Voor de digicamgebruikers

Of natuurlijk de Nikon Coolpix 995. Is heel lang de referentiecamera geweest. :)

misc.php


Bijlage: R1 neus.JPG
 
Inderdaad een hele mooie camera Paul.

Hele mooie foto ook trouwens, superscherp :}
 
De Dimage S404 is moeilijk leverbaar ben ik inmiddels achter. Bij Amazon.com in Amerika is 'ie achterlijk goedkoop, zeker met de hoge euro zoals die nu is, (relatief gezien dan) maar uitverkocht.

Ook met verzendkosten erbij zal het nog een eurootje of 40-50 schelen. Hopen dat 'ie snel weer op voorraad is.

{edit: zinsbouw}
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 31 mei 2002 22:38 schreef MartijnL het volgende:
De Dimage S404 is moeilijk leverbaar ben ik inmiddels achter. Bij Amazon.com in Amerika is 'ie achterlijk goedkoop (relatief gezien dan) maar uitverkocht. Zeker met de hoge euro zoals die nu is.

Ook met verzendkosten erbij zal het nog een eurootje of 40-50 schelen. Hopen dat 'ie snel weer op voorraad is.

Tip: koop geen camera in de VS. Als het ding kapot gaat is het niet ondenkbaar dat de Nederlandse importeur de garantie NIET overneemt. Ik heb de S30 via www.kamera-express.nl gekocht. D'r was iets mis mee en dat is nu onder garantie verholpen.
 
Kijk gewoon bij tweakers.net
ppff...dat kostte moeite.. ;)

Staat in de pricewatch gewoon wat ie waar kost.


Ben zelfs zo lief geweest om ff voor je te kijken
595 pleuro...
 
Kijk gewoon bij tweakers.net
ppff...dat kostte moeite.. ;)

Staat in de pricewatch gewoon wat ie waar kost.


Ben zelfs zo lief geweest om ff voor je te kijken
595 pleuro...
€ 599 in Gelsenkirchen, net over de grens. Maar dan moet 'ie wel leverbaar zijn en daar ben ik nog zo zeker niet van.

Ik heb namelijk die pricewatch van vorige week bij zitten werken :)
 
Ik mijn s404 reeds 2 weken geleden besteld en nog steeds niet geleverd........

Is er dan zoveel belangstelling voor de desbetreffende type ?

Hoop het apparaat in ieder geval voor mijn vakantie (over 6 weken) te mogen ontvangen...hmmmmm
 
ik schiet altijd met een ricoh rdc-7.
2048x15euhwatwashetookalweer. :?
8mb intern , 128mb flashcard.totaal 60 foto's.
heb ook nog een pro mode , dan zit ie op 30weetikveelxnogwat :P .Zal het boekje er eens op na slaan , ding werkt bijzonder handig.Kostte trouwens 1500 piek , incl. flashcard.
Had foto's ergens in een topic gezet , maar dies alweer weg ;(
Ik zoek ff
 
ik lees hier een hoop verschilende type camera,s
en ik wil er eigenlijk ook 1 halem
maar wat is nou een goede camera om foto,s te maken van bewegende objecten zoals een motor die met 100 voorbij komt.

of gaat dat met een standaart camera ook goed.
en wat is de prijs van zo,n ding?
 
ik lees hier een hoop verschilende type camera,s
en ik wil er eigenlijk ook 1 halem
maar wat is nou een goede camera om foto,s te maken van bewegende objecten zoals een motor die met 100 voorbij komt.

of gaat dat met een standaart camera ook goed.
en wat is de prijs van zo,n ding?

Powershot S30 doet dat iig behoorlijk goed door de korte sluitertijd. Heeft naast auto ook een aantal voorgeprogrammeerde instellingen: portret, landschap, sport (met korte sluitertijd). Sluitertijd en belichting zijn ook nog handmatig in te stellen.

Camera zal nu tussen €600-700 kosten.
 
maar wat is nou een goede camera om foto,s te maken van bewegende objecten zoals een motor die met 100 voorbij komt.

Is 250km/u ook goed? :P

Het grote nadeel van het fotograferen van bewegende objecten met een digitale camera is de vertraging die optreedt tussen het indrukken van de knop en het maken van de foto. Elke digicam heeft dit volgens mij. Dus goed meetrekken en zorgen dat je een camra hebt waar nog een gewoon kijkgat op zit, niet alleen een lcd scherm, want dan is het bijna niet te doen.

Canon Powershot A40, handmatig ingestelde sluitertijd, 336 pleuro's issie nu.

austria62.jpg


originele resolutie was 1600x1200.
 
Laatst bewerkt:
ik lees hier een hoop verschilende type camera,s
en ik wil er eigenlijk ook 1 halem
maar wat is nou een goede camera om foto,s te maken van bewegende objecten zoals een motor die met 100 voorbij komt.

of gaat dat met een standaart camera ook goed.
en wat is de prijs van zo,n ding?
Digital Photography Review is een heel goede site met veel diepgaande reviews. Alle populaire (en minder populaire) camera's staan er op, met voorbeelden en al.
 
ziet er goed uit en de prijs val me mee.

en met zo,n camera kan je wat oefenen op dat soort foto,s als niet goed is gooi je hem weer weg zijn ook geen kosten aan verbonden dan hehe
 
ziet er goed uit en de prijs val me mee.

en met zo,n camera kan je wat oefenen op dat soort foto,s als niet goed is gooi je hem weer weg zijn ook geen kosten aan verbonden dan hehe

Als je eens wist hoeveel ik er weggepleurd heb voordat ik er een paar fatsoenlijk op had staan.... :) Maar ja, ik had het ding toen nog maar een week ofzo.
 
Updeetbumpje:

Het is de Coolpix 995 geworden ! *D

Hij is besteld en ik verwacht hem volgende week te ontvangen.

De Minolta is heel moeilijk leverbaar en de Coolpix kan net ff wat meer. Omdat het model eruit gaat (de opvolger is de Coolpix 4500, 4 Megapixel) kon ik hem in Duitsland voor een acceptabele prijs bestellen.

De Canon Powershot S30 heeft ook nog op mijn lijstje gestaan maar de vorm van die camera staat me niet aan (lekker subjectief dus :P ).
 
Ik maak foto's op 2240 x 1680. Dit is een 3:2 formaat, handig als je eventueel wilt laten afdrukken, anders moet je 'snijden'.

Verder zijn er nog twee betere standen, maar dat gaat erg ver vind ik. Dit is prima.
Late reactie (lekker wakker Martijn |( ;) ):

Ik zag op GoT staan dat je een Sony DSC-F505V hebt of ben je inmiddels overgestapt op de DSC-F707 ?

Dit omdat je aangeeft dat je nog hoger kan in resolutie. Volgens dpreview.com is 2240x1680 de max voor de F505V namelijk.
 
Zo, heb vandaag mijn Canon Powershot G2 binnengekregen. Wat een gaaf ding zeg!! Zelfs de software werkte in één keer :)

Ik ga er nog eens wat mee spelen, het is natuurlijk ook gewoon leuk speelgoed. Jammer alleen dat ik geen motor heb om te fotograferen... ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan