Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kenne we nog ruilûh, hèhèhèhè!!!! Ik vind ze gaaf zo als ze nu zijn. En dit is gewoon een gevalletje van ultieme gewichtsbesparing.......... 3 vierkante mm rvs minder!!
In de fik vliegen zal wel niet (hoop ik ), maar de boordspanning wordt niet meer lekker geregeld. In het minst ongunstige geval betekent dat, dat'ie straks een keer 9V afgeeft ofzo, heb je ineens gedimd lichtIk kan niks anders roepen dan HELP!! Hij loopt verdomme net weer na een kapotte benzinekraan!! Wat kan het zijn? Niet dat hij me dadelijk in de fik vliegt!!!
Hallo allemaal,
HELP!!!
Ik start vandaag mijn VFR en laat hem stationair lopen terwijl ik m'n helm op wil zetten, hoor ik opeens één enkel "knettertje"...
Ik kijk ff om richting motor en zie tot mijn verbazing een klein rookpluimpje. Begint er opeens meer rook onder het zadel vandaan te komen. Ik meteen de motor van het contact af gezet en weg was de rook.
Ik de kap er vanaf gehaald, water erbij gehaald voor als het mis zou gaan en de motor maar weer gestart........... Niks
Kan dit de SR zijn? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat dat ding daar zat, maar hij was wel echt gloeiend heet.
Is dat normaal? Hij staat bij mijn schoonouders dus ik kan nu ff niet gaan kijken maar het is zo'n geribbeld ding waar (ik dacht) 4 kabeltjes uitkomen die overgaan n stekkertje. Omdat er niks meer gebeurde toen de kap eraf was kan ik dus niet met 100%
zekerheid zeggen dat de rook van de SR vandaan kwam.
Ik kan niks anders roepen dan HELP!! Hij loopt verdomme net weer na een kapotte benzinekraan!! Wat kan het zijn? Niet dat hij me dadelijk in de fik vliegt!!!
Grtz,
Yvil
Grote kans dat dit de SR is ja. Even vervangen en je kan weer heerlijk rijden.
Zorg wel dat je hem vervangt door een aftermarket exemplaar en niet een Honda SR. De aftermarket is beter (koel lichaam).
zeikerd! was mij ook niet opgevallen.. nahja niet goed geld weg whahaha
Ik ben vandaag met een vriend bij een VFR 750 uit 1986 wezen kijken. Die vriend van mij heeft interesse, maar heeft zelf zijn rijbewijs nog niet. Ik heb een XJ 900 en heb voor hem proefgereden. Ik vond hem prima rijden, maar de koppeling pakt pas aan het einde van de uitslag. Daarmee bedoel ik dat je de hendel zo goed als helemaal los moet laten voordat de motor begint te trekken uit stilstand. Ik vond ook dat hij nauwelijks afremde op de motor als ik 80 reed en terugschakelde van 3 naar 2. Er staat ongeveer 44 duizend mijl op de teller (ongeveer 71 duizeld kilometer). De huidige eigenaar weet niet of de koppelingsplaten ooit vervangen zijn.
Ik heb gelezen dat een VFR 750 een hydraulische koppeling heeft en dat daar niets aan af te stellen valt. Klopt dit en betekent dit dat de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn? Wat kost het laten vervangen van koppelingsplaten en is het zelf te doen voor iemand met niet heel veel sleutelervaring?
Ik ben vandaag met een vriend bij een VFR 750 uit 1986 wezen kijken. Die vriend van mij heeft interesse, maar heeft zelf zijn rijbewijs nog niet. Ik heb een XJ 900 en heb voor hem proefgereden. Ik vond hem prima rijden, maar de koppeling pakt pas aan het einde van de uitslag. Daarmee bedoel ik dat je de hendel zo goed als helemaal los moet laten voordat de motor begint te trekken uit stilstand. Ik vond ook dat hij nauwelijks afremde op de motor als ik 80 reed en terugschakelde van 3 naar 2. Er staat ongeveer 44 duizend mijl op de teller (ongeveer 71 duizeld kilometer). De huidige eigenaar weet niet of de koppelingsplaten ooit vervangen zijn.
Ik heb gelezen dat een VFR 750 een hydraulische koppeling heeft en dat daar niets aan af te stellen valt. Klopt dit en betekent dit dat de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn? Wat kost het laten vervangen van koppelingsplaten en is het zelf te doen voor iemand met niet heel veel sleutelervaring?
Dat zijn inderdaad wel indicaties die op versleten koppelingsplaten kúnnen duiden. Wat ook altijd een goede test is, is bij (heel) lage toerentallen in een hoge versnelling volgas te geven. Versnelt de toerenteller harder dan jij, dan slipt je koppeling.
Nee, want in een lage versnelling schiet je toerenteller altijd vlot omhoog en je motor ook. Juist in een hoge versnelling, bij lage snelheid zal er normaal gesproken relatief weinig voorwaartse beweging zijn. Zie je dan tóch je toerenteller rap klimmen, dan heb je een duidelijker "meting"Ehhm, ik zou dat juist in een lage versnelling doen.
Nee, want in een lage versnelling schiet je toerenteller altijd vlot omhoog en je motor ook. Juist in een hoge versnelling, bij lage snelheid zal er normaal gesproken relatief weinig voorwaartse beweging zijn. Zie je dan tóch je toerenteller rap klimmen, dan heb je een duidelijker "meting"
CheckHoe heb je dit precies gedaan?
Dan is dat van mij nog "dirtier" Ik heb in de linker stekker een draadje erbij in geklemd, aan de andere kant van het draadje een voetje vastgemaakt en die in de rechter stekker gestoken. Was nog geen 5 minuten werk, wel een beetje prutsen om te zorgen dat alles netjes contact maaktCheck
Het VFROC forum
Ik heb het op de quick-and-dirty manier gedaan, extra stekker voor de koplamp gekocht en kabel van andere koplamp doorgelust.
Is er iemand die het zeker weet?
Mijn koppeling is een tweetal weken geleden vervangen ,Is er iemand die het zeker weet?