voorlopig geen APK-voor-motoren-topic

Kennen we hem allemaal nog: het energielabel voor woningen. Werd bij verkoop van je woning verplicht gesteld. Dan zou er zo'n bureautje voor een hoop geld jouw woning gaan beoordelen en kijken of je dubbel glas had en wat je aan isolatie zou hebben gedaan. Gelukkig is dat massaal geboycot, want dit soort onzin zou de burger weer een hoop geld zijn gaan kosten. Ik ben al die (geld verspillende) regelgeving een beetje beu geworden. Mensen zijn verstandelijk genoeg om zelf op een aantal vlakken beslissingen te nemen. :r
 
Laatst bewerkt:
Vage plannen of niet, ze lagen wel al in Brussel....

Maar goed, we hebben weer +/- 8 jaar speling en dan horen we wel wat de alternatieve veiligheidsmaatregelen worden.

Dat staat namelijk letterlijk in het akkoord, als je niet mee doet aan de APK moet je alternatieve veiligheidsmaatregelen treffen om te laten zien dat je als land wel bezig bent met de veiligheid van de motorrijder :z
 
Zal ik dan maar vast het eerste balletje opgooien:
Geel_hesje.jpg

:X
 
Ik zeg:

full


Dan ziet een hele horde van die blinde kippen zijn medeweggebruikers ook eens op tijd.
 
Laatst bewerkt:
Er is nooit aangetoond dat de APK bedraagt aan een vermindering van het aantal verkeersdoden. De APK voor auto's zou destijds ook geëvalueerd worden na een aantal jaar. Is nooit gebeurd. Toch moeten we allemaal aan de APK. Opgelegd door zo'n efficiënte organisatie als de EU.

Even ter vergelijking:
Jaarlijks overlijden honderden mensen aan een infectie die ze oplopen in een ziekenhuis. Dat zijn meer slachtoffers dan er in het verkeer omkomen. Het merendeel van deze doden kan worden voorkomen als de ziekenhuizen zich aan de hygiëneregels houden. (letterlijke tekst van het tv-programma Zembla dd 11 juli 2010).

Kijk daar is nu een hoop resultaat te behalen, maar daar richt men zich niet op. De automobilist en de motorrijder zijn een veel gemakkelijker doelwit.

Nou dat zie je toch echt verkeerd.

Er wordt steeds meer en beter gelet op o.a. handhgygiene en besmettings risico,s.

en ook daar bestaan draaiboeken, kijk maar eens op Werkgroep Infectie Preventie

De APK vergelijken met zoiets als sterfgevallen in een ziekenhuis...da,s niet echt verstandelijk ;)
 
Nou dat zie je toch echt verkeerd.

Er wordt steeds meer en beter gelet op o.a. handhgygiene en besmettings risico,s.

en ook daar bestaan draaiboeken, kijk maar eens op Werkgroep Infectie Preventie

De APK vergelijken met zoiets als sterfgevallen in een ziekenhuis...da,s niet echt verstandelijk

Als je de documentaire ziet begrijp je wat ik bedoel. De draaiboeken bestonden inderdaad al jaren alleen hield een groot gedeelte zich er niet aan en met meldingen van misstanden werd gewoon niets gedaan of het verdween in de doofpot. De medische wereld is toch een gesloten wereldje van ons kent ons. (de goeden daargelaten, want die zijn er ongetwijfeld ook)

Het ging mij er enkel om om aan te geven dat onder het mom van veiligheid de motorrijder en de automobilist continu onder vuur liggen, terwijl daar naar mijn mening niet echt veel winst meer valt te behalen. Wil je echt alles uitsluiten dan moet je motorrijden in zijn geheel verbieden.

;)
 
Ik zie zoveel gele hesjes dat het effect ook weggaat. Het heeft alleen nut als een enkeling dat draagt want je brains wennen er aan en nemen het op als normaal in de omgeving..

Een soort negatieve programmering...net zoals je die ene scheve stoeptegel niet ziet bij je voordeur. Zat die er dan? Yep met geelhesje.

Zoveel gele hesjes nemen het effect weg ...van er zit een mens achter ..het wordt een soort voorwerp net zoals met autos op een gegeven moment zie je alleen maar koekblikken heen en weer schuiven en vergeet je weleens dat er mensen in zitten.

pure gewenning.
 
Laatst bewerkt:
Er is al een onderzoek gedaan of motorrijders meer opvielen, het verschil met het hesje of zonder was marginaal...

Meestal is het in het voorjaar of najaar de laagstaande zon waardoor ze je niet zien, dan helpt zo'n hesje ook niet....
 
Vage plannen of niet, ze lagen wel al in Brussel....

Maar goed, we hebben weer +/- 8 jaar speling en dan horen we wel wat de alternatieve veiligheidsmaatregelen worden.

Dat staat namelijk letterlijk in het akkoord, als je niet mee doet aan de APK moet je alternatieve veiligheidsmaatregelen treffen om te laten zien dat je als land wel bezig bent met de veiligheid van de motorrijder :z

De beste optie is alle niet motorrijdende automobilisten verplicht een les of wat op 2 wielen te nemen...goed voor de rijschoolhouders ook....
 
Of andersom want doordat ik zelf bijna een motorrijder van zn sokken reed (shame) in de auto begreep ik ineens dat motorrijders (evenals voetgangers en fietsers) erg lastig te zien zijn soms..

Die auto zit potdicht dus de motorfiets hoor je ook niet brullen en is er in feite input weggenomen.

Voor motorrijders zou het goed zijn om dit ook andersom te zien...in een simulatie van bijna HIT gevallen zodat er wederzijds meer begrip en anticipatie is.



Een voetganger hoor je wel maar dan is die meestal al plat.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/372946/Zouden-jullie-met-die-PVV-sticker-rijden-1.html
 
Laatst bewerkt:
Of andersom want doordat ik zelf bijna een motorrijder van zn sokken reed (shame) in de auto begreep ik ineens dat motorrijders (evenals voetgangers en fietsers) erg lastig te zien zijn soms..

Die auto zit potdicht dus de motorfiets hoor je ook niet brullen en is er in feite input weggenomen.

Voor motorrijders zou het goed zijn om dit ook andersom te zien...in een simulatie van bijna HIT gevallen zodat er wederzijds meer begrip en anticipatie is.



Een voetganger hoor je wel maar dan is die meestal al plat.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/372946/Zouden-jullie-met-die-PVV-sticker-rijden-1.html

Lastig te zien zijn is in beginsel het probleem van de persoon die anderen zou moeten zien.

Natuurlijk is rekening houden met elkaar prima en veiliger.
Het zo draaien dat andere weggebruikers moeten gaan bepalen wie hun wel en niet ziet, kan zien, of wil zien, is een onhaalbare norm.
 
Lastig te zien zijn is in beginsel het probleem van de persoon die anderen zou moeten zien.

Natuurlijk is rekening houden met elkaar prima en veiliger.
Het zo draaien dat andere weggebruikers moeten gaan bepalen wie hun wel en niet ziet, kan zien, of wil zien, is een onhaalbare norm.

Helemaal mee eens *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan