Bevroren carbs bestaat wel degelijk, door de te koude inlaatlucht ontbrandt het mengsel dan niet lekker. Ik wee tniet of het ook daadwerkelijk bevriest.
bij te koude inlaat lucht verdampt er niet genoeg benzine meer en heb je klote verbranding of zelf een afslaande motor...Bevroren carbs bestaat wel degelijk, door de te koude inlaatlucht ontbrandt het mengsel dan niet lekker. Ik wee tniet of het ook daadwerkelijk bevriest.
Bevroren caburateurs? Nooit van gehoord. Benzine bevriest pas bij zo'n -150 graden celcius! Dus ik vraag me af wat er adn bevroren is?
de onderdruk in je carburateur ervoor zorgt dat er condens kan neerslaan in je carburateur wat dan vervolgens bevriest door de dauwpuntsverhoging.
Integendeel, bij koudere lucht zullen de prestaties van je motor zelfs beter zijn omdat koudere lucht meer zuurstof kan bevatten.
In de carburateur verdampt er geen benzine maar wordt de benzine verneveld zodat er een benzine/lucht mengsel ontstaat en dit het liefst in de verhouding van ca. 1:14,5.
Carbjes reinigen en afstellen als de kleur van de bousies verschilt...
Btw, ik heb altijd geleerd dat IMHO In My Humble Opinion was...
greetzzr
Zoals joel al zei staat het voor in my humble opinionOp woensdag 13 februari 2002 22:39 schreef nognietingebruik het volgende:
Quote
IMHO: In My Honest opinion oftewel: \"volgens mij\")
Nou, eentje die past is altijd wel prettig (er zijn verschillende maten)... maar een hele speciale... neuh.Ik heb nog een vraagje voordat ik mijn motor helemaal uit elkaar haal om een paar simpele bougietjes te verwisselen. Heb je een hele speciale bougiesleutel nodig om de bougies om te wisselen? Moeten er verder nog afstellingen geschieden?
Hoe stel je trouwens de carburateur af?
eumh condenseren door een onderdruk
volgens mij wordt er door een onderdruk het kookpunt lager waardoor het juist zal verdampen.
verdampen zal het niet maar het gaat wel om het feit dat bij onderdruk er verdamping ontstaat bij een LAGERE temp dan bij overdruk.
dus het tegenovergestelde van condenseren...
princiepe van vacuumdestillatie.
Quote
IMHO: In My Honest opinion oftewel: \"volgens mij\")
zoals raging r6 zegt
P1*V1 P2*V2
----- = ----- Wet van Boyle-Gay Lussac waarin:
T1 T2
P=druk, V=Volume en T=Temperatuur
Op woensdag 13 februari 2002 22:16 schreef Guzmo het volgende:
Bevroren carburateurs krijg je doordat bij een lage omgevingstemperatuur (=buitenluchttemp.) de onderdruk in je carburateur ervoor zorgt dat er condens kan neerslaan in je carburateur wat dan vervolgens bevriest door de dauwpuntsverhoging.
Het dauwpunt is het punt waarbij condensaat kan neerslaan. Dit is voor ieder gas verschillend. Vooral rijders van Ducati\'s (900ss)hebben of hadden hier regelmatig last van en er is zelfs een verwarmingssetje hiervoor in de handel gebracht. Dat er minder benzine verdampt bij koude lucht klopt in dit geval niet zoals \"nognietingebruik\" beweert. Integendeel, bij koudere lucht zullen de prestaties van je motor zelfs beter zijn omdat koudere lucht meer zuurstof kan bevatten, het heeft zoals gezegd wèl invloed in het bevriezen door eerdergenoemde reden.In de carburateur verdampt er geen benzine maar wordt de benzine verneveld zodat er een benzine/lucht mengsel ontstaat en dit het liefst in de verhouding van ca. 1:14,5. Er word zoveel mogelijk gestreefd naar een stochïometrische verhouding. Dit is de perfecte theoretische verhouding van het mengsel waarbij de benzine volledig verbrand met alleen de vorming van water en kooldioxide. Dit is in de praktijk niet haalbaar bij een verbrandingsmotor.
Meerdere spaties na elkaar worden weggefiltert in gewone posts omdat ze meestal nutteloos zijn. Als ze toch echt nodig zijn kan je het gedeelte tussen code-tags zetten, dan krijg je wel alles te zien zoals je bedoelt.Op vrijdag 15 februari 2002 20:52 schreef Guzmo het volgende:
PS: die T2 dient onder P2*V2 te staan maar om een of andere duistere reden lukt dit niet????
Wat ik bedoel te zeggen is dat er waterdruppeltjes (uit de lucht) condenseren in je carburateur die vervolgens bevriezen door nog meer temperatuursverlaging als gevolg van de onderdruk in het spruitstuk. Kijk maar naar de gaswet van Boyle-Gay Lussac. Bij drukverlaging en gelijkblijvend volume zal je temperatuursverlaging krijgen. Koudere lucht kan minder vocht bevatten dus slaat dit vocht als condens neer in je carb.en bevriest.
Code:P1*V1 P2*V2 ----- = ----- Wet van Boyle-Gay Lussac waarin: T1 T2 P=druk, V=Volume en T=Temperatuur
PS: die T2 dient onder P2*V2 te staan maar om een of andere duistere reden lukt dit niet????
edit pooh: code tags bij formule added