volledig open uitlaat ok of niet

Op mijn fatboy zaten uitlaten, daar kon je een bezemsteel tot bijna de cilinderkop schuiven. Daar heb ik heel snel dempers op gezet. Niet alleen was het asociaal, het was ook ronduit vermoeiend om mee te rijden.

Zoals boven al genoemd lijkt het schelle met wat demping meer te draaien naar een wat vollere plof.

Of het ook beter is voor de motor kan ik niets zinnigs over zeggen. Zelf had ik het idee dat de motor met wat demping niet inleverde.


Dacht dat eerder al een bocht kwam ... O-)

Verder `` laat die jongen toch lekker herrie maken ... je bent maar 1 keer jong. :+
 
Door lui als ts zijn er al een paar dijken dicht hier in de buurt -O-
Op die dijken heb je toch niets te zoeken.
Als het niet om lawaai was, had men wel iets anders verzonnen om het af te sluiten voor al dat verkeer. })
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als er al kleppen zouden verbranden komt het door een veel te arm mengsel,dus zorg wel
dat je dat ook aanpast.Wat het asociale betreft,was je de enigste dan was dat een punt ,maar
heel veel motoren rijden met een ander uitlaatsysteem wat meer herrie produceert dan standaard.
Persoonlijk heb ik daar geen enkel probleem mee,maar tref de verkeerde agent dan ben je de sjaak en de boete is niet laag,dat kan oplopen tot meer dan 400,-
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk heb ik daar geen enkel probleem mee,maar tref de verkeerde agent dan ben je de sjaak en de boete is niet laag,dat kan oplopen tot meer dan 400,-

Plus een wok melding op je kenteken waardoor je naar de rdw moet voor een herkeuring en dan alle daaruit voort komende aanpassingen die je moet doen om er weer een geldig nederlands kenteken op te krijgen.

Kosten lopen dan inclusief boete op tot over de 1000euro of zo.
 
Ik heb op al mijn Ducati's open dempers gehad, en het geluid wordt daarbij niet harder maar voller, mijnsinziens mooier. Maarja dat zijn 2cilinders. 4 cilinders gaan meestal scheller klinken en persoonlijk niet mooier.Op het circuit ben ik er nog nooit afgehaald terwijl soms standaard 4cilinders een waarschuwing krijgen maar moet ik tegenwoordig voor op het oog db-killers monteren, na eerste sessie schroef ik die eruit, no problemo.

Oh en bij al mijn fietsen heb ik de CO waarde laten controleren en indien nodig af laten stellen omdat zoals al eerder vermeld je kleppen kunnen verbranden, en dat wil je liever niet, althans ik niet op 1 van de Duc's ;)
 
Ik had overigens op een Jawa expansie uitlaten maar die waren zo luid daar heb ik toen dempers op gefabriceerd! En op mijn huidige 2takt 3 pitter zitten expansies met dempers en die klinken uhhhh mooi, vind ik
 
Je hebt ook een ander luchtfilterelement dan origineel gemonteerd lees ik in de openingspost.
Dan zou ik wel af (laten) stellen en jij hebt dat ook gedaan.
Een open uitlaat heeft verder geen nadelen voor een goed afgesteld blok.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
BIj een volledig open uitlaat, en zeker bij dragpipes, krijg je het probleem dat de drukgolf niet opgebroken wordt en weer omkeert richting de kop.

Dat doet geen goede dingen voor de vulling.

Vermogensverlies kan juist erg goed merkbaar zijn (als in: geen middengebied meer bijvoorbeeld).

Ik rijd met een vrijwel open 2 in 1 megafoon op een 1600 cc Harley met een korte absorptiedemper erin, als ik deze eruit haal merk je dat meteen: het geluid is nog net zo hard maar scheller en hij pakt minder mooi op.

Met deze uitlaat loopt 'ie tussen de 3.000 en 6.000 toeren wel als een gek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan