Vmax going turbo

Dat klopt helemaal wat je zegt ;)

Dat komt omdat er te weinig olie druk geweest is en daardoor alles heet geworden met als gevolg dat de zuiger eraan gegaan is als eerste. Deze is als eerste gegaan omdat deze het verste weg zat van de oliepomp en de achterste cilinder was.

De andere zuigers waren gewoon netjes en schoon zonder zwarte vlekken erop.

Vergeet niet dat ik nog 1000 km gereden heb met deze zuiger in deze staat :]
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt helemaal wat je zegt ;)

Dat komt omdat er te weinig olie druk geweest is en daardoor alles heet geworden met als gevolg dat de zuiger eraan gegaan is als eerste. Deze is als eerste gegaan omdat deze het verste weg zat van de oliepomp en de achterste cilinder was.

De andere zuigers waren gewoon netjes en schoon zonder zwarte vlekken erop.

Vergeet niet dat ik nog 1000 km gereden heb met deze zuiger in deze staat :]

Als de andere zuigers niet zwart zijn dan is de idd de olietemp niet te hoog geweest. Hoe ziet de binnenkant vd zuigers eruit ?
 
daarnaast als je oliedruk laag is geweest liggen binne de kortse keren je lagers er kompleet uit (vreten) en krijg je met 1000km wel een setje fijne blauwe kruktappen.............. :X

olie kompleet zwart logisch..... als er geen zuigerveer meer tussen zit....

:W
 
Binnenkant zuigers was normaal.

Hele dunne bruin/zwarte laag op de bodem zelf en ter hoogte van de olieveren brandschoon.

De olie was stroop geworden door vervuiling van het missen van compressie en zo vervuild alsof hij 10.000 km zonder te verversen gelopen had :P

Ik heb een bestelling uit staan in Amerika voor Carillo's en JE zuigers met een compressieratio van 9:1

9:1 omdat 8:1 weinig koppel onderin heeft en 10.5:1 veel te hoog was.
Ik met 9:1 nog een leuk koppel heb en met 0,5 bar nog steeds veilig zit en vermoedelijk met 1 bar ook nog op euro 95.
Ik ga wel iets aan mn waterkoeling doen want elke keer met langzaam rijden over de 100 graden hangen lijkt me ook niks.
Liever eronder blijven en de fan maar eerder aan desnoods.

Nu nog afwachten wat de totaalprijs word voor de zuigers, drijfstangen, lagers en koperen koppakking.
Denk vanavond ergens wel mail te krijgen.
 
sorry ff vergeten op JE dealer lijst te kijken, maar met die andere kompressie krijg je toch n andere prijs van JE omdat dat "custom"is.
koperen koppakking zou ik alleen doen met stalen ringen in het blok/cilinder bus........

:W
 
Er zitten sleeves standaard in , kan het dan ?
Of gewoon stock koppakking houden ?

Ik heb mn prijsopgave verder uitgewerkt, reageren ze weer niet :?
 
Laatst bewerkt:
Er komt een stalen koppakking in te zitten met Carillo drijfstangen en JE turbo zuigers :P

Betaling komt er zo aan ;)
 
Er zitten sleeves standaard in , kan het dan ?
Of gewoon stock koppakking houden ?

Ik heb mn prijsopgave verder uitgewerkt, reageren ze weer niet :?

Bij n koperen koppakking frezen we n groefje 1mm breed paar tienden diep in de sleeve, daar komt dan weer een staaldraadje van 1 mm in te liggen, om extra vlaktedruk te creeeren.......

importeer je zakelijk of prive, evt kun je vragen of ze voor duane "reconditioned conrods"voor een lager prijsje op de bon willen zetten.

stalen pakking, multilayer?
check ff site cometic
http://www.cometic.com/est.aspx

:W
 
Bij n koperen koppakking frezen we n groefje 1mm breed paar tienden diep in de sleeve, daar komt dan weer een staaldraadje van 1 mm in te liggen, om extra vlaktedruk te creeeren.......

importeer je zakelijk of prive, evt kun je vragen of ze voor duane "reconditioned conrods"voor een lager prijsje op de bon willen zetten.

stalen pakking, multilayer?
check ff site cometic
http://www.cometic.com/est.aspx

:W

Het is een Cometic multilayer geworden ;)

Zal gelijk een mail sturen naar ze voor de verzending :Y

Hoeft al niet want ik las dit al op de site :X

We will not falsify Customs documents! Marking items that have been sold by our company as 'gifts' or undervaluing them is against International law; we can be fined and barred from shipping to your country if prosecuted.
 
Laatst bewerkt:
Heb je geen vriendjes in de states ??
Dan kan je em laten versturen met een "HAPPY BIRTHDAY" kaartje erbij :+
Geen gezeur indien opengemaakt, altijd zonder officiele verpakking versturen.
 
Op dit bedrag en transporteren ga ik niet moeilijk doen en doe het wel langs de normale weg.
Het is ook verzekerd tegen vermissing op dat moment ;)
 
mmmmmmmmmmm... ken je 't dan nie beter zakelijk doen....... beetje handels korting...btw moet toch blahblahblah
 
mmmmmmmmmmm... ken je 't dan nie beter zakelijk doen....... beetje handels korting...btw moet toch blahblahblah
Ze hebben al korting gegeven op de Carillos en de JE's dus ik vind het al lang goed ;)

De andere spullen ga ik claimen bij Yamaha zoals pakkingen en lagerschalen...

De kloothommels met hun flut constructie !
 
Ze hebben al korting gegeven op de Carillos en de JE's dus ik vind het al lang goed ;)

De andere spullen ga ik claimen bij Yamaha zoals pakkingen en lagerschalen...

De kloothommels met hun flut constructie !

mooi meegenomen die korting *D

ga je klantenbrief schrijven naar jamha _O-
zitten bij me om de hoek, ................. ze zijn weinig aktief op gevallen buiten garantie...........


maar stel dat je blok compleet vastgeslagen was door n gebrek aan oliedruk...... achterwiel blokkeerde en je ramde net n schoolbus vol kindere........ :r
hebben ze n PL aan de broek :+
 
Mja, maar ik ga het toch proberen en desnoods via via via wel iets.

Een kinderziekte die pas in 2002 opgelost is moet toch iets uit te halen zijn....
 
ik weet waar t kastje staat _O-




af en toe n biertje met n IT en japanse knakker yam.EU

:W
 
Mn Carillo's, JE zuigers en Dyna 3000 liggen bij de douane *O*

Alleen hoe lang nog -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan