Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
E10 bevat 3% minder energie, is op straat niet te meten maar is simpelweg zo. Als je pure ethanol zou tanken zou je het wel goed merken qua actieradius.Dus: aangezien ik geen enkel probleem ondervind met rijden op E10, niet in meer verbruik, niet in verlies van pk's, en volgens verschillende sites mijn motor gewoon E10 mag rijden, doe ik dat ook gewoon. Ik zou toch gek moeten zijn om duurdere brandstof te tanken als daar geen reden voor is?
Als je motor er ÉCHT niet tegen kan begrijp ik dat je ethanolvrij wil tanken.
Edit: moest in mijn geval E10 tnken toch ook een probleem zijn, dan is gewoon ethanolvrij tanken (moest dat tenminste kunnen jn België) natuurlijk geen punt, want 314€/jaar is 26,17€/maand, dat is de kost niet om miserie te mijden.
Rij jij met de auto 1 op 45 dan? Want als je uitgaat van de tankstations buiten de snelwegen om scheelt het zo 15 cent per liter. Dat ga je met 50 euro niet afdekken op 15dkm.E10 bevat 3% minder energie, is op straat niet te meten maar is simpelweg zo. Als je pure ethanol zou tanken zou je het wel goed merken qua actieradius.
Zou voor mijn auto nog geen €50 meer kwijt zijn over 15.000km met E0 (98). Nu kan mijn auto prima tegen E10 en heeft geen hoge compressie motor dus daar E0 98 ingooien heeft eigenlijk weinig zin. Mijn motor krijgt wel gewoon E0 ondanks dat hij wel geschikt is voor E10, die staat vaker stil en heb geen zin in vergomde carburateurs.
Jammer genoeg niet, zit 9 cent verschil tussen 98 E5 (€1,579) en 95 E10 (€1,669) bij de Tamoil bij mij in de buurt. Tamoil geeft echter aan op hun website dat ze geen ehtanol toevoegen aan Superplus 98.Rij jij met de auto 1 op 45 dan? Want als je uitgaat van de tankstations buiten de snelwegen om scheelt het zo 15 cent per liter. Dat ga je met 50 euro niet afdekken op 15dkm.
Nee?9ct valt mee ja, maar in dat geval moet je wel nog 1 op 27 rijden
Als je de 3,2 procent verlies er bij mee neemt kom je inderdaad in de regionen rondom de 13, al is het me een raadsel hoe je op die getallen komtNee?
15.000km
1 op 13 E0: €1915
1 op 12,6 E10: €1869
Volgens mij haal je nu octaangetal en ethanol percentage door elkaar.....Citaat; E10 bevat 3% minder energie, is op straat niet te meten maar is simpelweg zo. Als je pure ethanol zou tanken zou je het wel goed merken qua actieradius.
In Zweden hebben we met e85 gereden in een toyota avensis. Niet vooruit te branden dat hok en actieradius van likmevessie, todat er weer e95 inging. Toen was het weer een prima voertuig dat vooruit wilde en met een tank een STUK verder kwam. Toch wel prettig als je door die oncafezame (Lambiek) noordelijkste gebieden rijdt...
Ethanol heeft ook maar 68% van de energiewaarde t.o.v. gewone benzine, dat kan dus goed kloppen!Citaat; E10 bevat 3% minder energie, is op straat niet te meten maar is simpelweg zo. Als je pure ethanol zou tanken zou je het wel goed merken qua actieradius.
In Zweden hebben we met e85 gereden in een toyota avensis. Niet vooruit te branden dat hok en actieradius van likmevessie, todat er weer e95 inging. Toen was het weer een prima voertuig dat vooruit wilde en met een tank een STUK verder kwam. Toch wel prettig als je door die oncafezame (Lambiek) noordelijkste gebieden rijdt...
Dan zijn ze waarschijnlijk iets te ijverig geweest aangezien er maar 5 toyota's geschikt zijn voor E85 en die zijn alleen in Brazilië geleverdDie (huur-)auto kon daar tegen en dat werd zelfs geadviseerd middels div. stickers. Zijn ze goed in daar, stickers plakken op huurbolides.
Dacht dát gaan we eens proberen en was meteen de laatste keer. Jammer dan Gretha.. Onee.. toen was ze nog lief en onwetend
Ik geloof niet in die ethanol killers
Mijn auto deed normaal op E5 gemiddeld zo'n 1 op 12,8. Dan zou die ongeveer op pure benzine 1 op 13 horen te doen en vice versa op E10.Als je de 3,2 procent verlies er bij mee neemt kom je inderdaad in de regionen rondom de 13, al is het me een raadsel hoe je op die getallen komt
In post #480 reken je nog met andere cijfers, je maakt het wel spannendMijn auto deed normaal op E5 gemiddeld zo'n 1 op 12,8. Dan zou die ongeveer op pure benzine 1 op 13 horen te doen en vice versa op E10.
15.000 / 13 * €1,659 = €1.914,23
15.000 / 12,6 * €1,569 = €1.867,88
Zeg ik dan dat ik een motorliefhebber ben???????Iemand die zo'n reactie plaatst kan geen motorliefhebber zijn.
Dat zijn geen betrouwbare metingen. Je moet het aantal gereden kilometers delen door het aantal getankte liters. En dan liefst over een lange periode, dan middel je ook een vollere of iets minder volle tank, bijvoorbeeld door een schuine ondergrond.V-power in de auto 310 km versus 270 met een kwart tank...
Snelweggebruik met 100 km binnendoor en veel file vanwege a2 afsluiting afgelopen weekend..