marcskedv
Die hard MF'er
- 12 sep 2007
- 268
- 11
heeft er al iemand een techniek ontwikkeld om de remklauwen te demonteren van een !5inch EML voorwiel voor een GL1000.
had al enkele dagen het idee dat er iets fout was met de voorrem van de GL1000, blijkt dat de remplaketten meer dan hun beste tijd hebben gehad. had altijd het idee dat het span snel vertraagde, dacht dat het met het gewicht en de toespoor enzo te maken had
heb er vandaag 4u aan verspeeld om de remplaketten te vervangen. doordat het wiel kleiner is kunnen de klauwen niet tussen de schijf en de velgrand verwijderd worden. omdat dit klauwen zijn met maar 1 zuiger heb ik de achterkant van de klauwen los geschroefd en zo kon ik dan aan de remplaketten. probleem is dat ik wel beide bevestigingen heb moeten losmaken om de klauwen tov elkaar te kunnen verdraaien om aan de inbus bouten te kunnen, je kan er enkel aan van aan de andere zijde van het wiel.
het is me wel gelukt na de nodige pogingen, maar het resultaat is er wel. denk dat het verbruik nu wel zal dalen. de rechter remcylinder zat zo goed als vast. tijdens het remmen met de voorrem trok het span ook wel wat naar rechts en dat is nu opgelost.
als er iemand een betere techniek heeft zou ik het wel graag weten.
had al enkele dagen het idee dat er iets fout was met de voorrem van de GL1000, blijkt dat de remplaketten meer dan hun beste tijd hebben gehad. had altijd het idee dat het span snel vertraagde, dacht dat het met het gewicht en de toespoor enzo te maken had
heb er vandaag 4u aan verspeeld om de remplaketten te vervangen. doordat het wiel kleiner is kunnen de klauwen niet tussen de schijf en de velgrand verwijderd worden. omdat dit klauwen zijn met maar 1 zuiger heb ik de achterkant van de klauwen los geschroefd en zo kon ik dan aan de remplaketten. probleem is dat ik wel beide bevestigingen heb moeten losmaken om de klauwen tov elkaar te kunnen verdraaien om aan de inbus bouten te kunnen, je kan er enkel aan van aan de andere zijde van het wiel.
het is me wel gelukt na de nodige pogingen, maar het resultaat is er wel. denk dat het verbruik nu wel zal dalen. de rechter remcylinder zat zo goed als vast. tijdens het remmen met de voorrem trok het span ook wel wat naar rechts en dat is nu opgelost.
als er iemand een betere techniek heeft zou ik het wel graag weten.