Velgen zijn niet meer schoon te krijgen? Welk wondermiddel?

Ik heb witte velgen en heb et inmiddels opgegeven. Met remmenreiniger spuit je het er zo af zonder ook maar te boenen.. Maarja als je velgen na 1 rit al weer zwart zijn houdt et een keer op ;(
 
Ik gebruik altijd cillit bang (de zonder bleek). Nog nooit wd40 gebruikt.
Cillit werd supper voor mij. Heb van dat gebobbelde patroon in in velgen. Even sprayen, en weg vegen. En met water af doen.
 
Gebruik altijd dirt bike super cleaner (Putoline)



Omschrijving
Biodegradable Dirt Bike Super Cleaner Pro is een hoog geconcentreerde, niet
giftige, biologisch afbreekbare reiniger aanbevolen voor het reinigen van alle
soorten Motorcross- en Enduro motorfietsen. De unieke snel werkende
formulatie verwijdert efficient modder, zand, teer, vet en ander vuil van
kunststof en metalen oppervlakten. “Fosfaat vrij” ...geeft geen vlekken op
aluminium. Niet schadelijk voor rubber en kunststof.
 
Dome vraag mischien (of mischien ben ik gewoon te lui om te zoeken O-) )
Waar koop je dit wonder middel wd40 ?

na een uur of zo te hebben zitten beunen op me velgen vandaag was ik het helemaal zat |(

[afbeelding]
Vrijdag zeker? En dan ook nog de 13-e?
WD40 doet alles een beetje, en niets goed (behalve marketing), dus om het een wondermiddel te noemen is wat "over the top".......
 
Ik gebruik gewoon de velgen reiniger van meguires zowel voor auto als voor motor :) werkt prima ! ook tegen vettige troep enz. even insprayen en met een natte spons poetsen en afspoelen en schoon :)
 
kijk wel uit dat x en o kettingen niet overal tegen kunnen...

Het idee van een o-ringketting is toch dat het vet in de schakels afgesloten is van de buitenwereld? Daar komt dus geen schoonmaakmiddel bij.
De buitenkant van de ketting vet je gewoon weer met kettingspray, als dat wat opgelost mocht zijn.

Maar dan nog.....ik bok de motor op, ga op een krukje achter de motor zitten en doe steeds het stukje velg wat onder zit, dan spuit je dus van de ketting en remmen af. En dan het wiel weer een stukje draaien.
 
Laatst bewerkt:
Het idee van een o-ringketting is toch dat het vet in de schakels afgesloten is van de buitenwereld? Daar komt dus geen schoonmaakmiddel bij.
De buitenkant van de ketting vet je gewoon weer met kettingspray, als dat wat opgelost mocht zijn.

Maar dan nog.....ik bok de motor op, ga op een krukje achter de motor zitten en doe steeds het stukje velg wat onder zit, dan spuit je dus van de ketting en remmen af. En dan het wiel weer een stukje draaien.

Helemaal gelijk, tip: doe je ketting inspuiten als je een stuk hebt gereden dan is hij warm op de bok en inspuiten terwijl je het wiel draait, dan wordt je velg lang niet zo vies :]
 
Leerzaam topic,
Vet moet je dus met vet bestrijden. Dus lampolie of diesel. (Was WD40 trouwens al genoemd?)

Maar nu zat ik te denken een vrouwlijke touch is misschien ook wel een goed idee. Die zijn vaak toch al beter in poetsen.

Dan kom ik tot de conlusie: Smeer een half kuipje Zeeuws Meisje op je velg voor het beste resultaat *D
 
Gewoon wat váker een doekje over de velg. Dan koekt t nooit aan. Is nou eenmaal t lot van de motorrijder, af en toe evve poetsen. Dan heb je niet van die brute middelen nodig maar gewoon autoshampoo en wd40.
 
WD40 of
Kom tie een hele grappige: Wondersponsjes van bij de action, zit een bepaald spul in en het werkt geweldig *O*
Niet normaal wat die dinge kunnen :P
Kosten bijna niets, maar werken perfect.

1 nadeel: ze gaan snel kapot.

Let wel op met deze sponsjes. Altijd eerst even op een klein stukje uitproberen want ze kunnen heel lelijk krassen op sommige materialen!

edit: maar ik gebruik ze heel vaak, zijn superdingen!!!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon je motor plaatsen daar waar ze een gevel aan het stralen zijn. Je velgen zijn dan zo schoon. :)) oja ook de rest van de motor:-)))
 
Gister een velg in de spoelbak van m'n werk gelegt. Weet niet wat dat precies voor goedje is maar alles spoelde er zo vanaf waar met WD-40 geen beweging in kwam.

Denk dat ik er maar potje van vul voor wat andere plekjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan