vervelende automobilist(Hufter)

.

Mis de clou een beetje, of ik begrijp je verhaal niet zo...

Okay, nou, mischien niet helemaal duidelijk verteld, wat ik wil zeggen is dat ik een voorval heb gehad in het verkeer, waarbij ik in een auto reed, en rechtsaf sloeg om een vluchtheuvel heen, aan de goede kant. Een andere auto bestuurder wou mij schijnbaar als spookrijder inhalen aan de verkeerde kant van de vluchtheuvel.
Ik had een Saxo sport, die redelijk rap was, en ik trek altijd snel op, niet bewust in dat geval, maar standaard, dus de andere autobestuurder kon het in zijn Nissan Micartje niet reden mij in te halen. Ik heb er trouwens niet veel acht op geslagen toen op dat moment. Dacht zou wel met zichzelf bezig zijn. Had daarvoor ook al genoeg mogelijkheden gehad mij in te halen, dus had ook niet in de gaten dat die in wou halen. Maargoed, eerstvolgende kruispunt na zijn actie, haalt die me toch in, heel onbenullig, en slipt zijn auto rakelings voor de mijne, waarna ik met piepende banden tot stilstand kom in zijn deur.
Gast stapt uit, en komt met geote stappen aanlopen, met gebalde vuist.
Ik schrok me kapot, vol in de achteruit, en toen weer vol vooruit, langs hem heen, rechtsaf, woonwijk door met 140 km per uur soms, maar hij zat achter mij aan.
Ik heb hem dus afgeschud, omdat ik sneller was, en ben meteen naar de politie gegaan.
Die waren er niet, maar via de intercom aan de deur, kwamen er 2 agenten bij mij thuis.
Wij naar de plek gereden, alles laten zien enz.
Volgende dag op het bureau aangifte gedaan bij 2 andere agenten wat ik wel jammer vind/vond, en een papier gekregen enzo.
Het was trouwen die avond met die agenten meteen al duidelijk wie de dader was, wie zijn inzittende vriendin was, van wie de (geleende) auto was, waar die woonden, etc.
Dat die in een instelling/inrichting oid had gezeten.
Is echt bekend dus bij de politie.
Hun hebben daarna nog met mensen gesproken enzo.
Ik heb nog foto's van mijn schade opgestuurd, vand de avond van de aangifte was het te donker voor foto's.
Maar goed, die gast woont dus gewoon in het zelfde dorp als ik.
Je snapt wel dat ik gewoon bang was hem tegen te komen. Hij was zeg maar niet klein, en ik zeg maar niet groot...
Maar goed, als je dit zo hoort dan denk je van nu zal de politie wel wat doen met hem.
Enige wat er gebeurd is is dat buurtonderzoek, wat vragen aan mensen, en daarna NIKS MEER!
War ik ook echt minder vond is het feit dat een agent tegen je zecht als je je verklaring aan het afleggen bent voor de aangifte van "ja ik kan me weel voorstellen hoe het gegaan is", en "jonge jongen, sportieve auto", en dat in verband met elkaar.
Nou sorry, maar in het bedrijfsleven hoef je je niet zo onprofessioneel op te stellen, wand dan maak je het gweoon niet lang.
Word je gewoon zelf afgespiegeld als de boosdoener.
Nee, ik hoop dat dit iet duidelijker omschreven is, zodat het je iets duidelijker word.
Ik hoop ook dat je snap dat mijn ervaring met politie "minder" is.



Ik snap de clou wel. Hij kreeg geen gelijk (of heeft zich nog harder misdragen dan de tegenpartij...) en dat ligt dan natuurlijk aan de politie die er niks aan deed......

Als je écht bij de politie wilt werken, maak dan je borst maar nat.
Dit soort mensen kom je regelmatig tegen. Mensen met een heel simpel standpunt: ze hebben altijd gelijk en als ze dat niet krijgen, dan ben je dom of lui of doe je er niets aan.

Nee, je snapt het niet.
Ik kreeg wel gelijk van die agenten, zeker die avond direct van die agenten die zijn wezen kijken.
Ik heb mij niet misdragen, hooguit lichterlijk sportief gereden, maar nooit onverantwoord, laat staan met meer den 10 km/h te snel gereden hebben. (voor onval).
En ja, het lag niet aan de politie, maar aan die jongen lijkt mij.
Wat wel aan de politie licht is het oplossen van zo iets, wat dus niet gebeurd.
En nee, sorry, bij de politie werken zou ik inderdaad niet volhouden.
En wat betreft een standpunt... welk standpunt?
Ik beschrijf alleen een ervaring die ik heb met de politie, en zeg daarbij dat mijn ervaring met de olitie minder is, wat ook echt zo is, en dat ze er gewoon geen zak aan hebben gedaan wat ook resulteerde in iets waar men iets aan heeft.
Feit is gewoon dat die gast zich gewoon ongestraft dood loopt te lachen hierom, en dat ik met mijn schade zat te kijken.
En al helemaal niet te vergeten, ik was goed bang!
Lijkt me dat in zo'n geval hoe dan ook gewoon iets moet gebeuren, maar goed, gewoon vanuit menselijk standpunt is dat.


Hou maar op, je kan er een heel topic mee vullen..

Als je er naar vraagt idd wel, en er op in gaat.
Lijkt me niet echt professioneel om meteen te beginnen te klagen en happen als iemand zijn waargebeurde mening geeft over iets.
Maakt ook verder niet uit, ik licht het nu even toe, en iedereen snapt het weer, maar idd het word wel een beetje u vraagt ik antwoord topic zo.
 
Nee, je snapt het niet.
Heel verhaal....

Ja ik snap het dus wel. Het is precies zoals ik al aangaf.

Jij hebt een heel verhaal. Of het waar is of niet, kan ik hiervandaan niet beoordelen.
De politie heeft, zoals je zelf aangeeft, nog gezocht naar getuigen, maar die kennelijk niet gevonden. Wat blijft er dan over als bewijs voor jouw verhaal? Welk onderzoek kan dan jouw verhaal nog bewijzen???

Misschien heb je wel gelogen om het verhaal tegen te gaan dat je de tegenpartij hebt gesneden oid. en vervolgens door bent gereden na een aanrijding..... misschien is dat de verklaring van de tegenpartij wel geweest.... Misschien heb je als een gek gereden.
Ook dat kan ik niet zeggen omdat er ook geen bewijs voor is, maar dat geeft gelijk aan wat ik bedoel.

Volgende vraag: hoe moet de politie, als er geen getuigen zijn en geen technisch bewijs dat jouw verhaal ondersteunt, dan doen? De zaak bij justitie brengen terwijl er geen enkel bewijs is? En.... wie moet er dan voor de rechter verschijnen als verdachte? Jij of de tegenpartij? Zeg het maar.......

Ff voor de duidelijkheid: als het waar is wat jij beweert, kan ik me voorstellen dat je baalt als jouw verhaal niet bewezen kan worden. Maar bewijs moet er nu eenmaal zijn. Vertel me dan maar eens waar de politie dat vandaan had moeten toveren? Of hadden ze iets moeten verzinnen voor je?
De vraag is ook welk bewijs, voor welke handeling? Dat je tegenpartij verkeerd heeft ingehaald? Dat hij je heeft achtervolgd? Dat de schade zijn schuld was?
Maar brave borst, zou je dan wérkelijk willen dat de politie dagen of weken aan het werk is voor wat in feite een simpele aanrijding is met rijdbare schade, een civiele zaak? Vertel maar welke moordzaak of overval we dan hadden moeten laten liggen?

Maar in plaats van erkennen dat je in dit geval domme pech hebt gehad, geef jij liever de schuld aan de politie die "er geen zak aan heeft gedaan". Dat vind ik kortzichtig en eerlijk gezegd best wel een tikje dom.
 
Laatst bewerkt:
Zeer trieste en zeker belachelijke opmerking, later geef je ook aan dat dit een verkeerde opmerking is, denk eerst na voordat je zo iets plaats...

Ookal zou ik er toen meer van weten dan van vind ik dat deze opmerking nog steeds kan.

Nogmaals is het niet zo dat ik het niet erg vind. Maar het lijkt wel of je ergens pas een grap over mag maken als het x tijd geleden is. Behalve als het over kanker gaat.
 
Er zijn volgens mij een hele hoop motorhaters....

Laatst reed ik met mijn scooter op een buitenweg(buiten de bebouwde kom), loopt daar een paard met en vrouw erop, waar naast een kerel(te voet) met haar lag te kletsen(al over de helft van de weg). Aangezien ik toch wel snel naderde, liet ik mijn gas los en gaf even een korte tik op mijn claxon(het geluid van mijn claxon stelt niets voor), omdat hij maar niet naar voren keek. Ik passeerde hun met ongeveer 50 km/h. Ging die vent me toch over de zeik :? :? . Had echt zoiets van: man , wat mankeer jij? Hij meende zeker dat de weg alleen van hem is...(hij schrok trouwens niet, want hij zag me aankomen na de tik op de claxon)

Er lopen/rijden een hoop idioten rond, zoveel is me wel duidelijk geworden.

Dit heeft helemaal niets met motorhaters te maken, dit heet inzicht en kennis van dieren.
Sowieso bij paarden moet je gewoon met een lage snelheid er langs gaan en niet vol met 50. Die dieren zijn onvoorspelbaar en helemaal als er een scooter/motor langs rijdt kunnen ze schrikken van het geluid.

Gas los laten, zachtjes er langs rijden en daarna weer rustig het gas erop. En ja die mensen die groeten altijd vriendelijk en bedanken je ook als je er gewoon rustig langs gaat zodat dat paard geen gekke dingen doet.
 
Dit heeft helemaal niets met motorhaters te maken, dit heet inzicht en kennis van dieren.
Sowieso bij paarden moet je gewoon met een lage snelheid er langs gaan en niet vol met 50. Die dieren zijn onvoorspelbaar en helemaal als er een scooter/motor langs rijdt kunnen ze schrikken van het geluid.

Gas los laten, zachtjes er langs rijden en daarna weer rustig het gas erop. En ja die mensen die groeten altijd vriendelijk en bedanken je ook als je er gewoon rustig langs gaat zodat dat paard geen gekke dingen doet.

:^ koppeling in en klaar.
Paardrijders die dit een aantal keer meemaken zullen ook wel beter met motorrijders op kunnen schieten dan menig ander.
 
Ik haald hem in omdat hij 30 reed en daarna ging hij bumperen met 70km waar je 50 moch.... vaage gasten die sommige koekblikkers


Yep, snap dat ook nooit.
Rij je over de snelweg, haal je iemand in met 130 die zelf 120 rijdt. Niets bijzonders dus.
Komen we later bij wegwerkzaamheden waar je maar 50 mag.
Probeert die pielewiep continue je achterlicht aan te tikken :N
Man....ik rij al te hard (70 of zo) omdat je zo dicht op me zit.........rot nou toch een eind op.
Einde wegwerkzaamheden, ik ga weer 130 (op de teller) rijden, heb geen haast.
Komt die voorbij met 150+..........waarna ik hem 30 seconden later of zo weer inhaal omdat die zelf weer 120 is gaan rijden.

Sommige lui snap je echt niet :N :N
 
Ookal zou ik er toen meer van weten dan van vind ik dat deze opmerking nog steeds kan.

Nogmaals is het niet zo dat ik het niet erg vind. Maar het lijkt wel of je ergens pas een grap over mag maken als het x tijd geleden is. Behalve als het over kanker gaat.
Ik vonnem wel leuk eerlijk gezegd :X
 
Tja.... misschien moet die man een keer bij een stoplicht vol van achteren door een andere auto aangereden worden. Dán snapt ie misschien wel dat motorrijders naar voren rijden als dat mogelijk is.
Die keer dat die automobilist niet oplette toen ik met de auto bij het stoplicht stond kan ik me in ieder geval nog prima herinneren.
 
Yep, snap dat ook nooit.
Rij je over de snelweg, haal je iemand in met 130 die zelf 120 rijdt. Niets bijzonders dus.
Komen we later bij wegwerkzaamheden waar je maar 50 mag.
Probeert die pielewiep continue je achterlicht aan te tikken :N
Man....ik rij al te hard (70 of zo) omdat je zo dicht op me zit.........rot nou toch een eind op.
Einde wegwerkzaamheden, ik ga weer 130 (op de teller) rijden, heb geen haast.
Komt die voorbij met 150+..........waarna ik hem 30 seconden later of zo weer inhaal omdat die zelf weer 120 is gaan rijden.

Sommige lui snap je echt niet :N :N
:^
 
En ja hoor, die asociale motorrijders ook altijd! wat een dag vandaag, moet het toch even van me afschrijven....

sta je met de auto rechts te wachten voor het stoplicht, maar je komt er achter dat je toch links moet staan. Dat overkomt zelfs de beste automobilist wel eens. Dus je stuurt naar links en laat de auto een stukje vooruitrollen zodat je bij het wegrijden er zo links tussen komt.

Staat er toch in ene zo'n asociale motormuis naast me die weer zo nodig vooraan moet gaan staan met zijn patserige bling-bling fiets en niet even het fatsoen heeft om achter in de rij te gaan staan! Wat zijn die motormuizen toch allemaal vreselijk ongeduldig. En hij begon nog commentaar te geven ook! Dus ik zei maar tegen hem dat het een mooie zonnige dag was en dat hij het vast niet erg vond om achteraan te sluiten!

Dus ik rijd gewoon weg en zie plotseling een stuk steigerpijp naast me liggen dat ik eigenlijk op het werk in de afvalbak had moeten gooien. Aangezien ik zometeen een bijrijder in de auto krijg moet ik daar wat ruimte voor maken, dus ik stuur het dichstbijzijnde parkeerterrein op om een vuilnisbak te zoeken.

Dus ik stap uit om die steigerpijp weg te gooien, blijken daar toch in ene die motorduivel met een vriend te staan! Ze kijken me heel angstig aan en beginnen in ene weg te scheuren! Ik haal m'n schouders op, loop naar de prullebak en gooi de pijp weg en vervolg mijn weg naar huis.

Blijken er 's avonds in ene 2 politieagenten voor de deur te staan ook!

















:+
 
Als ik het goed begrijp is de TS dus als een mietje weggereden, in plaats van die automobilist de steigerpijp rectaal toe te dienen?

Pffff...

En dat vraagt zich nog af waarom niemand respect heeft voor motorrijders... -O-


:+
 
Dit heeft helemaal niets met motorhaters te maken, dit heet inzicht en kennis van dieren.
Sowieso bij paarden moet je gewoon met een lage snelheid er langs gaan en niet vol met 50. Die dieren zijn onvoorspelbaar en helemaal als er een scooter/motor langs rijdt kunnen ze schrikken van het geluid.

Gas los laten, zachtjes er langs rijden en daarna weer rustig het gas erop. En ja die mensen die groeten altijd vriendelijk en bedanken je ook als je er gewoon rustig langs gaat zodat dat paard geen gekke dingen doet.
Ik begrijp wat je bedoeld, volgende keer beter. Echter hoe die kerel reageerde was zwaar overtrokken. Overigens het is en blijft een openbare weg, dus je kunt de zaak ook omdraaien: even stoppen met het paard en niet verwachten dat anderen maar altijd rekening met jou moeten houden.

In mijn straat lopen regelmatig paarden die dan hun "behoefte" laten gaan.... Als hun nu ook eens rekening hielden met de rest, was het al een stuk leuker(al kan dat paard daar natuurlijk niets aan doen).
 
Ik begrijp wat je bedoeld, volgende keer beter. Echter hoe die kerel reageerde was zwaar overtrokken. Overigens het is en blijft een openbare weg, dus je kunt de zaak ook omdraaien: even stoppen met het paard en niet verwachten dat anderen maar altijd rekening met jou moeten houden.

In mijn straat lopen regelmatig paarden die dan hun "behoefte" laten gaan.... Als hun nu ook eens rekening hielden met de rest, was het al een stuk leuker(al kan dat paard daar natuurlijk niets aan doen).

Is wel heel makkelijk om het om te draaien he, tuurlijk blijft het een openbare weg. Daar maak je met zijn allen gebruik van, hou dan rekening met elkaar. Ook al stopt die man met zijn paard dan nog kan het zo zijn dat dat beest schrikt door jou scooter/motor. Het is voor jou een kleine moeite om het gas los te laten, rustig er langs te gaan en daarna weer op het gas te gaan hangen. Scheelt je een keer 10 sec. Hoe je het ook bekijkt, of die man nou stopt of niet, als gemotoriseerd verkeer moet je gewoon even kalm aan er langs gaan.

En ja die paarden die hun behoefte doen op straat.. een fatsoenlijke rijder met paard en wagen ruimt het ook meteen op. Zo niet moet jij er van jou kant uit ook rustig wat van kunnen zeggen.
 
Als ik het goed begrijp is de TS dus als een mietje weggereden, in plaats van die automobilist de steigerpijp rectaal toe te dienen?
Pffff...
En dat vraagt zich nog af waarom niemand respect heeft voor motorrijders... -O-
:+

"Rectaal toe te dienen"........ _O-
 
Vervelend voorval. Heb vorige week (in Nijmegen) ook nog meegemaakt dat een busje met aanhanger het nodig vond om ineens een hele rare slinger naar rechts te maken, toen ik rechts over een fietssuggestiestrook langs de file reed. Ben toen maar gewoon met voldoende afstand achter hem aan gaan rijden. Zat nog te twijfelen of ik hem naar de reden van zijn manouvre zou vragen (busje sloeg even later de oprit van een bedrijf in), maar als ik jou verhaal zo lees dan was dat inderdaad verstandig, je weet niet met wat voor idioot je dan te maken hebt... En bovendien had ik gewoon zin meer zin om te rijden dan te discussieëren. :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan