voorlopig geen APK-voor-motoren-topic

En die fk#ng l234ers hebben de spaarrente ook verlaagd.. allemaal van die doorzichtige laffe shit truukjes om onze centen te bemachtigen en daarna over de balk te gooien
 
Laatst bewerkt:
En die fk#ng l234ers hebben de spaarrente ook verlaagd.. allemaal van die doorzichtige laffe shit truukjes om onze centen te bemachtigen en daarna over de balk te gooien
Wordt niet over de balk gegooid, maar daar spelen een stel slimme bankiers mooi weer mee. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
 
Wordt niet over de balk gegooid, maar daar spelen een stel slimme bankiers mooi weer mee. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Ik werk voor een stel van die slimme bankiers. Ook daar is het kommer en kwel, in het bedrijf waar ik werk gaan geruchten over 25% van het personeel naar huis in 2015. Terwijl de beroepsziekte hier "burn out" heet.

Op dit moment hebben veel mensen (ik dus ook) het vooruitzicht op ontslag. Ontslag betekent een aderlating op het inkomen die niet mis is. Ontslag betekent ook dat ik serieus zal moeten snijden in alle niet noodzakelijke uitgaves zoals hobby's en recreatie.. lees het prutsen aan en rijden met motoren.
Daarnaast is mijn laatste salarisverhoging zo lang geleden dat ik niet eens meer weet hoeveel tiende procent dat betrof terwijl ik de stille BTW verhoging van 19,5% naar 21% wel kan herinneren. Mijn gok overigens is dat de hh regeerders het tijdelijke van deze maatregel straks niet meer weten...

Zo gaat het met alle overheidsinkomsten. BTW omhoog, de middenstand moet haar prijzen aanpassen, ik kan minder kopen. Spaarcenten brengen tegenwoordig bijna meer op in een oude sok. Vaste lasten zoals gemeentebelastingen en waterschap gaan ook trouw ieder jaar omhoog en dus.... heb ik netto minder bestedingsruimte.

Als daar boven op ook nog eens een apekul komt en de vakhandel eist min of meer tussen de regels door dat het voertuig door de vakman onderhouden moet worden, dan heb ik onvoldoende financiële speelruimte om nog motor te rijden. Als dan ook nog mijn ontslag doorgaat, kan ik het zonder meer vergeten om nog motor te rijden, dan moet de trouwe beemer maar omgebouwd worden als aandrijving voor een vlet.

Bij de invoering van apk voor auto's was ik al een enthousiaste dhz-er. Mijn ervaring van toen is dat de vakman erg wantrouwend staat tegenover het werk van de amateur. Op zichzelf heb ik jarenlang prima kunnen leven met dit wantrouwen, immers ik had die vakman slechts voor hele specifieke klusjes nodig. Maar als dit wantrouwen betekent dat ik voortaan mijn brommer door die vakman moet laten onderhouden, betekent dat dus netto geen 5 tientjes per jaar maar vijf tientjes plus zoveel uur arbeidsloon per jaar.

Dat is financieel gezien geen optie (zoveel verdien ik niet met meer dan modaal) en dus zit er dan voor mij maar een ding op: inkrimpen op de brommers. Ik heb nog wat speelruimte door een van mijn auto's over te laten schrijven naar mijn dochter (zij rijdt er ook in) en de andere naar Afghanistan te laten exporteren, maar dat is het grote geld niet.

Anyway, zoals ik al eerder stelde: misschien moet mijn helm maar aan de wilgen.


Overigens denk ik dat dit verhaal naadloos past bij heel veel mensen. Dreigend ontslag, geen salarisverhoging de laatste zoveel jaar, lasten worden hoger en onvoldoende financiële ruimte. De APK is een doodsvonnis voor de vakhandel.

Maar, wat is er dan voor om de apekul in te voeren? Laten we elkaar geen mietje noemen, er rijden mensen op onveilige voertuigen. Maar na de APK? misschien een enkel onveilig voertuig minder? Als je de gehele afname van voertuigen als een reële inschatting ziet, moet dat wel lukken :+
Qua milieu is de APK een schijnoplossing. Zodra de APK eenmaal op gang is, worden een keer per jaar weer de originele uitlaatjes gemonteerd en het mengsel weer goed gezet. Een truc die we goed bij de Duitse motorrijders kunnen afkijken, die hebben er al veel meer ervaring mee. Een kennis van mij hangt voor iedere Tuv een compleet blok over omdat de motorfiets in kwestie als 125 cc te boek staat terwijl hij met 175 cc veel beter rijdt 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik werk voor een stel van die slimme bankiers. Ook daar is het kommer en kwel, in het bedrijf waar ik werk gaan geruchten over 25% van het personeel naar huis in 2015. Terwijl de beroepsziekte hier "burn out" heet.

Ja maar het 'personeel' is weer die middenmoot. Ik las in eoa financieel tijdschrift dat CEO's er het afgelopen jaar met 42%! gemiddeld op vooruit zijn gegaan t.o.v. hun inkomsten van het jaar ervoor. :o
 
Ik werk voor een stel van die slimme bankiers. Ook daar is het kommer en kwel, in het bedrijf waar ik werk gaan geruchten over 25% van het personeel naar huis in 2015. Terwijl de beroepsziekte hier "burn out" heet.

Op dit moment hebben veel mensen (ik dus ook) het vooruitzicht op ontslag. Ontslag betekent een aderlating op het inkomen die niet mis is. Ontslag betekent ook dat ik serieus zal moeten snijden in alle niet noodzakelijke uitgaves zoals hobby's en recreatie.. lees het prutsen aan en rijden met motoren.
Daarnaast is mijn laatste salarisverhoging zo lang geleden dat ik niet eens meer weet hoeveel tiende procent dat betrof terwijl ik de stille BTW verhoging van 19,5% naar 21% wel kan herinneren. Mijn gok overigens is dat de hh regeerders het tijdelijke van deze maatregel straks niet meer weten...

Zo gaat het met alle overheidsinkomsten. BTW omhoog, de middenstand moet haar prijzen aanpassen, ik kan minder kopen. Spaarcenten brengen tegenwoordig bijna meer op in een oude sok. Vaste lasten zoals gemeentebelastingen en waterschap gaan ook trouw ieder jaar omhoog en dus.... heb ik netto minder bestedingsruimte.

Als daar boven op ook nog eens een apekul komt en de vakhandel eist min of meer tussen de regels door dat het voertuig door de vakman onderhouden moet worden, dan heb ik onvoldoende financiële speelruimte om nog motor te rijden. Als dan ook nog mijn ontslag doorgaat, kan ik het zonder meer vergeten om nog motor te rijden, dan moet de trouwe beemer maar omgebouwd worden als aandrijving voor een vlet.

Bij de invoering van apk voor auto's was ik al een enthousiaste dhz-er. Mijn ervaring van toen is dat de vakman erg wantrouwend staat tegenover het werk van de amateur. Op zichzelf heb ik jarenlang prima kunnen leven met dit wantrouwen, immers ik had die vakman slechts voor hele specifieke klusjes nodig. Maar als dit wantrouwen betekent dat ik voortaan mijn brommer door die vakman moet laten onderhouden, betekent dat dus netto geen 5 tientjes per jaar maar vijf tientjes plus zoveel uur arbeidsloon per jaar.

Dat is financieel gezien geen optie (zoveel verdien ik niet met meer dan modaal) en dus zit er dan voor mij maar een ding op: inkrimpen op de brommers. Ik heb nog wat speelruimte door een van mijn auto's over te laten schrijven naar mijn dochter (zij rijdt er ook in) en de andere naar Afghanistan te laten exporteren, maar dat is het grote geld niet.

Anyway, zoals ik al eerder stelde: misschien moet mijn helm maar aan de wilgen.


Overigens denk ik dat dit verhaal naadloos past bij heel veel mensen. Dreigend ontslag, geen salarisverhoging de laatste zoveel jaar, lasten worden hoger en onvoldoende financiële ruimte. De APK is een doodsvonnis voor de vakhandel.

Maar, wat is er dan voor om de apekul in te voeren? Laten we elkaar geen mietje noemen, er rijden mensen op onveilige voertuigen. Maar na de APK? misschien een enkel onveilig voertuig minder? Als je de gehele afname van voertuigen als een reële inschatting ziet, moet dat wel lukken :+
Qua milieu is de APK een schijnoplossing. Zodra de APK eenmaal op gang is, worden een keer per jaar weer de originele uitlaatjes gemonteerd en het mengsel weer goed gezet. Een truc die we goed bij de Duitse motorrijders kunnen afkijken, die hebben er al veel meer ervaring mee. Een kennis van mij hangt voor iedere Tuv een compleet blok over omdat de motorfiets in kwestie als 125 cc te boek staat terwijl hij met 175 cc veel beter rijdt 8-)

Niet zeiken, half NL wil maar wat graag modaal verdienen!
 
Dat zal dan niet bij de banken zijn, want die liggen aan ernstige banden.

Dat valt anders ook vies tegen.

33 miljoen euro blijfbonus voor iets van 50 mensen bij Robeco (voormalig onderdeel van Rabobank en nog steeds ten dele van de Rabobank).

Zullen niet de mensen aan de telefoon of balie zijn van Robeco die dat geld mogen verdelen volgens mij ;)
 
Dat zal dan niet bij de banken zijn, want die liggen aan ernstige banden.
Als je de helft van het personeel aan de dijk zet is dat beter voor het rendement. De top krijgt dan de "verdiende" beloning. De overheid is aandeelhouder, geen sociale instelling.
Aan banden klopt wel, maar uiteindelijk gaat het om het getal onder aan de streep.
 
Als je de helft van het personeel aan de dijk zet is dat beter voor het rendement. De top krijgt dan de "verdiende" beloning. De overheid is aandeelhouder, geen sociale instelling.
Aan banden klopt wel, maar uiteindelijk gaat het om het getal onder aan de streep.

Verkoop jij dat verhaaltje maar eens aan een afdeling waar 27% van de mensen op moet zouten terwijl nu al (met 27% personeel te veel) veel werk gewoon blijft liggen.

Maar goed, ik zag ook al de hele juiste opmerking tering ==> nering. En daar komt het wel op neer, muntjes die je niet hebt kan je niet uitgeven. Ondanks mooie luchtkasteel-beloftes van Leen van Frisia en zijn vriendjes.
 
Dat valt anders ook vies tegen.

33 miljoen euro blijfbonus voor iets van 50 mensen bij Robeco (voormalig onderdeel van Rabobank en nog steeds ten dele van de Rabobank).

Zullen niet de mensen aan de telefoon of balie zijn van Robeco die dat geld mogen verdelen volgens mij ;)

De leidinggevenden bij Robeco hebben inderdaad gezamenlijk 33 miljoen euro opgestreken. Dit is een bonus die in principe niet strookt met het beleid van de Rabobank maar die in dit geval "gerechtvaardigd" was omdat anders de verkoop van Robeco niet door zou gaan waardoor de schade voor zowel de Rabobank maar ook de economie aanzienlijk zou zijn. Door het uitbetalen van smeergeld, excuseer, retentiegeld aan de leidinggevenden wordt de koper verzekerd van een "werkend bedrijf", in tegenstelling tot een bedrijf waar de leidinggevenden als ratten het schip verlaten en een lege huls achterlaten.

Het uitbetalen van dat geld heeft in principe niet alleen de leidinggevenden verrijkt maar heeft er ook voor gezorgd dat de telefoniste/receptioniste nog even langer niet van een uitkering moeten leven. Feit blijft echter dat dit banen zijn die makkelijk inwisselbaar zijn en dat het leven van een telefoniste/receptioniste dus nooit zeker is.
 
Als je de helft van het personeel aan de dijk zet is dat beter voor het rendement. De top krijgt dan de "verdiende" beloning. De overheid is aandeelhouder, geen sociale instelling.
Aan banden klopt wel, maar uiteindelijk gaat het om het getal onder aan de streep.

Een bank is niet anders dan een persoon.

Wat jij en ik willen is graag goed verdienen en er wat aan over houden. Als we genoeg overhouden willen we dat graag delen met mensen die ons geholpen hebben om veel geld te verdienen.

Als het echter slecht gaat en we gaan minder verdienen dan zijn de eerste die eraan gaan diegenen die niet rechtstreeks bijdragen tot ons rendement - of dat nu correct of iincorrect is. Als iemand in onze ogen een verminderde bijdrage levert aan ons inkomen dan is dat de eerste die geen inkomen meer krijgt van ons.

En maar zeuren over bedrijven en de overheid en zelf EXACT hetzelfde doen! Graaien aan alle kanten met de ene hand en zoveel mogelijk geld in de zakken houden aan de andere kant.
 
Een bank is niet anders dan een persoon.
...
En maar zeuren over bedrijven en de overheid en zelf EXACT hetzelfde doen! Graaien aan alle kanten met de ene hand en zoveel mogelijk geld in de zakken houden aan de andere kant.

Bedoel je dan ook uit dit topic (bijvoorbeeld) de tweeverdiener verpleegkundigen? Of de hoger opgeleide scheikundige die dagelijks met gevaarlijke troep zit te werken voor net boven modaal?

En wanneer noem je dat salaris dan graaien? Als het boven het landelijke gemiddelde valt?
 
Een bank is niet anders dan een persoon.

Wat jij en ik willen is graag goed verdienen en er wat aan over houden. Als we genoeg overhouden willen we dat graag delen met mensen die ons geholpen hebben om veel geld te verdienen.

Als het echter slecht gaat en we gaan minder verdienen dan zijn de eerste die eraan gaan diegenen die niet rechtstreeks bijdragen tot ons rendement - of dat nu correct of iincorrect is. Als iemand in onze ogen een verminderde bijdrage levert aan ons inkomen dan is dat de eerste die geen inkomen meer krijgt van ons.

En maar zeuren over bedrijven en de overheid en zelf EXACT hetzelfde doen! Graaien aan alle kanten met de ene hand en zoveel mogelijk geld in de zakken houden aan de andere kant.

Kleine correctie is wel op zijn plaats ;)

Men wil niet alelen overhouden, maar men wil steeds meer overhouden. En delen met anderen doet men over het algemeen niet graag, want dan hou je immers zelf minder over.

Dat is een beetje het "probleem" van de huidige maatschappij. Als IK maar voldoende over kan houden, dan zal de rest MIJ een rotzorg zijn. Geldt voor bedrijven, banken en personen in meer of mindere maten even veel volgens mij :Y

Als bedrijven en personen nou eens gewoon tevreden zouden zijn met wat ze overhouden (dus een beetje winst of in ieder geval leuk rond komen zonder geld toe te leggen), dan ziet het beeld er toch wel een beetje anders uit denk ik. Maar men wil altijd maar meer, meer en nog meer en dat meestal koste wat kost volgens mij :Y
 
Bedoel je dan ook uit dit topic (bijvoorbeeld) de tweeverdiener verpleegkundigen? Of de hoger opgeleide scheikundige die dagelijks met gevaarlijke troep zit te werken voor net boven modaal?

En wanneer noem je dat salaris dan graaien? Als het boven het landelijke gemiddelde valt?

Uiteraard is dat graaien. Ze zouden ook thuis kunnen gaan zitten en op een houtje bijten en een ander dat geld laten verdienen.
 
Kleine correctie is wel op zijn plaats ;)

Men wil niet alelen overhouden, maar men wil steeds meer overhouden. En delen met anderen doet men over het algemeen niet graag, want dan hou je immers zelf minder over.

Dat is een beetje het "probleem" van de huidige maatschappij. Als IK maar voldoende over kan houden, dan zal de rest MIJ een rotzorg zijn. Geldt voor bedrijven, banken en personen in meer of mindere maten even veel volgens mij :Y

Als bedrijven en personen nou eens gewoon tevreden zouden zijn met wat ze overhouden (dus een beetje winst of in ieder geval leuk rond komen zonder geld toe te leggen), dan ziet het beeld er toch wel een beetje anders uit denk ik. Maar men wil altijd maar meer, meer en nog meer en dat meestal koste wat kost volgens mij :Y

Dat klopt. Je bevestigt alleen wat ik zeg. Ik denk niet dat jij anders bent. Ik zie jou ook niet vrijwillig 250 euro per maand afstaan aan iemand waarvan je denkt dat die het nodig heeft?
 
Kleine correctie is wel op zijn plaats ;)

Men wil niet alelen overhouden, maar men wil steeds meer overhouden. En delen met anderen doet men over het algemeen niet graag, want dan hou je immers zelf minder over.

Dat is een beetje het "probleem" van de huidige maatschappij. Als IK maar voldoende over kan houden, dan zal de rest MIJ een rotzorg zijn. Geldt voor bedrijven, banken en personen in meer of mindere maten even veel volgens mij :Y

Als bedrijven en personen nou eens gewoon tevreden zouden zijn met wat ze overhouden (dus een beetje winst of in ieder geval leuk rond komen zonder geld toe te leggen), dan ziet het beeld er toch wel een beetje anders uit denk ik. Maar men wil altijd maar meer, meer en nog meer en dat meestal koste wat kost volgens mij :Y


Het erge is; het geen wat ze overhouden is al niet mis!
 
Dat klopt. Je bevestigt alleen wat ik zeg. Ik denk niet dat jij anders bent. Ik zie jou ook niet vrijwillig 250 euro per maand afstaan aan iemand waarvan je denkt dat die het nodig heeft?


Overigens wil ik ook even opmerken dat de Rabobank de laatste "gezonde" bank van Nederland is. De verkoop van Robeco was noodzakelijk omdat ook de Rabobank steeds minder gezond wordt, met name omdat het aantrekken van kapitaal steeds moeilijk wordt in een markt met eeuwig dalende rentes. Daarom was die bonus feitelijk gerechtvaardigd ook al is het uitzonderlijk.

Daarbij mag vermeld worden dat Robeco niet verkocht wordt omdat het oninteressant is maar omdat het verplicht werd gesteld.
 
Het erge is; het geen wat ze overhouden is al niet mis!

Ah, afgunst. De alleenstaande moeder met twee kleine kinderen die alle drie samen in 1 kamer wonen vinden misschien hetzelfde van jou. Alleen vermoed ik dat die niet de tijd hebben om afgunstig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard is dat graaien. Ze zouden ook thuis kunnen gaan zitten en op een houtje bijten en een ander dat geld laten verdienen.

:/

Thuis zitten? Is dat dan bijstand krijgen? Of thuis zitten zonder bijstand?
Dan sta je gauw op straat hoor, als je eenmaal enkele maanden je huur of hypotheek aflossing niet hebt betaald. :X

Volgens mij wil jij aan het communistische model. :?
 
Dat klopt. Je bevestigt alleen wat ik zeg. Ik denk niet dat jij anders bent. Ik zie jou ook niet vrijwillig 250 euro per maand afstaan aan iemand waarvan je denkt dat die het nodig heeft?

Er zit wel een verschil tussen vrijwillig afstaan of koste wat kost nog meer overhouden door anderen nog minder te geven in mijn ogen :Y

Er zijn bedrijven die nog steeds winst draaien of in ieder geval break even hebben en alsnog mensen op straat zetten, zodat er (nog) meer winst gedraaid wordt.

Waarom? Je hebt toch winst, of in ieder geval geen verlies. Waarom dan ten koste van je personeel (nog) meer winst halen? Inderdaad....omdat de aandeelhouder (en ook wel de heren directeuren natuurlijk) er dan zelf (nog) meer aan overhouden.

Maar het is helaas niet anders en zal ook niet snel meer gaan veranderen denk ik in een maatschappij waar het met name om IK draait.

Als je als organisatie verlies hebt kan ik er nog enigszins in komen, maar dan verbaas ik me weer over de bonussen die dan alsnog worden uitbetaald aan de heren in de hogere regionen van de diverse bedrijven. Daar kan ik me niet echt in vinden in die gedachtegang in ieder geval :N
 
Ik heb niets te maken met jouw klanten. Het enige waar ik mee te maken heb is mijn eigen motorfiets. Merk Suzuki. Model V-strom650. Bouwjaar 2005. Volgende onderhoudsbeurt over 1000km. En om die in orde te houden heb ik geen APK nodig.
Natuurlijk heb je daar wel mee te maken. Dat zijn namelijk o.a. de mensen die er voor zorgen dat deze APK er wel komt. Best mogelijk dat jij je motor beter onderhoud dan ik mijn eigen motoren onderhou, maar dat zal de wetgever worst zijn.
De APK is ooit ingesteld om de meerderheid te beschermen tegen de minderheid die er een zooitje van maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan