verschillen tussen 900cc+ motoren erg klein

fazerboy

Die hard MF'er
7 mrt 2002
667
0
rooi
Vanmorgen heb ik een tourrit gereden vanuit sint-oedenrode vanaf cafe "het dommeltje". om 8:45 stond ik netjes met een aantal andere vroege vogels op het terras om me in te schrijven. Het inschrijfgeld zou ten goede zijn van het rondald mc donald huis. dus ik maar meteen effe goed gedonneerd voor die goede doel. Eerst een briefje van €50 toen nog een en toen nog een , je had ze moet en zien kijken :} Aangezien we zelf een kind hebben van 2 jaar en mijn vader 3 maanden geleden op 66 jarige leeftijd is overleden aan kanker vondt ik dit het wel waard.

maar nu waar het dus eigenlijk om gaat !

ik vroeg aan een paar gasten of ik met ze mee kon rijden en wat voor motor ze hadden.Dit was geen probleem en een aantal motoren waren zeer aantrekkelijk
Deze waren.
-Tuono
-ducati monster s4r
-2x bandit 1200
-zx-9
-tja, en dan mijn fazer 1000 dan.

de duc ree mooi voorop en had een leuk tempo, ik helemaal achterin wat toch wel hard werken is. We zijn door de nederlandse en belgische kempen gereden en op een gegeven moment kwamen we door de weilanden over een leuke bochtige weg.
Wel GVD ! wat gaat zo'n duc hard !!, lijkt wel of die gast met zijn vinger in zijn neus rond aan het rijden was. Ook bij haakse bochten is de duc en de tuono erg rap.
Eerlijk gezegd kon ik ze wel bij houden maar het was voor mij soms geen omtspannen rijden meer. Je merkt duidelijk dat koppelfietsen dan erg in hun voordeel zitten

Wat me erg opviel is dat een zx-9 wel bij te houden is maar inhalen met de fazer 1000 , hoe maar !

nu besef ik best dat ik met mijn 2 meter en 115 kilo natuurlijk niet moet klagen tegen die n**kkabouters uit oisterwijk en omstreken van misschien 80 kilo, maar toch

ik kom er steeds vaker achter dat de kilo's van je lichaam ook een erg belangrijke rol spelen in dit soort ritjes

al met al dus een leuke dag en geen spijt gehad om met deze gasten eens effe te stoeien in de kempen

maarten
 
Ik kon in de bergen erg goed meekomen met m'n Fazer vorig jaar tussen de GSX-R 1000, CBR 1000, CBR 900 en R1. Ook op de Autobahn ging het lekker met een tellertop van net over de 270 op een geheel standaard Fazer. Wat ik wel merk is dat je echt aan het vermogen gewend moet zijn. Oftewel, je moet durven het gas echt open te zetten. Nu ben ik er na bijna 80.000 km op de vorige FZS 1000 en alweer 11.000 op de nieuwe sinds november wel aan gewend dus mij verrassen ze niet meer ;) Moet erbij zeggen dat een luchtfilter, uitlaat en andere naalden ook wel helpen hoor.... 141 pk en 117 Nm aan het achterwiel doet een hoop goed ;) .
Maar wat betreft dat gas geven, ik vond het zo vreemd dat de Fazer toen ik er voor het eerst op reed niet het wieltje in de lucht wilde gooien, maar dat lag gewoon aan mezelf, iets in me (angst voor het vermogen) hield me tegen het gas echt vlot open te draaien. Nu moet je zelf soms in z'n 3 met hobbels niet te enthousiast aan het gas draaien en wheelies in z'n 1 zijn eerder regel dan uitzondering. Ook het vertrouwen in de banden helpt om bocht uit het gas open te zetten. Bij aflevering die standaard bagger Metzelers er af laten gooien en gelijk Pilot Powers eronder gedaan, beste keuze op banden gebied ooit. En ondanks de enorme grip toch een behoorlijke levensduur en een superioriteit in de regen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kon in de bergen erg goed meekomen met m'n Fazer vorig jaar tussen de GSX-R 1000, CBR 1000, CBR 900 en R1. Ook op de Autobahn ging het lekker. Wat ik wel merk is dat je echt aan het vermogen gewend moet zijn. Oftewel, je moet durven het gas echt open te zetten. Nu ben ik er na bijna 80.000 op de vorige FZS 1000 en alweer 11.000 op de nieuwe sinds november wel aan gewend dus mij verrassen ze niet meer ;) Moet erbij zeggen dat een luchtfilter, uitlaat en andere naalden ook wel helpen hoor.... 141 pk en 117 Nm aan het achterwiel doet een hoop goed ;) .
Maar wat betreft dat gas geven, ik vond het zo vreemd dat de Fazer toen ik er voor het eerst op reed niet het wieltje in de lucht wilde gooien, maar dat lag gewoon aan mezelf, iets in me (angst voor het vermogen) hield me tegen het gas echt vlot open te draaien. Nu moet je zelf soms in z'n 3 met hobbels niet te enthousiast aan het gas draaien en wheelies in z'n 1 zijn eerder regel dan uitzondering.

inderdaad wheely's zijn probleem maar 141pk aan het achterwiel is wel erg veel !
wat heb je precies gedaan ?

maarten
 
Ik heb 'm stevig ingereden, wel netjes behandeld maar goed het gas erop met optrekken zodat de zuigerveren goed gaan afdichten. Verder een Laser hotcam einddemper, K&N luchtfilter en door de mannen bij Ruud Fredriks er andere naalden in laten zetten en het luchtfilterhuis laten aanpassen (extra gaten voor meer lucht). Verder niks, of je moet het netjes af laten stellen van de Exup meetellen. Ik zal kijken of ik de scanner op m'n pc weer kan aansluiten, kan ik de grafieken inscannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan