Verbruikcijfers motorfietsen

McLaren F1

MF'er
9 sep 2006
149
0
Wijchen
Ik ben ooit een een site tegen gekomen waar gebruikers hun verbruik bij kunnen houden. Je kunt daar vervolgens het gemiddeld verbruik vinden van de verschillende motoren vinden. Ik kan hem alleen niet meer vinden.

Iemand hier die die site kent??
 
Zuinigheid zit in je pols.
De RSI arts op m'n werk adviseert om grote bewegingen te maken. Dus ik hang lekker aan het gas alsof ik met een scootah rij heng heng heng heng wmoaahhhhhhh.
 
Als ik mijn verbruik zou weten, zou het ook snel afgelopen zijn met plezier ritjes ben ik bang :+
 
Alleen je benzineverbruikcijfer? Je moet natuurlijk ook het verbruik van olie, banden, kettingsmeer en remblokjes meerekenen om je motor goed te kunnen vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo F1,
Na 30.000 met R1200 GS kan ik stellen dat :

Gemiddeld WW verkeer ik 5.2l redt ; File, en daarna doortrekken tot 130
Tourtocht zonder stadsverkeer: 4.6l

Nokje aanslag (bergetappe 7.5 l /100km.

1100s ervaring erg anders ?
 
Omdat er bij een motor geen standaardprocedure voor het verbruik is zeggen verbruikscijfers vaak meer over de rijder zelf dan over de motor.

Ik heb in 'Motorrad' gelezen dat in de volgende uilaatgassennorm, de Euro 4, wel een verbruiksmeting zit.
Motorrad verwacht dan ook dat Euro 4 gekeurde motoren zuiniger zullen worden.
 
Als je benzine lampje brandt dan tank je toch?

Veder niet boeiund lijkt me
 
Laatst bewerkt:
Omdat er bij een motor geen standaardprocedure voor het verbruik is zeggen verbruikscijfers vaak meer over de rijder zelf dan over de motor.

Ik heb in 'Motorrad' gelezen dat in de volgende uilaatgassennorm, de Euro 4, wel een verbruiksmeting zit.
Motorrad verwacht dan ook dat Euro 4 gekeurde motoren zuiniger zullen worden.

in auto's heb je dat leuk. In het begin wordt je er helemaal gestoord van omdat je daar alleen maar op gaat letten. Daarna let je er helemaal niet op. Veel nut heeft het niet, maar het is grappig om te weten.

Volgens mij kun je op je achterwiel een kilowatt meter zetten, weet je op elk moment hoeveel pk je werkelijk trekt. Je hebt er niets aan, maar het is grappig om te weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan