technogremlin
MF veteraan
Heb even gedacht waar ik dit topic zou starten aangezien het niet echt een 'fighter' gaat worden (denk ik), maar toch maar in dit forum omdat hier de meeste verbouwers rond hangen (handig voor 'tips en truuks' te krijgen).
Voor diegene die dit topic beginnen te lezen: Extreme in dit geval betekend niet dat ik het uiterlijk extreem aan ga pakken maar meer dat het een toch wel duidelijk afwijkende CB1300 moet gaan worden. Verder komt er nogal wat racing-spul op te zitten wat op een dergelijke zware naked toch ook wel apart is (denk ik, er zijn natuurlijk voorbeelden genoeg).
OK, even een stukje inleiding: Ik heb mijn CB1300 begin dit jaar aangeschaft en voornamelijk gewoon lekker mee gereden. In de tussentijd al wat kleine aanpassingen gedaan om het wat meer 'mijn motor' te maken. En nu een paar weken geleden een lullig ongeluk gehad met de nodige schade als gevolg. Nu zou ik alles gewoon kunnen vervangen met originele onderdelen, maar ik vindt het leuk om een iets exclusievere motor te hebben ipv een 'standaard' model. Dus onder het mom van 'ellek nadeel heb ze voordeel' grijp ik de kans aan om er meteen het nodige aan te veranderen.
Zo zag de CB1300 er uit toen ik 'm kocht:
Vervolgens de volgende kleine aanpassing gedaan:
- witte valdoppen
- superbike-stuur
- andere spiegels
- onderspoiler
- achterspatbord ingekort
- bagagerek eraf
... en zo zag dat er tot voor kort uit (dus tot net voor het ongeluk):
En na het ongeluk zag het er dus zo uit:
- voorvorkpoot gedeukt
- koplamp en dasboard in de kreukels
- tank en kontje beschadigd
- .... en op allerlei plaatsen geringe schuif-schade
Aangezien het al een naked is en ik in grote lijnen het model wel erg mooi vindt, ga ik geen dramatische veranderingen aan de body-styling doen. Wel moet het lakwerk overgespoten worden dus daar kan ik wat wel wat mee. De volgende aanpassingen zitten momenteel in de planning:
- fighter-koplamp
- digitaal racing-dashboard
- hyperpro veren in de voorvork
- motomaster flamedisks met racing-blokken
- stalen remleidingen
- zadel/kontje ombouwen naar enkel-zits
- andere rem-schakelset (ik denk momenteel aan Gilles)
- campbell sidewinder uitlaat
- K&N open luchtfilter modificatie
- custom paintjob (wel weer wit-rood)
Verder kom ik vast nog wel dingen tegen. Koppelingshendel is ook licht beschadigd,ben nog aan het denken of ik een origineel terug plaats of beide hendels vervang voor iets anders. Inmiddels van een mede-CB1300 rijder hier op het forum voor weinugh een originele hendel over genomen (bedankt Medic-XX) dus de Pazzo's moeten nog ff wachten
Nieuwe koplamp en dashboard heb ik al, zal dadelijk nog ff foto's plaatsen.
Voor diegene die dit topic beginnen te lezen: Extreme in dit geval betekend niet dat ik het uiterlijk extreem aan ga pakken maar meer dat het een toch wel duidelijk afwijkende CB1300 moet gaan worden. Verder komt er nogal wat racing-spul op te zitten wat op een dergelijke zware naked toch ook wel apart is (denk ik, er zijn natuurlijk voorbeelden genoeg).
OK, even een stukje inleiding: Ik heb mijn CB1300 begin dit jaar aangeschaft en voornamelijk gewoon lekker mee gereden. In de tussentijd al wat kleine aanpassingen gedaan om het wat meer 'mijn motor' te maken. En nu een paar weken geleden een lullig ongeluk gehad met de nodige schade als gevolg. Nu zou ik alles gewoon kunnen vervangen met originele onderdelen, maar ik vindt het leuk om een iets exclusievere motor te hebben ipv een 'standaard' model. Dus onder het mom van 'ellek nadeel heb ze voordeel' grijp ik de kans aan om er meteen het nodige aan te veranderen.
Zo zag de CB1300 er uit toen ik 'm kocht:
Vervolgens de volgende kleine aanpassing gedaan:
- witte valdoppen
- superbike-stuur
- andere spiegels
- onderspoiler
- achterspatbord ingekort
- bagagerek eraf
... en zo zag dat er tot voor kort uit (dus tot net voor het ongeluk):
En na het ongeluk zag het er dus zo uit:
- voorvorkpoot gedeukt
- koplamp en dasboard in de kreukels
- tank en kontje beschadigd
- .... en op allerlei plaatsen geringe schuif-schade
Aangezien het al een naked is en ik in grote lijnen het model wel erg mooi vindt, ga ik geen dramatische veranderingen aan de body-styling doen. Wel moet het lakwerk overgespoten worden dus daar kan ik wat wel wat mee. De volgende aanpassingen zitten momenteel in de planning:
- fighter-koplamp
- digitaal racing-dashboard
- hyperpro veren in de voorvork
- motomaster flamedisks met racing-blokken
- stalen remleidingen
- zadel/kontje ombouwen naar enkel-zits
- andere rem-schakelset (ik denk momenteel aan Gilles)
- campbell sidewinder uitlaat
- K&N open luchtfilter modificatie
- custom paintjob (wel weer wit-rood)
Verder kom ik vast nog wel dingen tegen. Koppelingshendel is ook licht beschadigd,
Nieuwe koplamp en dashboard heb ik al, zal dadelijk nog ff foto's plaatsen.
Laatst bewerkt: