Voorjaarstraining 2012

Voorjaarstraining 2012:

  • ja

    Stemmen: 32 59,3%
  • nee

    Stemmen: 9 16,7%
  • misschien

    Stemmen: 10 18,5%
  • ben al goed genoeg

    Stemmen: 3 5,6%

  • Totaal aantal stemmers
    54
Gereedschap? Je hebt de R1 nog niet zo lang he na eerst een ander merk?
Yamaha hoef je toch niet aan te sleutelen joh....

Ehemmm, ik kom net uit de garage om de R6 na te lopen nadat ie helemaal uit elkaar is geweest.
Motorblok weer helemaal fris, vering ook gereviseerd en polyester ligt te drogen.

Cartagena lijkt mij van de onboard beelden ook wat leuker om te rijden. Misschien ga ik daar nog eens heen. Rond de komende kerst en jaarwisseling zit een mooie periode om die kant eens op te gaan.

Tot ziens ( kom dat ooit beloofde bakkie maar eens doen!)
 
De kist vol gereedschap had ik hard nodig...
.... om bij het inpakken een pedaaltje te demonteren zodat het ook overbodige extra wiel ernaast pastte :+

Tja, je sleept altijd een boel rotzooi voor niks mee. |(

Dat bakkie wordt idd hoog tijd. Het lukt ons perfect om steeds verschillende circuitdagen te pakken. Misschien op Cartagena 2013? ;)
 
Oh ja?
was er twee jaar geleden voor het laatst, toen nog niet.
Dus zelfs VdV wifi!

Nou mannen, kom op met die verhalen dan!

Maandag ochtend begon kpud en nat,na de middag beetje tussen de natte plekken door gereden.
De bochten zijn allemaal opnieuw geasfalteerd en lijken wel wat slecht op te drogen.
Dinsdag stond het ijs op de ramen,maar wel mooi helder weer met een zonnetje.
Eerste sessie was gewoon te koud,de rest van de dag wel lekker kunnen rijden.
Vandaag om 8.15 begon het weer te regenen en was het ook nog eens steenkoud.
Er was geen zicht op verbetering van het weer en er waren in een uurtje tijd al meer valpartijen dan dinsdag de hele dag.
Dus de spullen ingepakt en een dag eerder thuis dan gepland -O-
Hopelijk hebben ze het de 2e helft van de week beter,al zie ik het een beetje somber in :X
 
Vanmiddag hebben we toch nog wel lekker kunnen rijden. Was net aan droog door de zon die er in de lunch bij kwam.
Leuk baantje,Veel gezellige mensen, lekker gereden, maar Jeroen Poen... Nooit meer.....
 
Klinkt als typisch vdV weekje qua weer. (zoals ik het me herinner)

Balen hoor...Watskebeurt??

1.Regen = bij jeroen geen open pitlane, want: "je hebt betaald voor 5 sessie's per dag en die krijg je dus ook" Dat er maar 2 man op de baan rijden en bij iedere andere organisatie het open pitlane bij regen is zodat je wat kilometers kan maken in het nat. daar heeft hij geen boodschap aan kennelijk. Gewoon geen flikker voor je rijders willen doen, want stel je voor dat je dan een plan moet maken... (Ochtend op pitlane en s middags misschien weer het tijdschema aanhouden?)

2.Oliespoor op de baan: 2 franse marshalls die op hun dooie gemakje staan te strooien/vegen. Onze zweedse pitbox genoten willen een handje helpen en vragen aan jeroen (die toch maar eens is komen kijken) of ze kunnen helpen met vegen etc, zodat het allemaal wat vlotter gaat. "nee, de fransen willen het zelf doen... Knap dat hij dat weet want ik heb Jeroen geen seconde zien praten met de marshalls... Zal wel telepathie zijn ofzo...

3. Ridersbriefing=geen rijdersbriefing, maar een praatje over wat je bij hem allemaal kunt kopen/huren/betalen en een praatje over zaken die beloofd zijn maar die uiteindelijk toch niet waar gemaakt worden.... maarrrr je kan wel een kopje koffie bij hem kopen voor maar 1 euro haha

4."we hebben zoveel bij ons in de shop, we kunnen je altijd weer op weg helpen"...... Dat moest ik natuurlijk even checken.... dus even gaan liggen..

Remhendel brembo pomp? Nee.
Clipon buis, LSL of standaard honda? Nee.
Stuurgewichten? nee
Carbon of R&G blokdeksel voor de nieuwste CBR600? nee

(gelukkig had ik het meeste zelf bij, dus gewoon weer gas erop...)

dat je geld wil verdienen vind ik helemaal prima, maar de manier hoe het hier gaat...
Dan zijn er zoveel andere organisatie's die laten zien dat het ook anders kan.

Kein gelul, rennfahren und spass machen!
 
3 en 4 zijn erg herkenbaar.
2 nooit meegemaakt.
1 vind ik opmerkelijk. Vroeger was er op VdV altijd open pitlane als het regende (in de middag dan)
 
Ben geen VdV kenner (was er voor het eerst) maar het tijdschema mag van mij wel op de schop. Om 10 uur beginnen ipv 9 uur en dan een uurtje langer doorgaan. Op alle drie de dagen was het aan het einde van de middag prima weer maar na de sessie van 9 uur s,morgens kwam ik half bevroren van de motor.
 
1 was wel jammer inderdaad. Hoe meer rijders op de baan met regenbanden, hoe eerder er een droog spoor is.

Ook jammer was dat hij niemand durft aan te spreken op lomp rij gedrag. Tijdens een rode vlag hoef je van mij zeker niet van je gas af, maar om dan nog hard mensen gaan inhalen vind ik lomp. Jeroen zat zelf ook op de baan en moet het ook gezien hebben.

Ikzelf ben een paar keer ingehaald op een manier die niet erg fris was en ben 1 keer langs de baan gedrukt. Hoeft van mij niet zo tijdens de eerste km's van het jaar.

Rijdersbriefing heb ik niet gehad, dus hier kan ik niet over oordelen.
 
Ben geen VdV kenner (was er voor het eerst) maar het tijdschema mag van mij wel op de schop. Om 10 uur beginnen ipv 9 uur en dan een uurtje langer doorgaan. Op alle drie de dagen was het aan het einde van de middag prima weer maar na de sessie van 9 uur s,morgens kwam ik half bevroren van de motor.

Tja, dat zal ook mede afhangen van de uren dat de mensen de baan moeten bedienen en de geluidseisen (die er hopelijk niet waren, want wat werd er geluid gemaakt!)
 
Tja, dat zal ook mede afhangen van de uren dat de mensen de baan moeten bedienen en de geluidseisen (die er hopelijk niet waren, want wat werd er geluid gemaakt!)

De traninig van 9 uur was nu in ieder geval waardeloos zodat er maar 4 sessies overblijven als je geen groepen laat rouleren.
En het geluid; genieten toch? Kon ik eindelijk mijn full Arrow systeem eens laten brullen.
 
Ben geen VdV kenner (was er voor het eerst) maar het tijdschema mag van mij wel op de schop. Om 10 uur beginnen ipv 9 uur en dan een uurtje langer doorgaan. Op alle drie de dagen was het aan het einde van de middag prima weer maar na de sessie van 9 uur s,morgens kwam ik half bevroren van de motor.

Een uurtje langer is geen optie ivm de de regel van het circuit zelf ( staat ook levensgroot in elke pitbox.)

Verder vind ik wel dat dat een open pitlane met regen , of bij te weing rijderes een goede optie is.

Door alle valpartijen de eerste en de 2 dag ( wat mensen uiteindelijk zelf doen) gingen er al heel vlot rijders naar huis.
even de start vragen aan die gasten en je kunt zo vaak rijden als je wilt.

wij hadden in onze pitbox dus op dag 2 al alle groepen beschilbaar.

En atuurlijk moet jeroen geld verdienen, en natuurlijk kun je zelf ook veel spullen meenemen,

Ik heb in elk geval veel plezier gehad afgelopen 3 dagen, en je verleert het bandenwisselen zo ook niet.
 
En atuurlijk moet jeroen geld verdienen, en natuurlijk kun je zelf ook veel spullen meenemen,

.


Ja ik snap wel dat er geld verdiend moet worden. Maar het kan ook op een andere manier. En natuurlijk is het verstandig om zelf zoveel mogelijk reserve spul op voorraad te hebben. Ik heb woe middag gewoon nog lekker gereden.
 
Ja ik snap wel dat er geld verdiend moet worden. Maar het kan ook op een andere manier. En natuurlijk is het verstandig om zelf zoveel mogelijk reserve spul op voorraad te hebben. Ik heb woe middag gewoon nog lekker gereden.

De hospi tent was wel super! S,avonds lekker aan de hutspot met bal mooi filmpie met race porno en lekker warm. Heel wat beter als vernikkelen in de tent. Laatste (natte) tranining was woesdag 12 uur toen inpakken en naar huis.Was het woensdag middag al weer helemaal droog?
 
Open pitlane is een prima idee, maar het snelheidverschil is wel erg groot tussen de snelste van groep 1 en de mindere goden. Ik heb tijden van ruim onder de twee min. voorbij zien komen in de regen. Misschien verdelen in twee groepen?
 
Open pitlane is een prima idee, maar het snelheidverschil is wel erg groot tussen de snelste van groep 1 en de mindere goden. Ik heb tijden van ruim onder de twee min. voorbij zien komen in de regen. Misschien verdelen in twee groepen?


Dat lijkt me wel heel snel.
Op een zeik nat VdV had ik moeite om de 2:10 aan te tikken.....
Gaan jullie volgend jaar weer lekker met die organisatie?
Weet effe zo snel niet meer hoe die heet maar was geloof ik circuitrijden.nl...
Lekker weinig rijden voor veel geld _O-
 
Het weer was minder dan vorig jaar op vdv, maar heb mijn nieuwe fiets (cb500f racer) goed kunnen proberen, lekker in het ritme kunnen komen en menig superbike-supersportfiets het nakijken kunnen geven ;)
543891_371640786201400_100000664457453_1215857_2111404489_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb niet veel rondetijden geklokt, snelste gister in laatste sessie was 2.04.551, met mijn 65 pktjes en trommelremmen ;)
 
Hockenheim was in ieder geval zonnig en druk. De eerste6 sessies zijn achter de rug, morgen nog zo'n dag *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan