Verbruik ????? Hoor je zelden iemand over?

mn vtr sp zuipt als je rustig rijd 1:15 maar als je aan het gas gaat hangen
gaat het rond 1:12 valt mij nog mee mn cbr 600 deed altijd 1:16 das ook niet zo zuinig voor een 600 vind ik
tsja vtrs hebben de naam drankorgels te zijn :)
 
Ik doe +- 1:17 bij ouwehoeren. Hoeveel hij verbruikt zonder ouwehoeren zou ik niet weten. Ik heb trouwens vorige week wel een Dynojet-kid en een K&N filter gemonteerd, het schijnt dat triumph's daar nog wel wat zuiniger van worden.
 
S4 minstens 1:17.5 bij zeer rustige rijstijl zonder in de stad te rijden
gemiddeld 1:14.5 en max 1:12 ofzo

cbr 125 minstens iets van 1:35 tot zelfs 1:40
gemiddeld 1:30
en max 1:25 (nog nooit gehaald) maar rij ook niet constant vol gas met dat ding dus dit is een schatting *O*
 
Laatst bewerkt:
ik schrok er van 1/10 zo iets met een virago 535...die lopen normaal 1/20
heb hem na laten kijken en daarna neit meer getankt dus ik moet het nog zien, maar ik hoop dat ie zuiniger is geworden
 
Honda CBR 600F@ uit 93. 1:16 normaal, 1:10 als ik ging poken en 1:21,5 als ik 200 km lang +/- 30 km/h reed.

Nogal uiteenliggende waardes, I know...maar toch echt op eigen ervaring gebaseerd.

Yamaha TW125 uit 2000, 1:25...mag ook wel met een 5L tank. :+
 
Leuke vergelijking met een auto.....
Doet JOUW auto 0-100 in een seconde of 3 a 4??? Heeft een gemiddelde auto de pk/gewichtsverhouding van een gemiddelde motor?

Motoren zijn een stuk zuiniger te maken, als je accepteert dat je motor er zo'n dikke 10 á 12 seconden over doet om op de 100 te komen, niet harder gaat dan 160 en een stroomlijn heeft als zo'n BMW C1......

Mijn fiets heeft 143 pk, 1000cc, het blok draait zo'n 12000 toeren en weegt heel wat minder dan het gemiddelde autoblok. Evengoed 1 op 18 gemiddeld met een forse rijstijl, waar mijn auto hooguit 1 op 10 gemiddeld draait.
 
XJ900F
normaal: 1:18
zuinigst ooit: 1:22,5
met bepakking of gas er op 1:15
V-power vindt hij een lekker sapje, hij gaat niet harder maar doet het wel beter.
Maar die zooi is veel te duur dus krijgt hij er niet al te veel van.
 
De cbr 400 rr van de vrouw gem 1-20 woon/werk dan sportief gebruik 1-16 en de cbr1000rr gem woon/werk 1-17 en sportief 1-15, alleen nu dus de koude winter periode verbruik ik 1-15 door de autom. choke! Met kou draait ie 2500 toeren met de choke en blijft mij veel te lang werken. Mijn oude cbr600f verbruikte veel minder brandstof in de winter omdat ie carbs had.
 
1 op 10 met dit klote koude weer en straks weer lekker 1 op 17.
Na montage van dynokit en K&N na volgende week zou hij iets zuiniger kunnen worden.
Moet ook wel, want ik heb maar 10 liter sap.
FZX750 uit '93
 
Ik begin volgende maand bij een nieuwe baas en moet dan 140 Km per dag woonwerk rijden.
Verbruik wordt dan wel belangrijk.
Ik krijg aardig wat reiskostenvergoeding dus hoe minder ik daarvan in mijn tank moet gooien hoe beter.

Ik heb een VF1000F en XV 920 erbij gekocht voor woonwerk. Ik heb geen zin om mijn Ace op te rijden voor mijn baas.

Mijn Ace loopt ongeveer 1:15 gemiddeld met uitschieters naar de 1:20 als we een lange slome toertocht rijden.
De VF1000F verbruikt nu 1 op 13/14 maar pas twee keer getankt. De XV 920 ????
Geen idee gisteren voor het eerst 5 liter ingegooid want hij had twee jaar stil gestaan. Maar hij doet het wel nu. *O*

Als je hem aanduwt dan. Want uiteraard is ook bij dit exemplaar de startmotor stuk. -O-
 
maar inderdaad ik ben er volledig mee eens. Als je kijkt hoeveel kgs wij moeten mee dragen zijn dit tov auto's belachelijke verbruiken. Allemmal stuk voor stuk

En ga nu eens kijken wat je gebruikt als je net zo hard rijdt als een auto. Dus net zo langzaam optrekken e.d. Normaal rij ik tussen de 1:16 en 1:18 en na een ritje achter onze Mitsu Colt aan rijden was het 1:24. Dat was dus er áchteraan rijden dus met af en toe een tussensprintje om weer bij te komen in druk verkeer.

De auto had zoals gebruikelijk 1:14 gescoord. Daarbij gaat het grootste deel van het verbruik in de luchtweerstand zitten, behalve bij het optrekken dus.

En dan moet je ook niet vergeten dat een motor bij legale snelheden zo laag belast wordt dat ie niet eens in de buurt komt van z'n hoogste rendement. Wil je dat wel, dan moet je een motor met een pk of 30 kopen ofzo (gzp305, 1:28 gemiddeld en dat presteerd heel aardig in de richting van bovengenoemde Colt :) )
 
En ga nu eens kijken wat je gebruikt als je net zo hard rijdt als een auto. Dus net zo langzaam optrekken e.d. Normaal rij ik tussen de 1:16 en 1:18 en na een ritje achter onze Mitsu Colt aan rijden was het 1:24. Dat was dus er áchteraan rijden dus met af en toe een tussensprintje om weer bij te komen in druk verkeer.
Heb ik ook wel eens gedaan, maar dan met de auto achter de motor aan 1:3 (ongeveer), terwijl ik normaal toch 1:7 haal _O- _O-
Frontera 3.2
Doorgassen met allebei de motors 1:10 normaal 1:18
 
haha, ik rijd als ik "normaal" rijd ongeveer 1 op 17. ik heb een buell xb9 sx. heerlijk fiets. en is naar mijn mening zuinig.
mijn auto daarin tegen neemt wanneer ik normaal rijd 1 op 6. dus da's andere koek.
je begrijpt dat ik mn motor voor woon werk verkeer gebruik en mijn old timer Daimler v12 voor de hobby.

ik denk persoonlijk niet echt om verbruik het gaat mij om tijd winst, rijd bijna elke dag rotterdam hilversum, veel files. geen zin om achteraan te sluiten. :z

Valt me op trouwens dat veel automobilisten erg allert zijn op motorrijders, vind ik tof. er zijnaltijd uitzonderingen natuurlijk *D
 
Tussen de 1:8 en 1:10 als ik rustig probeer te rijden 1:12..
Maar goed, ook ik rijd voor de lol en niet om te bezuinigen! :P
 
De mijne schommeld tussen de 1 : 13 en de 1 : 17 :)
Gemiddeld zit ie op 1 : 15 (niet slecht voor een 750 K4 vindt ik)
 
Terug
Bovenaan Onderaan