Verslag Cordoba- reis

vooghtje

MF'er
18 jan 2010
248
1
Tielt
Verslag Cordoba- reis 2012

Op bovenstaande adres zijn een verslag en foto's van mijn recentste reisje te bekijken.
Hoop ik. Het is de eerste keer dat ik zo'n blogding aanmaak en iets probeer dus.

Feel free to comment. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt.

Inderdaad positief dat motor een sterke beer blijkt te zijn, behalve dat ik even rijd als een spons nu natuurlijk.... Maar goed, dat is de natuurlijke gang van zaken zeker: beter, beter, dieper door de bocht, nog een beetje beter....KLENG. En herbeginnen...

De Cuenca-tip moet je absoluut eens doen ooit.
 
Bedankt.

Inderdaad positief dat motor een sterke beer blijkt te zijn, behalve dat ik even rijd als een spons nu natuurlijk.... Maar goed, dat is de natuurlijke gang van zaken zeker: beter, beter, dieper door de bocht, nog een beetje beter....KLENG. En herbeginnen...

De Cuenca-tip moet je absoluut eens doen ooit.
Leuk verslag, ben alleen niet kapot van witte letters op een zwarte achtergrond.

Op de heen- en terugweg naar Marokko (april/mei van dit jaar) reed ik het stuk Lerida (Lleida) - Teruel en dat was ook heel mooi. Vooral de N211 tussen Caspe en Alcaniz Mequinenza is een weg om helemaal uit je dak te gaan: 40 kilometer uitstekend asfalt zonder dorpen en afslagen, weinig verkeer en prachtige bochten door de bergen.
Spanje was voor mij een eye-opener, ik moet daar zeker nog een keer heen!
 
Laatst bewerkt:
Spanje is een prachtig motorland. Het grote voordeel van Spanje is dat het motortoerisme nog niet zo massaal is zoals in bv de Alpen en de Dolomieten.
Ben nu twee keer in de Pyreneëen geweest en zit stiekem weer smoezen te verzinnen om weer die kant op te gaan. Wellicht eens naar Zuid-Spanje gaan in oktober voor een weekje Andalusië of zo. :)

Weer een idee voor mijn grote "vakantie-ideëen stapel" :Y
 
Leuk verslag, ben alleen niet kapot van witte letters op een zwarte achtergrond.

Op de heen- en terugweg naar Marokko (april/mei van dit jaar) reed ik het stuk Lerida (Lleida) - Teruel en dat was ook heel mooi. Vooral de N211 tussen Caspe en Alcaniz is een weg om helemaal uit je dak te gaan: 40 kilometer uitstekend asfalt zonder dorpen en afslagen, weinig verkeer en prachtige bochten door de bergen.
Spanje was voor mij een eye-opener, ik moet daar zeker nog een keer heen!


Dank, en begrijpelijk.
Het is de eerste keer dat ik zo'n blog maak, heb al heel wat zitten knoeien ook. De buurt van Teruel was echt een verrassing. En eigenlijk allemaal niet zo oneindig ver. Zeker iets waar ik ook nog terugkeer.
 
Spanje is een prachtig motorland. Het grote voordeel van Spanje is dat het motortoerisme nog niet zo massaal is zoals in bv de Alpen en de Dolomieten.
Ben nu twee keer in de Pyreneëen geweest en zit stiekem weer smoezen te verzinnen om weer die kant op te gaan. Wellicht eens naar Zuid-Spanje gaan in oktober voor een weekje Andalusië of zo. :)

Weer een idee voor mijn grote "vakantie-ideëen stapel" :Y

Ik kan je de streek van Ronda aanbevelen, en dan zeker het weggetje dat van Ronda naar de kust loopt. Fenomenaal!!
Maar... BLOEDHEET! Oktober lijkt me een goeie optie...
 
Ik kan je de streek van Ronda aanbevelen, en dan zeker het weggetje dat van Ronda naar de kust loopt. Fenomenaal!!
Maar... BLOEDHEET! Oktober lijkt me een goeie optie...
Heb ik ook gereden (van de kust naar Ronda), maar met regen. Geen buitje, maar een BUI van 9.00 tot 15.00, da's niet fijn. Dat stuk verdient een herkansing.
 
Absoluut herkansing nodig. Voor die twee keer op een jaar dat het daar regent...
Ik zou bijna gewoon een reis plannen en maken, enkel en alleen om dat ene stukje te kunnen doen...
 
errg mooi stukje spanje!!! zeer binnenkort ga ik hem voor het eerst met de motor rijden!!! met de auto was het al een feest!!!
 
errg mooi stukje spanje!!! zeer binnenkort ga ik hem voor het eerst met de motor rijden!!! met de auto was het al een feest!!!

Was jij niet degene die 6 weken door Spanje ging trekken? Ik heb het met 10 dagen moeten doen, maar bovenaan de pagina kan je doorklikken naar foto's en verslagje.

Wanneer vertrek je?
 
Tof om al die info van spanje weer te kunnen lezen.
Ik ga in september voor de zoveelste keer weer toeren in Spanje. Tot nu toe deed ik voornamelijk catalonië en de Pyreneeën. Deze keer staat het zuiden op de agenda.
Volgende plaatsen staan op de agenda (hier en daar wil ik ook wel eens iets gaan bezichtigen)
Cuenca, Teruel, Ronda, Guadix, Antequera, Granada
Ook overweeg ik nog Gibraltar en Tarifa.
Op de terugweg wil snel langs de molentjes van consuegra (maar dat is eerder voor een fotootje dan een echt bezoek).
Dus als er nog tips zijn laat maar komen.
 
Tussen Cuenca en Teruel moet je ABSOLUUT die sierra in. De kleine baantjes naar de monding van de Taag en zo. De Cuidad encantada en zo. CM 2105 en wat er op aansluit als je vanuit Cuenca begint.

Ronda: dat baantje is de A 397, maar eigenlijk is zowat alles wat daar van de kust naar binnen loopt de moeite. De arena moet je wel eens echt bekijken daar.

Granada is sowieso als stad de moeite natuurlijk. Alhambra kost je een dag, maar het is de moeite waard om die ervoor uit te trekken.

Gibraltar is een twijfelgeval: soms is het een kl...spel om er in te raken en als je voor de apen op de rots gaat: die beesten zijn ondertussen zodanig gewend aan mensen dat ze bij momenten verdomd gevaarlijk worden.

Verder: parkeer je motor gelijk waar je zin hebt: niemand doet daar moeilijk als je op twee wielen bent. Je zal wel merken dat ze in het zuiden heel motorminded zijn. Of toch zeker meer gewoon eraan dan hier soms. Ik zette hem zelfs liefst in het zicht van iedereen en niet ondergronds. Spanjaarden zijn op dat vlak wel anders dan wij: als ze iemand zien prutsen komen ze tussen.

Spanje is een groot land natuurlijk, maar eigenlijk is er overal wel wat te zien... Toledo, Cordoba, Zaragoza, Murcia, Elche, Alicante, ... Salamanca, Burgos, ... allemaal niet in catalonië of de Pyereneeên en toch zal je ze allemaal wel eens moeten doen ooit...
 
In Andalucia kun je voor maanden zoet zijn.
Bijvoorbeeld de oudere N-weg langs de kust, zeg maar van Tarifa - Gibraltar - Estepona - Puerto Banus (Marbella) enz enz tot aan Almeria.
Vanaf Puerto Banus (San Pedro de Alcantara) de bergen in naar Ronda, en dan "De witte dorpen route" rijden.
http://www.turanza.eu/en/roadtrips/ruta-de-los-pueblos-blancos


Ik ga volgend jaar lekker chopperen naar Marbella en die routes ook weer 's rijden.



Tof om al die info van spanje weer te kunnen lezen.
Ik ga in september voor de zoveelste keer weer toeren in Spanje. Tot nu toe deed ik voornamelijk catalonië en de Pyreneeën. Deze keer staat het zuiden op de agenda.
Volgende plaatsen staan op de agenda (hier en daar wil ik ook wel eens iets gaan bezichtigen)
Cuenca, Teruel, Ronda, Guadix, Antequera, Granada
Ook overweeg ik nog Gibraltar en Tarifa.
Op de terugweg wil snel langs de molentjes van consuegra (maar dat is eerder voor een fotootje dan een echt bezoek).
Dus als er nog tips zijn laat maar komen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan