Motorrijden is voor mij puur hobby, en da's voor het gros van de (nieuw kopende) motorrijders zo volgens mij. Bij mij staat er nu een 2012 fiets in de schuur welke als vervanging kwam voor een 2008 model en dat 2008 model wat ik achterliet stond binnen 1½ maand al weer bij een nieuwe eigenaar.
Als je hier een béétje op MF gaat lezen dan zie je vaak dat de mensen die zo'n "ding" voor woon/werk gebruiken kiezen voor een fiets die toch een jaar of 10? ouder is..... EN dat zelfde geldt ook voor de "nieuwe aanwas" qua rijders.
Lijkt er op dat nieuwe fietsen dus verkocht worden aan liefhebbers en mensen die de hobby kunnen betalen?
Heb je daar statistieken van? Mij lijkt 't namelijk vrij onwaarschijnlijk dat 't merendeel van de nieuwe motoren op afbetaling gekocht wordt (als dat wél zo is dan is dat eigenlijk best triest).
Als je hier een béétje op MF gaat lezen dan zie je vaak dat de mensen die zo'n "ding" voor woon/werk gebruiken kiezen voor een fiets die toch een jaar of 10? ouder is..... EN dat zelfde geldt ook voor de "nieuwe aanwas" qua rijders.
Lijkt er op dat nieuwe fietsen dus verkocht worden aan liefhebbers en mensen die de hobby kunnen betalen?
Veruit de meeste motoren worden afbetaling gekocht, daarom denk ik dat er steeds minder mensen geld willen of kunnen lenen voor een motor. En daarom worden er steeds minder motoren verkocht.
Ligt niet aan mij, ik heb een paar weken geleden een andere motor gekocht.
Geen nieuwe, wilde geen geld lenen.
Heb je daar statistieken van? Mij lijkt 't namelijk vrij onwaarschijnlijk dat 't merendeel van de nieuwe motoren op afbetaling gekocht wordt (als dat wél zo is dan is dat eigenlijk best triest).
Laatst bewerkt: