet kwalijk maar TS heeft gewoon gelijk.
Er zou veel meer moeten gebeuren.
Ik vind dan ook dat je erg je best doet hem belachelijk te maken...

Natuurlijk doet de MAG goed werk, maar dat goede werk is slechts die ene druppel -O-


een motor vriendelijke geleiderail is aanzienlijk duurder dan alleen een vangrail dus het blijft altijd een afwegen
er moet ook meer gebeuren daar heb je gelijk in en hierin is elk initiatief welkom

maar TS maakt een topic naar mijn idd zonder enige research gedaan te hebben of er iets voor is of wat dan ook.
 
ga me zeker aanmelden bij beide belangenorganisaties als ik m'n motor heb.
misschien dat ik me in de toekomst zelfs beschikbaar zal stellen als vrijwilliger, imo is elk leven dat je red met zo'n vangrail je moeite meer dan waard.
nu de mensen die de vangrails plaatsen daar nog van overtuigen ;)
 
ga me zeker aanmelden bij beide belangenorganisaties als ik m'n motor heb.
misschien dat ik me in de toekomst zelfs beschikbaar zal stellen als vrijwilliger, imo is elk leven dat je red met zo'n vangrail je moeite meer dan waard.
nu de mensen die de vangrails plaatsen daar nog van overtuigen ;)


goed bezig dus over een paar jaar staat jou foto in het rijtje ;)

en je hoeft de mensen die ze plaatsen niet te overtuigen
overtuig de mensen maar die daartoe opdracht moeten geven ;)
 
ga me zeker aanmelden bij beide belangenorganisaties als ik m'n motor heb.
misschien dat ik me in de toekomst zelfs beschikbaar zal stellen als vrijwilliger, imo is elk leven dat je red met zo'n vangrail je moeite meer dan waard.
Waarom nu niet al lid worden? :)
nu de mensen die de vangrails plaatsen daar nog van overtuigen ;)
Ik denk dat die mensen al overtuigd zijn, nu moet het nog uitgevoerd worden. En dat kost gewoon veel tijd en ook veel geld.
 
nja goed, t zijn nog vage voornemens nu hoor ;) pin me er niet op vast, maar zoiets lijkt me toch wel belangrijk om je voor in te zetten.

waarom niet nu al lid? is het niet zo dat je een motor moet hebben daarvoor? :P
 
Laatst bewerkt:
Ik maak TS niet belachelijk, ik wijs hem er alleen op dat wat hij voorstelt al lang en ook goed door anderen wordt opgepakt en dat hij nuttiger zijn energie met hen kan bundelen dan het wiel zelf opnieuw uit te vinden.
Daar verschillen we dus van mening over dan.

Ik zeg niet dat de MAG het níet goed doet overigens.

Wel is het duidelijk dat het niet voldoende is.
Zo lang ik de topics lees zoals die van vandaag.... is er iets goed mis met het huidige beleid ten aanzien van vangrails en heeft de MAG veel te weinig bereikt in al die jaren. (en miss konden ze idd niet meer bereiken?)

Hoe lukt het dan wel? (ja, weet ik ook ff niet helaas)
 
een motor vriendelijke geleiderail is aanzienlijk duurder dan alleen een vangrail dus het blijft altijd een afwegen
er moet ook meer gebeuren daar heb je gelijk in en hierin is elk initiatief welkom

maar TS maakt een topic naar mijn idd zonder enige research gedaan te hebben of er iets voor is of wat dan ook.
Aanzienlijk duurder dan een gewone :?

Gewoon geen vangrails dan. DAN hebben wij zeker meer kans op overleven........
 
Ten eerste wil ik hier niemand belachelijk maken en aanvallen. Hoe ik het las kwam op mij neer dat sommige op zen beloopt laat.

Klopt dat ik geen research heb gedaan, maar zeg nou zelf iedereen kan zien en lezen dat er veel motorongelukken gebeuren en dat de bestuurders friet worden dankzij door de vangrail.

Ik noemde een steentje maar een voorbeeld er kan wat water liggen of blaadjes of zand allemaal dingen die niet bevordelijk zijn voor de grip van de banden. Ik bedoel er is weinig voor nodig om onderuit te gaan. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak, maar beginnende motorrijders ( zoals ik) willen onze grenzen opzoeken daar hoort af en toe onderuit gaan erbij maar dat betekend nog niet dat ik gelijk van het leven beroofd wil worden.

Het enigste waarom ik dit topic geopend heb, is het samen zoeken naar een oplossing waarmee we de MAG of iets dergelijks kunnen overtuigen om iets groots te organiseren.

Het internet biedt vele mogelijkheden zoals Hyves en digitalenhandtekeningen etc... Hier moeten we toch iets mee?


Nogmaals ik veroordeel niemand, ook al klonk het wel zo want ik heb met iedere rijder te doen als die een schuiver maakt.
 
Er is misschien wat winst te halen door lokale bestuurders gevaarlijke situaties op het secundaire wegennet onder de neus te wrijven, vergezeld van voorbeelden wat er gebeurd als het misgaat. Gezien de enorm risico-mijdende instelling van dat volk kan een insteek als "u bent nu van de situatie op de hoogte gebracht. Als het hier misgaat, wilt u daar toch niet verantwoordelijk voor zijn?" nog wel eens werken.
 
@ CBRzeshonderdF: Doe eens wat research. Kijk eens wat er gedaan is en wordt. Je doet nu net alsof er helemaal niets gedaan wordt en daarmee zit je 100% verkeerd. En kom eens terug als je weet waar je over praat. Op dit moment loop je met je uitspraken helaas achter de feiten aan te hobbelen.

Ik zeg niet dat we er nu zijn en achterover kunnen gaan leunen. Zeker op lokaal niveau kan er op het gebied van de veiligheid van wegmeubilair (vangrails, lantaarnpalen etc) nog veel bereikt worden en moeten de beslissers nog van het belang daarvan overtuigd worden.

In de politiek heerst nog altijd het adagium van verdeel en heers. Vele kleine actiegroepen brengen minder tot stand dan één grote belangengroep. Hetzelfde geldt voor de wijze van actievoeren, een grote protestactie mag dan wel indrukwekkend uitzien maar als je iets wil bereiken dan gaat het om praten, praten en nog eens praten met de juiste personen.

Je motivatie en je inzet zijn uitstekend. Jammer genoeg is die op dit moment nog ongericht omdat je nog maar een vaag idee hebt van de problematiek en hoe die aan te pakken. Doe daar wat aan en je kan meer bereiken dan op de manier waar je nu bezig bent.
 
Ik vrees dat het niet anders zal worden dan het nu is...

Overal gewone vangrails en waar het meerdere keren mis gaat zal de MAG het voor elkaar krijgen dat er iets aan wordt gedaan.


Op de totale kosten van een vangrail en het plaatsen ervan kan een xtra rand eronder nooit heel veel kosten (in verhouding) Dat zoiets levens spaart zo voldoende moeten zijn, maar helaas werkt het zo dus niet.


In het Gooi ken ik om precies te zijn één vangrail die is aangepast. -O- en pas nadat het vele malen misgegaan is op die plek!
 
Laatst bewerkt:
"Een jaar geleden, op 22 april 2007, is de eerste officiële motorvriendelijke vangrail langs een rijksweg onthuld. Dit gebeurde in het knooppunt Holendrecht Zuid (A9/A2) door Max de Groot van Rijkswaterstaat Noord-Holland en MAG-voorzitter Nico Perk.

Sindsien bestaat er een goede werkrelatie tussen Rijkswaterstaat Noord-Holland en de MAG en dat heeft vandaag geleid tot het volgende persbericht van Rijkswaterstaat:

Rijkswaterstaat voert van april tot en met december 2008 werkzaamheden uit op de A7 tussen Purmerend en Den Oever. Weggebruikers ondervinden de meeste hinder tot september op het traject Wognum - Wieringerwerf.

Naast onderhoud aan het asfalt en vervangen van vangrails, worden bij 12 op- en afritten de vangrails aangepast tot motorvriendelijke vangrails."
 
[offtopic]Waar kan je eigenlijk melden als een weg onveilig is? Afslag N201 Uithoorn richting politie buro ligt vol met grind.[/offtopic]
 
[offtopic]
Voor dat soort zaken gewoon dat politieburo binnenlopen of de politie bellen en daar melden :)
[/offtopic]
 
eej de bij de ene kan de grens hoger liggen dan bij de ander. De een is meer ervaren dan de ander. De een maakt net zo makkelijk een knee-down als op het circuit. En zeg nou zelf jij rijdt toch ook liever bochten dan rechtuit?

Ik wel in ieder geval dus ja wat schuiner door de bochten is voor mij al grenzen opzoeken.
 
eej de bij de ene kan de grens hoger liggen dan bij de ander. De een is meer ervaren dan de ander. De een maakt net zo makkelijk een knee-down als op het circuit. En zeg nou zelf jij rijdt toch ook liever bochten dan rechtuit?

Ik wel in ieder geval dus ja wat schuiner door de bochten is voor mij al grenzen opzoeken.
Zoek grenzen op plekken waar dat kan ;)
Zonder grenzen zoeken is de grens al snel zat bereikt :P
 
Ik vind wel dat de overheid tenminste de wegenbelasting van ons (motorrijders) moeten gebruiken voor motorveilige dingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan