Vliegen op je vizier, hoe ga je ermee om?

Als je een jong kind hebt of niet...
Billendoekjes...
Doet echt wonderen...
Lange ritten gewoon zo pak mee nemen.
Cheap.
Veel doekjes.
Geen chemische shit voor je vizier. .
Top dus

Vraag me sterk af of er geen chemische shit in de billendoekjes zit.

Ik bedoel, dat zijn echt wonderdoekjes :Y , die je kunt inzetten voor het verwijderen van allerlei soorten vlekken op (be)kleding.

Vraag me af wat het geheime ingrediënt is... :+
 
verse vliegenlijkjes veeg ik meteen aan de kant, bij tussenstopt op bemande tankstations staat er vaak een emmer water met zo'n raamveger. Een doekje met water op je helm leggen tijdens t pauzeren doet wonderen voor een groot deel van de troep.

bij WW verkeer: bij aankomst op de bestemming een stuk keukenrol doordrenkt met heet water er overheen leggen, na een paar minuten kun je alles zo wegvegen.
 
En wat is het laatste dat bij zo'n vlieg door zijn brein schiet als hij zo te pletter slaat?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
zijn reet :) :Y :)
 
Laatst bewerkt:
Ik negeer ze gewoon tot dat ze m'n zicht belemmeren, bij de volgende regenbui vallen ze er toch af :')
Anders wachten tot ik bij m'n bestemming aankom om ze daar eraf te wassen, heb altijd een microvezeldoekje in m'n topkoffer zitten :)
 
Wat ik goed vind werken is zodra er 1tje op het vizier komt gelijk het hoofd naar links of rechts draaien. Als je harder dan 60 rijd vliegt op die manier het grootste deel er gelijk af. Dit scheelt onderweg heel erg veel.

Verder thuis schoonmaken met de zachte kant van een nat schuursponsje en daarna een handdoek voor het droog maken.
 
Ik had tot voor kort altijd een busje insectenreiniger onder mijn buddy.
Maar omdat daar middelen in zitten waar het kunststof van je poreus van wordt gebruik ik dit alleen nog in geval van meer dan een maand aangekoekte vliegenlijk. (Shark Skwal vizier kost je gewoon €63,-)

Maar na iedere rit bij thuiskomst even een natte lap erover
 
Natte keukenrol op je vizier (na het rijden uiteraard, anders heb je andere problemen dan een paar vliegjes :) ).

Even paar minuten (of een uur) in laten weken en daarna even zachtjes eraf vegen.
 
Ik heb wel eens gehoord van vliengede tapijten, maar vliegen op je vizier komt mij niet bekend voor.

Denk niet dat ik erop pas en al zou ik dat wel doen, is het best gevaarlijk als je eraf valt.

Moet je een gordel of volstaat een helm?
 
Ik heb wel eens gehoord van vliengede tapijten, maar vliegen op je vizier komt mij niet bekend voor.

Denk niet dat ik erop pas en al zou ik dat wel doen, is het best gevaarlijk als je eraf valt.

Moet je een gordel of volstaat een helm?

Met petje proberen, die blijft namelijk heel als die van hoog valt.
 
Thuis gebruik ik nat keukenrol.
Bij lange ritten heb ik een klein verstuivertje met gewoon water ( leeg deetflesje) en een klein mikrovezel sponsdoekje ( action) .
Even vizier natspuiten, en met het doekje veeg je ze er zo af
 
Ik negeer de vliegen tijdens het rijden.

Openbare weg: Na afloop (kan ook de volgende dag zijn) maak ik een Dreft-soppie met lekker heet water in de wasbak en maak het vizier schoon met een schoon vezeldoekje net uit de was. Vaak een keer of twee drie doekje opnieuw in het soppie en zachtjes over het vizier bewegen zonder te drukken en alle vliegen zijn er vanaf. Rest vd helm op dezelfde manier.

Circuit: Na de sessie een stevige fluim spuug (Ja echt, speeksel dus. Wel van mezelf uiteraard.) op het vizier en met één vinger zachtjes uitwrijven tot het hele vizier een laagje speeksel heeft. Minuutje wachten tot de enzymen in het speeksel de vliegenlijken weer allemaal zacht hebben gemaakt en dan zachtjes wegwrijven met Page papieren vaatdoekjes. Geen krassen en een perfect schoon vizier.

Vooral de laatstgenoemde methode wekt vaak nogal wat verbazing bij omstanders maar dat vind ik niet zo heel erg belangrijk. :W
 
Rustig met ze in gesprek gaan ,waarom ze juist tegen jouw helm aan vliegen |(
geven ze geen antwoord op m n gemakkie kijken hoe ze creperen :Z thuis ff een koud nat stukkie keukenrol er ff op, en weg zijn ze weer :W
 
Water en lucht zijn ook chemisch...

Ik ontwijk ze altijd, je hebt toch niet voor niets die uitwijkmanouvre en slalom geleerd tijdens AVB?
 
Laatst bewerkt:
Wat is AVB?? Ik heb mijn rbw in 79 in dienst gekregen ,letterlijk :Y
 
Ah ja, dan zul je wel last krijgen van de vliegen! Waren vliegen toen überhaupt al uitgevonden? :+
 
Nou dat valt toch best mee ........................?
 
Er vlogen eens vliegen in vlagen
Die kwamen mij samen belagen
Als ultieme hulp
Ontsloot ik mijn gulp
Dat konden zelfs zij niet verdragen
 
Terug
Bovenaan Onderaan