JanFillemJansen
MF veteraan
- 1 jan 2007
- 7.255
- 3
Slim ja. Misschien komen we elkaar wel een keer tegen.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij mij is het frame van het zijspan en het "subframe" waar de naafbesturing scharniert een stuk, zodat het frame van de motor wordt ontlast bij zijspangebruik.
Het frame zit op 8 punten vastgebout met het motorframe, aan de rechterkant op zoveel mogelijk plaatsen en op de linker kant op de 2 bevestigingen waar ook het blok aan het frame wordt gemonteerd, en aan de onderkant op de plek waar normaal de middenbok zit.
Als er nog meer plaatsen waren op een vmax waar ik het frame zou kunnen vastbouten had ik dat gedaan ik denk bij meerdere bevestigingen wordt het geheel stugger, kijk maar bij sidebike daar is het motorframe geïntegreerd in het geheel( 2 neven van mij rijden zo´n combinatie dus heb ik het goed kunnen afkijken), haha.
Naafbesturing is bewonderingswaardig maar vind ik persoonlijk niet mooi. Maarja, dat is persoonlijk. Bij jou combi vind ik het wel passen.
Het is echt een brute hotrod combi!
Klopt, maar mijn "raampje" zoals je dat noemt is een deel van het subframe en mijn subframe zit vast op de plek waar de middenbok normaal zit en op het bovenste punt van de rechter schokbreker deze heeft een verbindingsbuis naar de binnenkant van het bovenste punt van de linker schokbreker zodat de linker kant ook versteviging(dit heb ik als een bevestigingspunt geteld) geeft aan het geheel, mijn pedalen zijn naar achteren geplaatst waardoor ik links en rechts weer een verstevigings/montagepunten erbij heb gekregen(onder het blok door) dan gaan we naar voren waar mijn "raampje" zit, dit is op 4 punten vastgebout en maakt deel uit van mijn subframe. Als je bedoeld dat mijn zijspan maar op 4 plaatsen vastgebout zit zoals je dat ziet bij de klassieke manier begrijp ik wat je bedoeld maar mijn zijspanframe zit niet vast met van die kogelkoppelingen en ik zie mijn subframe dus als een onderdeel van het zijspanframe.ik zie op jouw foto's een heel klassieke twee onder-twee boven bevestiging.
volgens mij verwar je de bevestigingspunten van het zijspan met de aansluitpunten van het hulpframe.
ik zie het hulpframe voor de swing arm ook op de gewone ruko manier met een raampje voor aan het motor frame.
Het is geen geval van pk´s zoals de meeste mensen denken
kogels en gaffels geven ook geen problemen, ze zijn heel eenvoudig en fijn af te stellen, dit in tegenstelling tot de excentische zijspanwielen waar je de toespoor mee moet verstellen.
kogels en gaffels geven ook geen problemen
Dit is de derde uitvoering, de eerste leek op die van Ruko maar ik vondt dat het voorwiel te ver naar voren kwam(er paste een helm tussen de radiator en het voorwiel).
Dit was niet op te lossen op een manier waar ik te vreden mee was dus toen alles eraf gesloopt, toen de 2e uitvoering maar daarbij klopte de chamber hoek niet en nu dus deze en daarbij klopt alles wel of in ieder geval het stuurt of dat alles klopt.
Ik kan alles passend maken en voor een leuk bedrag maak ik er eentje voor je.De eerste versie van je naafbesturing past niet toevallig op een Fazer?
Als je hem anders toch bij het oudijzer gooit
en bij hoeveel wordt het een leuk bedrag ??????Ik kan alles passend maken en voor een leuk bedrag maak ik er eentje voor je.
De onderdelen die ik hergebruikt heb maak ik opnieuw en de draagarmen heb ik nog liggen, het wordt dan wel een uitvoering zoals ik zelf heb want de ruko(1e) uitvoering heeft 2 draagarmen en de 2e zit er bij mij onder.
Daar ben ik heb niet mee eens, een van mijn vorige zijspannen had op de onderste 2 een soort kogelkoppeling en die liep geregeld los.
@halffive ik denk inderdaad niet dat we het eens worden en eigenlijk geef ik daar ook niets om ik ben erg blij met mijn huidige zijspan. Ik vindt dat het allemaal goed stuurt en als ik echt gas geef wordt ik zelfs een beetje bang van de max(ik vraag dan ook altijd of hij net als ik heel thuis wil komen, ja, ik praat onder het rijden tegen mijn motor dat is weer eens wat anders als in je helm zingen) .
dit is een quote uit mijn allereerste post op dit forum.Het is een vmax met een naafbesturing die ik zelf heb gebouwd, de bak en frame is er door LBS zijspantechniek aangehangen.
Natuurlijk kan ik foto´s maken in de schuur maar ik denk dat je het idee wel snapt.
.
Maar nou even over die foto´s heb je er nog meer van mijn motor.
Ik baalde er natuurlijk erg van dat ik niet mee kon .
Dit jaar is het weer in Luxemburg. Lekker dichtbij, en ik kan het aanraden. Veel zijspannen "kieken", die je in Nederland niet ziet. De moeite waard. Zomaar een tip.
Richard
Ja, was duidelijk, dat dit zijspan nog in aanbouw was. (voor mij tenminste).
Sorry, ik heb niet meer foto's, die het waard zijn om te publiceren. Mijn rolletje was vol zullen we maar zeggen.
In een ander draadje las ik iets over het Euro Gespann Treffen. Ik kom daar al jaren. Zowel in de Harz, Hatzfeld-Reddighausen of Luxemburg. Dit jaar is het weer in Luxemburg. Lekker dichtbij, en ik kan het aanraden. Veel zijspannen "kieken", die je in Nederland niet ziet. De moeite waard. Zomaar een tip.
Richard
ja, jullie hebben makkelijk kletsen.In een ander draadje las ik iets over het Euro Gespann Treffen. Ik kom daar al jaren. Zowel in de Harz, Hatzfeld-Reddighausen of Luxemburg. Dit jaar is het weer in Luxemburg. Lekker dichtbij, en ik kan het aanraden. Veel zijspannen "kieken", die je in Nederland niet ziet. De moeite waard. Zomaar een tip.
Pcies, daarom gaan we dit jaar naar Gaasterland, op de tandemja, jullie hebben makkelijk kletsen.
voor mij, mzintruder ook, is het altijd 150 km rijden om te komen waar jullie beginnen.
wij hebben egt luxemburg al een paar jaar op het lijstje staan, ook dit jaar weer.
het vraagt echter een hoop planning en organisatie.
voor ons is het bijna vakantie in een weekend.
dit jaar weer proberen.
Ik kan alles passend maken en voor een leuk bedrag maak ik er eentje voor je.
De onderdelen die ik hergebruikt heb maak ik opnieuw en de draagarmen heb ik nog liggen, het wordt dan wel een uitvoering zoals ik zelf heb want de ruko(1e) uitvoering heeft 2 draagarmen en de 2e zit er bij mij onder.