VFR 750 RC 36 II 1996

Ik heb inderdaad nog van alles te koop.
Als het goed is komt er zondag iemand die redelijk veel nodig heeft.
Hij heeft 1 kapje van de topkuip nodig.

Wat heb jij allemaal nodig qua kuipdelen? Het liefste verkoop ik natuurlijk de kuipen allemaal tegelijk.
Dan kan ik er ook een mooi prijsje van maken.
Kijk even hier Honda VFR 750 RC 36 II Diverse onderdelen

Ik kwam hem toevallig niet veel later daar tegen. Heb de buurman een bericht gestuurd maar krijg geen reactie terug. Afwachten duss....

Project ziet er goed uit trouwens ;)
 
Ik had de mijne (DB01) vrij makkelijk aangesloten met behulp van het bijgesloten schema en het schema uit het WPHB.
wat wil er nu niet lukken dan?
 
Het merendeel is wel gelukt nu.

Ik moet morgen nog een geschakelde plus zoeken.

Wat nu wel werkt is:
Olie (lampje blijft branden maar zit ook nu nog te weinig olie in)
richting aanwijzer indicator
groot licht indicator
neutraal indicator
OBD lampje op de zijstandaard. werkt ook.. standaard ingeklapt lampje gaat uit.

Waar ik nog over twijfel zijn:

red/white - fuel signal
green - fuel

en de green/yellow moet op de low beam. Is dit soms voor de verlichting van de koso. Zodat de teller verlicht wordt zodra ik me lampen aan zet?
 
volgens het schema van de motor gaan er drie draden naar de benzine meter. namelijk:
Black/Brown (massa?)
Green/Black
Gray/Black

Welke moet dan op de koso?

Heb het even in een overzichtje gezet.

v08z.jpg
 
Laatst bewerkt:
bl/br is massa.
En heb je een brandstof meter of alleen een indicatie lampje?
Als je een meter had dan zijn die andere twee draden aangesloten op een niveau sensor. Dat is een variabele weerstand. En ik denk dat wanneer de tank vol is er minder weerstand is en er dus meer stroom naar de meter gaat die de naald op de volstand houd.
 
Bedankt voor het mee denken. De koso zit er op en het werkt. Vraag me niet hoe t gelukt is maar ik heb net zo lang geprobeerd tot dat het goed was.

Nou lijkt het wel alsof de benzine meter redelijk positief is. Maar kan ook zijn dat de originele meter juist te negatief was.
 
de VFR heeft een niveau meter, en een lamp die aan springt zodra je op "reserve" rijd.
weet niet of de lamp aangestuurd word door het niveau meter, of door een klein schakelaartje in het dashboard
 
Klopt. Zijn 2 aparte schakelingen. 1 niveau sensor en een sensor voor het lampje.
Ik heb de tank schuin gehouden om het te testen. Benzine meter zakt naar 1 streepje en het fuel lampje springt aan.
 
Ik laat hem voorlopig zo zitten en ga verder met andere dingen. Maar de teller zal toch in de toekomst van het stuur af moeten.
Misschien dat ik een beugeltje kan maken die onder het contactslot gemonteerd kan worden zodat de teller net voor het contactslot komt en stukje boven de lamp.

Weet iemand nog een paar knappe spiegels??
 
Even de tank erop gelegd en gestart. Moest nog testen of me olie lampje goed aangesloten zat en deze gaat ook uit nadat de motor loopt. Het is een olie druk lampje en geen niveau lampje. Dat dacht ik namelijk eerst. Maar goed, die springt uit dus dat zit ook allemaal goed.

Even het zadel erop en de duokap. En gepoogd om wat foto's te nemen van de zijkant. Beter dan dit gaat niet.

66nu.jpg


arrm.jpg
 
Op zich ziet het er goed uit maar lijkt bij jou de achterkant ook niet meer in verhouding nu de topkuip eraf is?

Knappe spiegels wil ik ook nog zien te vinden, ik heb een hele mooie aan de linkerkant maar ik betwijfel of ik nog eenzelfde voor rechts kan vinden. Ik weet ook de fabrikant niet dus zoeken is erg lastig.
 
Ziet er goed uit Jacobse. Die tellerbevestiging is idd niet ideaal, maar een beugeltje is vast wel te fixen. Waar heb jij nou uiteindelijk de voorste bobines gelaten?
 
Bedankt voor de positieve reacties.

De bobines moet ik eigenlijk nog een definitief plekje geven. Heb ze nu achter het bovenste frame gedeelte geplaatst naast de luchtfilter behuizing.
 
Nou weet je. Ik vind het opzich nog wel in verhouding hoor. Maar ja, de achterkant is groot.
Komt best goed, als ik hem volgend jaar nog heb tenminste want mijn voorkeur gaat uit naar een GSR.
 
Terug
Bovenaan Onderaan