VFR 750 RC 36 II 1996

Ik wilde mijn nieuwe spiegels gaan monteren maar helaas, past niet.

Het rubberen busje op de foto is dus 1,8 cm dik en mijn stuur heeft een binnenmaat van 1,2 cm.
Wie weet waar ik andere busjes kan krijgen of hoe dit probleem op te lossen?

8ahj.jpg
 
Moertje en ringetje eraf, rubber eraf, nieuw rubbertje met ander diameter of als het kan oude bijsnijden. En dan weer monteren.

Als je stuur dikwandig is de eerste centimeters opboren.
 
Ik wilde mijn nieuwe spiegels gaan monteren maar helaas, past niet.

Het rubberen busje op de foto is dus 1,8 cm dik en mijn stuur heeft een binnenmaat van 1,2 cm.
Wie weet waar ik andere busjes kan krijgen of hoe dit probleem op te lossen?

[afbeelding]


Eindjes van stuur even paar cm opboren naar 18mm :Y , of dunner rubber `maar dan past de moer 13 ? -- er nog niet in . :N
 
Laatst bewerkt:
Jacobse,

Ik heb het in het verleden (met een Hawk GT) wel eens opgelost met een stukje benzine slang.

Als ik t zo zie is 't M8. probeer eens met benzineslang met binnendiameter 8mm....
 
Ik ga morgen wel even kijken of ik een ander rubber busje krijgen kan. Maar goed, wel jammer dit.
Bijsnijden gaat denk ik niet goed komen. Want helemaal rond krijg je hem dan nooit meer en zal dan denk ik niet goed genoeg gaan klemmen.


Geen idee welke spiegels het zijn. Zelfde als op die foto van de yammie van een pagina terug.

ma4z.jpg


fnk5.jpg
 
Binnenkort de schorsing maar weer opheffen. Echt winter is het niet en dan krijg ik ook mooi een kentekencard. Ideaal!!
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen wel even kijken of ik een ander rubber busje krijgen kan. Maar goed, wel jammer dit.
Bijsnijden gaat denk ik niet goed komen. Want helemaal rond krijg je hem dan nooit meer en zal dan denk ik niet goed genoeg gaan klemmen.
Een stukje van die oranje gasslang die ze bij boot/zeil winkels of camper/ kampeer zaken van de rol verkopen. Is geloof ik €3,- per meter ofzo en jij hebt 2x2,5cm of 2x3cm nodig.... Erheen rijden gaat je meer kosten.
 
Ik heb dezelfde spiegels in China besteld (nog niet binnen). Maar volgens mij kun je de spiegel"poot" losmaken van het rubber binnenwerk. Dan zou je passende stuureinden (alu) kunnen kopen en de spiegel"poten" daar omheen klemmen.
 
Gaat dat niet erg trillen? Ze zijn er ook in rubber he, dan is het een wellnut volgens mij.

6005109.jpg
 
Had je trouwens die remleidingen niet wat fatsoenlijker langs de voorpoot kunnen laten lopen met bijvoorbeeld gebogen banjo's?
 
Ja daarom, maar toen er een kuip omheen zat maakte dat niet uit. Nu wel. Zou het toch wat netter maken. Maar ik vind dat je de boel knap en snel hebt omgebouwd.
 
Ja zelfs de hubo heeft ze hier. Ik heb er zelf twee gebruikt om mijn tank mee op te hangen onder het zadel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan