dat interesseert die fabrikanten denk ik geen ruk.gaat volgens mij betekenen dat de handel in de wat oudere EV's niet zal gaan vlotten, want wie koopt er een auto van een jaar of zes tot acht oud waarvan de kans groot is dat je binnenkort voor zeer hoge kosten komt te staan?
Dat heb ik nou ook, de mijne staat op 75.000 km'sWaar we mee te maken krijgen binnenkort is de tweedehands markt in elektrische voertuigen en zoals het filmpje een paar posten hierboven laat zien, was de eigenaar van de Tesla er klaar mee en blies zijn auto van 130.000 euro op omdat er een nieuwe accu in moest van 20.000 euro.
Op het HT forum lees ik dat een grote dealer in Haarlem momenteel meer dan 16 ton gewicht aan accu's in de werkplaats heeft staan omdat die bij meer dan 150 Opel EV's moeten worden vervangen onder garantie.
Op het HT forum lees ik dit: Bij ons op het werk een tijdje terug een accu van een MB EQC vervangen ( onder garantie ) , prijs 37500 voor alleen de accu !
Dat gaat volgens mij betekenen dat de handel in de wat oudere EV's niet zal gaan vlotten, want wie koopt er een auto van een jaar of zes tot acht oud waarvan de kans groot is dat je binnenkort voor zeer hoge kosten komt te staan?
Bijvoorbeeld: mijn MX5 maakt een geluidje dat me niet bevalt, maar een gereviseerde ruilmotor kost maar 1500 euro.
Waar je aan refereerd zijn garantiegevallen. Die komen dus niet meer op de tweedehands markt. Als deze auto's straks twee ton gelopen hebben zal er met de accu's niets meer gebeuren.Waar we mee te maken krijgen binnenkort is de tweedehands markt in elektrische voertuigen en zoals het filmpje een paar posten hierboven laat zien, was de eigenaar van de Tesla er klaar mee en blies zijn auto van 130.000 euro op omdat er een nieuwe accu in moest van 20.000 euro.
Op het HT forum lees ik dat een grote dealer in Haarlem momenteel meer dan 16 ton gewicht aan accu's in de werkplaats heeft staan omdat die bij meer dan 150 Opel EV's moeten worden vervangen onder garantie.
Op het HT forum lees ik dit: Bij ons op het werk een tijdje terug een accu van een MB EQC vervangen ( onder garantie ) , prijs 37500 voor alleen de accu !
Dat gaat volgens mij betekenen dat de handel in de wat oudere EV's niet zal gaan vlotten, want wie koopt er een auto van een jaar of zes tot acht oud waarvan de kans groot is dat je binnenkort voor zeer hoge kosten komt te staan?
Bijvoorbeeld: mijn MX5 maakt een geluidje dat me niet bevalt, maar een gereviseerde ruilmotor kost maar 1500 euro.
Accu's
Welke sloop?Ik heb weer 8 deelautos deze keer Nissan Leafs uit 2017 zien bij de sloop. Aandrijfunits en of accu defect. Net buiten de garantie. Leuke reclame ook.
Delen is milieubewust > Als de autos langer dan de benzineversies meegaan wel ja.
Ja, dan kan je ook de aandrijfunit en de accu kapot makenWellicht in 4 jaar 400.000km gereden en tegen een boom geparkeerd.
Welke sloop?
Raar dat de eigenaar niet naar de rechter stapt. De levensverwachting van een auto is meer dan vier jaar.
Wat zijn dat toch voor een kutberichten? Weet je wat ik ga doen? Omdat ik geen milimeter vertrouwen heb in die EV meuk zet ik een nieuwe ruilmotor in mijn nu 28 jaar oude MX5, kost 1500 euro en heeft zes maanden garantie en hij houdt het mijn tijd wel uit.Deijne. En nee Nissan doet al jaren zo garanties negeren. Net buiten garantie ben je op je eigen kosten.
Rechtzaak? Ik ken er al een die zit al drie jaar met een rechtzaak tegen Tesla. Twee driveunits verder en we zijn al 10K verder ......... en ja auto heeft maar 80000km. Denk als deze kapot gaat gaat die naar de sloop. Auto is van 2015.
Denk dat velen nog wakker moet worden na 10jaar dat dit niet werkt.
Als ik zo zie hoeveel elektrische op de sloop staat is allemaal jonger dan 10jaar........
Vlak Renault Kangoo ZE niet uit. 5 jaar oud en de elektromotor vervangen: 4500 euro excl. BTW. Advocaat er bij gehaald: 'motor moet minimaal 100.000 probleemloos functioneren'. Uiteindelijk 'tegemoetkoming' van Renault Nederland van 1500 euro + adv. kosten. Had ik mijn Datsun 100A nog maar of mijn Mazda 1300...........
Waarschijnlijk was er niets aan de oorzaak van het defect gedaan.Tja je moet ook geluk hebben.
MotorForum dus: Honda VFR1200 CrossTourer.
Op een 100.000 km brandstofpomp kapot, gebeurd nooit.. 1300 eur kost de kale pomp bij Hondamoet hij er ook nog ingezet worden.
13 maanden later, weer de brandstofpomp kapot
Dat doet hij anders nooit....
Dat dacht ik ook, maar wat zou de oorzaak dan moeten zijn?Waarschijnlijk was er niets aan de oorzaak van het defect gedaan.
Onze mini cooper s (turbo) ook…olieslurpers…..Hebben ze nog netjes gedaan.
Bij VW is een hele generatie ICE motoren een drama tussen de 40.000-70.000km
Autobild: motorproblemen VW TSI-motoren - Automobielmanagement.nl
Het Duitse Autobild meldt serieuze motorproblemen bij de 1,2- en 1,4 L-TSI-motoren van Volkswagen. Volkswagen weet vooral dankzij haar krachtige TSI-benzinemotoren menig vergelijkingstest te winnen, maar deze krachtbron heeft een duistere schaduwzijde: de betrouwbaarheid laat te wensen over...www.automobielmanagement.nl
Zeker 36% van de auto's met die motor faalt.
1 op 500 op het laatst, toen maar een andere voor 1750 gezet…..en die is al 3 jaar goed….Ja, klopt is een PSA blokje dat bekend staat om ca. 1ltr per 1500km olieverbruik.
Die taxichauffeurs even buiten beschouwing laten want laten we eerlijk zijn, een Leaf als taxiTja, als je zo dom bent dat je NEDC serieus neemt dat verdien je niet anders.
In de VS noemen ze de NEDC niet voor niets Not Even Damn Close.
Fabrikanten verwijten dat ze een wettelijke verplichtte norm gebruiken getuigd ook van een niveau waarvan je dekt dat dit vrij rond mag lopen.
Overal is naast de NEDC de WLTP en EPA norm ook nog vrijelijk beschikbaar wat je in het echt kunt verwachten maar daar kijken we natuurlijk niet naar want dan hebben we niets te zeiken.
Diezelfde normen zijn ook verplicht voor ICE auto's en ook daarvan weet iedereen dat je dat in de werkelijkheid niet gaat halen.
De EPA, die nu in de VS verplicht is, is nu de zwaarste norm en als je heel voorzichtig doet is die soms nog wel te halen. WLTP is in de EU verplicht en is strenger dan de NEDC maar nog steeds heel optimistisch.
Zo, ik had wel even gezocht op Ali express.Tja je moet ook geluk hebben.
MotorForum dus: Honda VFR1200 CrossTourer.
Op een 100.000 km brandstofpomp kapot, gebeurd nooit.. 1300 eur kost de kale pomp bij Hondamoet hij er ook nog ingezet worden.
13 maanden later, weer de brandstofpomp kapot
Dat doet hij anders nooit....