voorlopig geen APK-voor-motoren-topic

Weet je wat we laten alle olifanten langs komen om ze te controleren op 2 slagtanden en we laten ze er voor betalen, dan pakken we vast die enkelingen die maar 1 slagtand hebben.


Dat is de redenatie. Ik rij meer dan 32 jaar motor en moet die fking shit niet.


Je moet je dan op die enkelen concentreren en niet de massa..


Dus het is wat mij betreft gewoon 1 grote melkkoe actie.

De rest is gewoon bullshit en dan kan een ieder nog zoveel moralistische verhaaltjes houden maar het blijft bull shit.

Mits de APK doorgaat B|
 
Laatst bewerkt:
Ze moeten het juist omdraaien, niet betalen voor APK, maar geld terug krijgen als je fiets in orde is. *O*
 
Natuurlijk heb je daar wel mee te maken. Dat zijn namelijk o.a. de mensen die er voor zorgen dat deze APK er wel komt. Best mogelijk dat jij je motor beter onderhoud dan ik mijn eigen motoren onderhou, maar dat zal de wetgever worst zijn.
De APK is ooit ingesteld om de meerderheid te beschermen tegen de minderheid die er een zooitje van maakt.

Onzin. Het boeit mij niet wie een zooitje van zijn motor(onderhoud) maakt. Daar wordt mijn motor niet beter van. En hoezo moet ik dan beschermd worden?
 
Natuurlijk heb je daar wel mee te maken. Dat zijn namelijk o.a. de mensen die er voor zorgen dat deze APK er wel komt. Best mogelijk dat jij je motor beter onderhoud dan ik mijn eigen motoren onderhou, maar dat zal de wetgever worst zijn.
De APK is ooit ingesteld om de meerderheid te beschermen tegen de minderheid die er een zooitje van maakt.

Zullen we dan ook maar een begrenzer verplicht monteren om die minderheid die gevaarlijk snel rijdt te beschermen?

Iedere motorrijder weet dat hij remmen nodig heeft. De oetlul die zonder remmen gaat rijden neemt willens en wetens een enorm risico. Een risico wat imho net zo groot is als met 200+ over een smal provinciaal weggetje knallen.

In hoeverre moet men die geestelijk minder bedeelde beschermen? Het rijbewijs wordt al regelmatig moeilijker gemaakt. Moet nu ook iedere motorrijder verplicht zijn brommertje laten keuren omdat een of andere jodokus niet snapt dat ijzer op ijzer niet remt? En dan nog, voor auto's is de eis dat een zekere vertraging gehaald kan worden, dat kan ook met die laatste tiende mm remvoering. Tot een toertochtje later er geen remvoering meer is. Goedgekeurd maar niet veilig.
 
De rijken worden normaal, de normale worden arm en de armen moeten de voedselbank raadplegen.

Het licht er een beetje aan wie je hier als "rijken" ziet, maar de echte rijken worden er alleen maar beter op hoor. Er is gewoon een sloot geld in de wereld en het meeste ligt bij een kleine groep mensen of staat op banken, in landen waar de belasting gunstig is ,weg te rotten... het is eigenlijk een soort product geworden waar de schaarste de waarde bepaald. We zijn met zn alle nog steeds zo geil op geld en zo blijven we slaven.

Het gaat wel erg off-topic maar voor de geïnteresseerde een filmpje over de verdeling van het geld in deze wereld. Ik heb de bronnen niet persoonlijk onderzocht, maar als het maar enigszins klopt is het al vrij verdrietig :(

OT: Is er al een datum voor de ANTI APK bijeenkomst?
 
Zo kun je er naar kijken.
De vraag is alleen: wie heeft beslist dat het écht nodig is en op welke gronden? Dan is vervolgens de vraag: wordt het dan écht veiliger? Welk probleem moet die APK dan precies oplossen?

Op dit moment is er geen enkele reële onderbouwing voor de APK plicht. Zou die onderbouwing er wel zijn, dan ga je mij niet horen.

De motoren met dragpipes?
De zelfbouwgevallen die niet aan de wet voldoen?
De harleys? (lol)
 
Ik lees geen enkele goede onderbouwing waarom we geen apk nodig hebben.
Ik lees alleen maar zwetsverhalen tegen beter weten in.
Ik lees alleen maar onnozele rampgedachten terwijl wel allemaal weten dat het een minimale veiligheidskeuring is.
Kan je zo,n keuring niet betalen dan vrees ik het ergste voor de staat van je motor.
 
Ik lees geen enkele goede onderbouwing waarom we geen apk nodig hebben.
Ik lees alleen maar zwetsverhalen tegen beter weten in.
Ik lees alleen maar onnozele rampgedachten terwijl wel allemaal weten dat het een minimale veiligheidskeuring is.
Kan je zo,n keuring niet betalen dan vrees ik het ergste voor de staat van je motor.

Ik kan dat best betalen. Maar als je redelijk strakke keuzes moet maken met je geld, kan het zomaar zijn dat je dan maar een goedkopere kettingset en een minder merk bandjes pakt om dat 'bedragje' te compenseren.

Alleen vind ik het wel omgekeerde bewijslast waar jij om vraagt. Iedereen die niet kan bewijzen dat ie het niet heeft gedaan de bak in ermee. :X
 
Laatst bewerkt:
Ik kan dat best betalen. Maar als je redelijk strakke keuzes moet maken met je geld, kan het zomaar zijn dat je dan maar een goedkopere kettingset en een minder merk bandjes pakt om dat 'bedragje' te compenseren.

Alleen vind ik het wel omgekeerde bewijslast waar jij om vraagt. Iedereen die niet kan bewijzen dat ie het niet heeft gedaan de bak in ermee. :X



Dat zou in sommige gevallen wel eens beter kunnen zijn. :X
 
Ik lees geen enkele goede onderbouwing waarom we geen apk nodig hebben.
Ik lees alleen maar zwetsverhalen tegen beter weten in.
Ik lees alleen maar onnozele rampgedachten terwijl wel allemaal weten dat het een minimale veiligheidskeuring is.
Kan je zo,n keuring niet betalen dan vrees ik het ergste voor de staat van je motor.

Mits het doorgaat B| ->

Lul niet juist de mensen die juist veel aan hun motor sleutelen hebben er meer verstand van dan welke keurmeester dan ook en in die zin is het totaal onnodig. Waarom zou ik mijn motor wegbrengen terwijl ik er meer verstand van heb dan die keurmeester? En ik moet er nog voor betalen ook. Daar koop ik liever nog extra een set remschoenen voor of beleg ik liever alvast in mn potje onderhoudskosten

En daarnaast we gaan toch ook niet alle walvissen vangen om te kijken na het vangen of er 1 wit is? Dan moet je je juist op die witte concentreren.

1 grote melkkoe.

En zeker mensen die voor de apk zijn en de ballen verstand van motoren hebben behalve het contactslot omdraaien moeten gewoon hun waffel houden. (ik zeg niet dat jij dat bent)

Die groep is juist heel interessant voor dealers en als je zo graag een APK wil ..ga dan naar de dealer en maak er niet zon lul verhaal van.

Want je bent dan echt niet goedkoper uit. Als er wat is heb je de apk kosten + reparatiekosten + de manuren.

En als je je dealer niet vertrouwt ga dan naar een andere.

Tenzij jij er financieel beter van wordt want dan begrijp je bovenstaande post. Anders heb je je duidelijk niet ingelezen.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou in sommige gevallen wel eens beter kunnen zijn. :X

Ja precies. :Y


En dan ga je dus om een aantal meer kwaaie te pakken ook een heleboel goeie vast zetten. :X


Weet je, als we nou gewoon alles nuken (neurtronenbommetjes overal d'rop) dan zijn meteen alle boeven, klootzakken en graaiers foetsie. Alle problemen in de wereld meteen opgelost. :W
 
Yup alles nuken.. de terroristendreiging is toch al een niveau hoger dus dat is meegenomen.

Kost de overheid ook minder zo Hup alles nuken Dan krijgen we moby dick echt wel te pakken hahaha _O-

Waar is die glitch..
 
Laatst bewerkt:
Ik lees geen enkele goede onderbouwing waarom we geen apk nodig hebben.
Ik lees alleen maar zwetsverhalen tegen beter weten in.
Ik lees alleen maar onnozele rampgedachten terwijl wel allemaal weten dat het een minimale veiligheidskeuring is.
Kan je zo,n keuring niet betalen dan vrees ik het ergste voor de staat van je motor.

Ik wil al die bemoeienissen niet, zo simpel is het. Ik betaal geen euro voor dat gelul.
Mijn motor=mijn vrijheid... wil je je motor laten keuren ga dan naar een dealer. Ik wil geen 4 keer per jaar naar de keuring.
Onderbouwd genoeg voor je?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet alle 33 pagina's gelezen, dus misschien is dit al langs gekomen. Maar zou het beste niet zijn als de tijd tussen controles niks te maken heeft met de leeftijd van het voertuig maar gewoon met de staat. Dus iemand die al een paar keer met kale banden of versleten blokken kwam aanzetten bij de apk z'n voertuig vaker moet laten keuren dan iemand die em steeds prima doorstaat.
Zegmaar net zoiets als schadevrije jaren. Zo "pak" je de minderheid die voor deze keuring heeft gezorgd effectief aan.
 
Ik lees geen enkele goede onderbouwing waarom we geen apk nodig hebben.
Ik lees alleen maar zwetsverhalen tegen beter weten in.
Ik lees alleen maar onnozele rampgedachten terwijl wel allemaal weten dat het een minimale veiligheidskeuring is.
Kan je zo,n keuring niet betalen dan vrees ik het ergste voor de staat van je motor.

die apk hebben we niet nodig we die voorheen ook niet nodig hebben gehad al snap ik dat jij er brood in ziet.

niet kunnen betalen of voor die onzin niet willen betalen? ik doe liever wat anders met mn geld dan een "vakman" te horen zeggen dat mijn motor al dan niet voldoet volgens hem. daarnaast een omgebouwde oldtimer waar vast wel wat op en aanmerkingen over komen. veilige motor zonder spiegels en knippers anders hadden ze die er wel voor verplicht _O-
 
Ik lees geen enkele goede onderbouwing waarom we geen apk nodig hebben.
Ik lees alleen maar zwetsverhalen tegen beter weten in.
Ik lees alleen maar onnozele rampgedachten terwijl wel allemaal weten dat het een minimale veiligheidskeuring is.
Kan je zo,n keuring niet betalen dan vrees ik het ergste voor de staat van je motor.
Ik heb wel een onderbouwing voor je: het heeft geen democratisch draagvlak! Het plan is al afgeschoten, maar zoals het de EU betaamt, zal en moet het weer opnieuw in stemming worden gebracht, desnoods met een naamsverandering, om goedkeuring te krijgen.

Die APK kan me niet schelen, er zijn momenteel wel belangrijker zaken om je druk om te maken (en in dit topic blijkt dat vaak ook) Ik heb het liever niet want zoals gezegd dat kost je weer 2 tanks benzine voor niets. (en mogelijk ongevraagd vervangen onderdelen) Komt het er wel, so be it.

Ik vind het zeer kwalijk dat mensen als jij zich laten voeren door een dergelijk opportunisme. Ik kan me helemaal vinden in je argumentatie voor een APK (niet dat ik het ermee eens ben) en als dat op een fatsoenlijke, gefundeerde manier zou worden doorgevoerd, helemaal prima, niet alles gaat altijd zoals we willen.

Maar dit is gewoon ordinair doordrukken door een groot machtsinstituut wat langzaam maar zeker alle touwtjes in handen krijgt, zonder dat duidelijk is welke kant ze op willen. Maar met een dergelijke manier van besluitvorming, kan dat nooit veel goeds betekenen! Ik ga hier geen Godwin maken, maar denk er nog maar eens over na hoe goed je het met je klanten voor hebt, als je je met dat EU scum inlaat.
 
Mits het doorgaat B| ->

Lul niet juist de mensen die juist veel aan hun motor sleutelen hebben er meer verstand van dan welke keurmeester dan ook en in die zin is het totaal onnodig. Waarom zou ik mijn motor wegbrengen terwijl ik er meer verstand van heb dan die keurmeester? En ik moet er nog voor betalen ook. Daar koop ik liever nog extra een set remschoenen voor of beleg ik liever alvast in mn potje onderhoudskosten

En daarnaast we gaan toch ook niet alle walvissen vangen om te kijken na het vangen of er 1 wit is? Dan moet je je juist op die witte concentreren.

1 grote melkkoe.

En zeker mensen die voor de apk zijn en de ballen verstand van motoren hebben behalve het contactslot omdraaien moeten gewoon hun waffel houden. (ik zeg niet dat jij dat bent)

Die groep is juist heel interessant voor dealers en als je zo graag een APK wil ..ga dan naar de dealer en maak er niet zon lul verhaal van.

Want je bent dan echt niet goedkoper uit. Als er wat is heb je de apk kosten + reparatiekosten + de manuren.

En als je je dealer niet vertrouwt ga dan naar een andere.

Tenzij jij er financieel beter van wordt want dan begrijp je bovenstaande post. Anders heb je je duidelijk niet ingelezen.

De keurmeester is onafhankelijk, jij niet, en dat is een heel belangrijk punt!

Velen/iedereen zijn/is niet in staat eigen werk te controleren, dat heeft meestal niets met onkunde te maken, maar meer met het menselijke brein, dat ziet namelijk soms
zomaar over een zelfgemaakte fout heen en is dan niet in staat die fout op te pikken..

En als je zelf controleert zal jij zelf waarschijnlijk eerder/makkelijker denken; Ach, kan nog wel, omdat vervangen/repareren in jouw nadeel werkt, een keurmeester heeft daar geen boodschap aan..
 
De keurmeester is onafhankelijk, jij niet, en dat is een heel belangrijk punt!

Velen/iedereen zijn/is niet in staat eigen werk te controleren, dat heeft meestal niets met onkunde te maken, maar meer met het menselijke brein, dat ziet namelijk soms
zomaar over een zelfgemaakte fout heen en is dan niet in staat die fout op te pikken..

En als je zelf controleert zal jij zelf waarschijnlijk eerder/makkelijker denken; Ach, kan nog wel, omdat vervangen/repareren in jouw nadeel werkt, een keurmeester heeft daar geen boodschap aan..

Heel mooi theoretisch verhaal. vertel mij iets over de werking van het menselijk brein haha en troubleshooten...

Het punt is dat hele mensen massa's beinvloed worden door zaken die ze vaak zien in het nieuws en hoe vaker je het ziet hoe meer waarheidsgehalte het krijgt tegenwoordig. Zo van hard rijden is gevaarlijk..wel nee het hangt van veel factoren af..een file kan risicovoller zijn soms.

Maar omdat we niet elke situatie kunnen controleren (lees de wet) wordt algemeen gesteld dat hardrijden bv gevaarlijk is en altijd asociaal als je boven de wettelijk grens gaat. We rijden jaren max 120 en daarboven oe dan was je een stout jongetje en tegenwoordig mag je 130 op vele wegen ..het is allemaal flinterdun..en hoe de pet vd overheid staat. Terwijl er fundamentele knelpunten zijn.

Terwijl het totale onzin kan zijn. Net zoals die APK voor motorrijders.

Velen zijn geconditioneerd om niet meer echt zelfstandig te denken. En ze zien het zelf niet.

Het is toch heel eenvoudig... moet je echt alle walvissen vangen om mobydick te vinden? En moeten al die walvissen betalen voor het gevangen worden?

En verder dream on ..hangt van je rijstyl af he. Als je van stevig ryden houdt ga je niet voor half werk anders ben je gauw dood.

En dacht jij dat de keurmeester dat werk altijd uitvoert..welnee er wordt een knulletje ingeschakeld om het na te kijken en de keurmeester zet zn poot eronder het rapport en gelooft het jochie op zn blauwe ogen. Dit gebeurt bij de beste dealers.

En een keurmeester is echt niet onafhankelijk. Die is aangesloten bij een organisatie die ook weer zo zijn eigen kronkels heeft.

Vertel mij wat over die auto apk als je ziet hoe dat gaat. Ik heb mijn jeugd doorgebracht in de autohandel, scheepvaart en daarna bij de grootste ICT bedrijven.

En er wordt gesjoemeld bij het leven, vooral onderhands. Overal.

Onafhankelijk hahaha ..je gelooft zeker ook nog in heilige huisjes..Man word wakker. Het is 1 doortrapte business en draait om money van voor tot achter...en die doelen die je stelt zijn ondergeschikt aan de business.

En dit is zowel in particuliere organisaties als bij de overheid. Het is 1 grote bende alleen weten ze het in Nederland beter te verbergen.

De meest shitterige organisaties zijn hier in Nederland gecertificteerd doordat ze 1 afdeling als zijnde representatief nemen en hup weer een of ander ISO certificaat..


Tot er weer een of andere rel komt.. en zie je altijd het zelfde proces:

De politiek weet het al lang
Ze zijn hevig geschokt
en gaan actie ondernemen
Doofpot.
next rel

Dus: Ik rij verdomme meer dan 32 jaar motor en ik heb geen fking apk nodig. Jij misschien wel . Ik niet. Ik heb die shit niet nodig. Zeker niet van 2 dames die hun huiswerk niet gedaan hebben en de EU aan het vertrutten zijn.

so next ..nog iemand met argumenten?

Nu maar afwachten of het idd doorgaat B|
 
Laatst bewerkt:
:')
Ik bedoel met onafhankelijk, de keurmeester heeft er geen boodschap aan of jij wel of geen geld moet uitgeven / moeite moet doen om je motor "goed" te maken.
Ook daar heb je niet juist
Het is 1 grote belangenverstrengeling

Ook al zouden velen het anders willen zien
 
Laatst bewerkt:
Gogo WIM!

En wel een beetje opschieten he Wim..anders tel je straks niet meer mee ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan