Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
het is voor synchroniseren niet noodzakelijk dat je de volgorde weet.
het gaat in paren.
dus de 2 linker cilinders stel je gelijk, dan de 2 rechter cilinders.
en dan de 2 paren.
het is voor synchroniseren niet noodzakelijk dat je de volgorde weet.
het gaat in paren.
dus de 2 linker cilinders stel je gelijk, dan de 2 rechter cilinders.
en dan de 2 paren.
De vuistregel van de meeste fabrikanten is dat de cilinder die het dichtst bij de distributie- riem of ketting zit, cilinder nummer 1 is. De volgende cilinder nummer 2 en zo verder. Bij een oude GL1000 is cilinder 1 dus rechts vooraan als je op de motor zit en cilinder 2 links vooraan, cilinder 3 rechts achteraan en natuurlijk cilinder 4 links achteraan.
Bij de GL1000 kan je enkel regelen tussen cilinder (1 en 3) en (2 en 4). Dan moet je nog de balans regelen tussen beide cilinder paren en dan draait ie als een zonnetje. Weet het uit ervaring heb het vandaag nog gedaan.
Maar ik zit niet met synchroniseren (gaat idd zoals jij aangeeft), maar om de juiste aansluiting van bougieskabels aan de bobines.
Die heb ik allemaal nieuw, en de oude heb ik er twee maanden terug afgehaald, zonder foto oid, en ik wil ze erg graag op de juiste manier terugplaatsen.
je kunt ook de ontstekingsvolgorde afleiden van de nokkenassen.
als je dan ook naar de stand van de ontsteking kijkt, weet je welke bobine op welke cilinder moet.