Vier politieagenten tegen PanRider

Volgens mij is Panrider gewoon leraar nederlands op de MAVO en herkende hij de betreffende MAVO-agent nog. Het was toen echt een ettertje en probeert em nu op deze manier terug te pakken voor al die 4 jaren dat ie Panrider het leven zuur heeft gemaakt.

:+
 
Een paar kleine correcties voor PanRider:

Het is provinciale weg i.p.v. proviciale weg.
Het is goedemiddag i.p.v. goedenmiddag zoals jij meerdere keren typt.
Verder is het zal ik binnenkort i.p.v. al ik binnenkort.

Verder lijkt me het gebruik van we juist aangezien ze toch met vier agenten waren.

Hard rijden is volgens het Van Dale Groot woordenboek der Nederlandse taal correct Nederlands:
II. bw., -3. snel: hard lopen, rijden;

Je had die domme diender inderdaad goed te pakken ..... |(
 
Ja, en verder is het uw papieren, en niet u papieren.
En ik vraag mij af wat er zou gebeuren als de agent in kwestie zou hebben gesproken alsof hij een proces-verbaal aan het voorlezen was.

Goedemiddag meneer. Ik heb u zojuist een stopteken gegeven conform artikel... van het RVV 1990. Dit omdat ik met behulp van een goedgekeurd snelheidsmeetmiddel heb geconstateerd dat u de ter plaatse geldende maximumsnelheid van 80 km/uhebt overschreden met 12 km/u. Na aftrek van de meetcorrectie blijft er een gecorrigeerde snelheid van 89 km/u over, hetgeen een overschrijding is van 9 km/u. Ik zal nu een kennisgeving van beschikking uitschrijven...

De gemiddelde motorrijder, of eigenlijk gewoon de gemiddelde landgenoot zal nu geheel verbluft uitroepen: man, wat lul je nou...? Waar heb je get in godsnaam over?

Meneer, u hebt te hard gereden. Je mag hier 80, u reed volgens onze laser 92. We houden rekening met meetfouten en trekken er dus 3 km van af. U reed dus 89 echte kilometers per uur, dat is 9 km te hard en daar krijgt u een bon voor.

Landgenoot (opgelucht) Oooh...pfff...man, zeg dat dan gewoon. Wat gaat me dat kosten?

Maar goed, het blijft natuurlijk leuk, op een nette manier je frustratie afreageren. Merkte wel op dat de agent in kwestie snel leert. Paste op een gegeven ogenblik zijn woordkeuze aan (te snel ipv te hard)
 
Een paar kleine correcties voor PanRider:

Het is provinciale weg i.p.v. proviciale weg.
Het is goedemiddag i.p.v. goedenmiddag zoals jij meerdere keren typt.
Verder is het zal ik binnenkort i.p.v. al ik binnenkort.

Verder lijkt me het gebruik van we juist aangezien ze toch met vier agenten waren.

Hard rijden is volgens het Van Dale Groot woordenboek der Nederlandse taal correct Nederlands:
II. bw., -3. snel: hard lopen, rijden;

Je had die domme diender inderdaad goed te pakken ..... |(

Tja....nu weet ik eigenlijk niet meer wie er grappiger is vandaag, de leraar of pan? hmm......Ik ga voor allebei, daar ik toch sterker neig naar pan. Hoe dan ook een beetje humor moet toch kunnen, alleen weet ik zeker dat als ik dat zou doen ik dan gelijk thuis kom met 3 bekeuringen i.p.v. 1(je mag er geloof ik max. 3 krijgen)
 
Volgens mij is Panrider gewoon leraar nederlands op de MAVO en herkende hij de betreffende MAVO-agent nog. Het was toen echt een ettertje en probeert em nu op deze manier terug te pakken voor al die 4 jaren dat ie Panrider het leven zuur heeft gemaakt.

:+
Een agent die in 4 jaar z'n MAVO afmaakt :?
 
Hard rijden is volgens het Van Dale Groot woordenboek der Nederlandse taal correct Nederlands:
Op de schaats wel ja. :) Dan wordt hard in "hard rijden" predicatief gebruikt. Te hard rijden is gewoon fout Nederlands.
 
Is dit nog steeds rijden in Zeeland?? ik zie (bijna) geen 1 bekende meer reageren in dit Forum :( vanmiddag nog even een " 0mmetje" wezen doen, Veere, goes, etc maar..geen 1 bekende gespot.
Freak, een prachtige les over knietjes :) complimenten! :)
 
Op de schaats wel ja. :) Dan wordt hard in "hard rijden" predicatief gebruikt. Te hard rijden is gewoon fout Nederlands.

Hieronder staat wat Van Dale vindt van "Hard" en "Snel":
Dus Pan: je hebt gelijk. ;)

hard
bijvoeglijk naamwoord; afleiding: hardheid

---------------------1      niet of moeilijk samen te drukken, te doordringen, te verbrijzelen enzovoort
voorbeeld
+ zelfstandig naamwoord
een harde diamant
hard fruit
appelen en peren
op de harde grond slapen
de harde kern
de belangrijkste en vaste leden
hard water
met veel kalk
+ voorzetsel
hard in de bek
(van paarden) weinig of niet gevoelig voor het bit
het gaat er hard tegen hard
geen van beide partijen wil toegeven
+ voegwoord
zo hard als steen
hij is zo hard als een spijker
<figuurlijk> hij is onvermurwbaar, ongevoelig
samenstelling
keihard
--------------------- 2      niet te buigen
voorbeeld
+ zelfstandig naamwoord
een harde borstel
hij heeft een harde kop
hij is zeer eigenzinnig
---------------------3      zich met kracht doende voelen, waaraan niet te tornen valt
voorbeeld
+ zelfstandig naamwoord
harde afspraken
waaraan niet te tornen valt
harde bewijzen
harde cijfers
overduidelijk, meedogenloos
een harde dood
een moeilijke doodsstrijd
een hard gelag
een hard lot, een harde noodzakelijkheid
een harde lijn volgen
geen concessies doen
hard optreden
harde tijden
een harde winter
+ werkwoord
een bewering hard maken
staven met argumenten
dat valt hem hard
daar heeft hij moeite mee
+ voorzetsel
iemand hard vallen over
hem iets verwijten
---------------------4      krachtig, hevig
voorbeeld
+ zelfstandig naamwoord
<sport & spel> een harde bal
een harde werker
harde wind
tussen krachtige en stormachtige wind in
+ werkwoord
het hard te verduren hebben
+ telwoord of lidwoord
om het hardst
---------------------5      luid
voorbeeld
+ zelfstandig naamwoord
met een harde stem spreken
+ werkwoord
hard lachen
zeg dat maar niet te hard
---------------------6      hardvochtig, ongevoelig
voorbeeld
+ zelfstandig naamwoord
harde acties
waarbij weinig of geen concessies gedaan worden
een harde leerschool
een harde les
een hard oordeel
---------------------7      onaangenaam voor het gezicht, het gehoor, het schoonheidsgevoel
voorbeeld
+ zelfstandig naamwoord
harde klanken
harde trekken
+ bijvoeglijk naamwoord
een hard groene deur
---------------------8      waardevast
voorbeeld
+ zelfstandig naamwoord
harde valuta
---------------------9       <alleen predikatief> snel
voorbeeld
+ werkwoord
hard rijden
---------------------10       <in bijwoordelijke bepaling> in hoge mate
voorbeeld
+ bijvoeglijk naamwoord
hard nodig
¶      idioom
voorbeeld
+ zelfstandig naamwoord
een hard hoofd in iets hebben
het somber inzien

=============================================================================

snel
bijvoeglijk naamwoord; afleiding: snelheid

---------------------1      weinig tijd nodig hebbend, binnen korte tijd, in hoog tempo
voorbeeld
+ zelfstandig naamwoord
een snelle film
een zeer lichtgevoelige
een snelle start
+ werkwoord
snel hulp bieden
snel fietsen
we gaan al snel op vakantie
samenstelling
pijlsnel, bliksemsnel
---------------------2      flitsend, gedurfd modieus
voorbeeld
+ werkwoord
zich snel kleden
 
Ja we kunnen grappig blijven: "hoezo?" 92 km/pu.. "kan niet, ik zit net 3 kwatier in het zadel"....
 
Yep, maar ik steun mijn vriendje.
en ik weet wel...het is kwartier ('heb ook meer dan MAVO gedaan)
 
Strakke actie PanRider. Met houdingen en gedragingen zoals "ik ben Ome Agent en ik heb altijd gelijk" vragen ze om dergelijke woord- en machtspelletjes.
 
Strakke actie PanRider. Met houdingen en gedragingen zoals "ik ben Ome Agent en ik heb altijd gelijk" vragen ze om dergelijke woord- en machtspelletjes.

Nou, ik snap er geen bal meer van. Eerst is PanRider het in een ander topic te vuur en te zwaard voor agenten aan het opnemen als een MF-er zijn gal spuwt dat ie een erg kinderachtige boete heeft gekregen. Ik d8 dat PanRider ook een cop was. Maar vervolgens lees ik een topic waarin hij een agent verbaal afzeikt die hem een boete geeft voor 9 km/u te hard (te snel).

Hij doet me denken aan die leraar uit het westen die bij ons in de klas ook elke keer moest vertellen dat een raam niet los kon, maar open.
En diegene de me vertelde dat ik niet geholpen werd als ik ff bij em langskwam: "Nee, je moet ook stoppen en binnenkomen hoor!" :Z :z :Z
Wat boeit dat nou in spreektaal, we zijn toch niet allemaal Neerlandici?
Greetz
Martian
 
Nou, ik snap er geen bal meer van. Eerst is PanRider het in een ander topic te vuur en te zwaard voor agenten aan het opnemen als een MF-er zijn gal spuwt dat ie een erg kinderachtige boete heeft gekregen. Ik d8 dat PanRider ook een cop was. Maar vervolgens lees ik een topic waarin hij een agent verbaal afzeikt die hem een boete geeft voor 9 km/u te hard (te snel).
Over die bekeuring zelf doe ik ook niet moelijk; ik reed te snel en kreeg een bon. Die man doet ook gewoon zijn werk. Tenslotte ging ik sneller dan 80.

Waar ik problemen mee heb dat is de kleuterschoolbenadering en houding. Weet u waarom wij u stoppen? (Linke manier van vragen om een schuldbekentenis.) Weet u wel hoe gevaarlijk dat is? (Als ik nou over de 100 had gereden, bovendien zit ik niet te wachten op zo'n badinerende manier van terechtwijzen.)

Gewoon: meneer u reed te snel (hard) daar krijgt u een bekeuring voor.

Basta, punt uit, geen geplas (gezeik).

Heb het ook wel anders meegemaakt.

P: goedemiddag meneer, u reed te snel. U mag hier maar 50. (50 Vmax bij tijdelijke wegopbreking, geen werkzaamheden)

Ik: Dat zou wel kunnen kloppen.

P: Heeft u dat bord 50 niet gezien?

Ik: Dat bord wel, alleen de controle niet.

P met glimlach: Even op de portofoon vragen hoe snel u reed. Antwoord: 87.

P: U hoort het: 79.

Kreeg de bon voor een overschrijding met 29km.

Zo kan het dus ook.
 
Na de bekeuring reed Panrider weg op zijn Pan.....

PoliceSquad.jpg
 
Tja....die Pan is gewoon een ontzettende zeikerd....Die een diender knap denigrerend behandelt op basis van zijn discutabele interpretatie van de Dikke Van Dale.....

Maar ik vond het wel een leuk stukje..... Lachen mag ook wel es......
 
Terug
Bovenaan Onderaan