voorlopig geen APK-voor-motoren-topic

'APK-voor-motoren-topic' > 'voorlopig geen APK-voor-motoren-topic'
 
_O- Jippie, samen met de brommertjes op de rollerbank!

Haha ik zie het serieus gebeuren. Is er uberhaupt controle of die 11 kW brommers motoren wel echt 11 kW zijn?

Ik verwacht eerder zoiets als in Duitsland, verplichte E-keur op dempers en een aantal andere dingen die makkelijk te controleren zijn zonder diepgaande technische kennis, zoals dat nu inderdaad bij bromfietscontroles al gaat (werking verlichting, montage van spiegel etc.).
 
Jeujj !!!...

En dan nu iedereen weer zijn te snel gekochte originele/legale demper te koop aanbieden en de open pijp er weer op terug :+
 
Laatst bewerkt:
Mjah, het is wel een uitspraak van een politicus, dat kan volgend jaar morgen zomaar weer anders zijn :+
 
Mjah, het is wel een uitspraak van een politicus, dat kan volgend jaar morgen zomaar weer anders zijn :+

Ik denk het niet. Misschien dat het weer naar boven komt vanuit Europa of zo, maar niet zomaar al heel snel van onze regering. Ik heb nog de originele uitlaat liggen, die mag dus nu weg.
 
Ik denk het niet. Misschien dat het weer naar boven komt vanuit Europa of zo, maar niet zomaar al heel snel van onze regering. Ik heb nog de originele uitlaat liggen, die mag dus nu weg.


Gezien het feit, dat in juni de APK binnen Europa van de baan was en in Juli ineens als een donderslag bij heldere hemel de APK door het Europese parlement werd gejaagd, terwijl iedereen aan het strand lag te zonnebaden, zou ik die originele dempert nog maar even bewaren, mijn glazen bol zegt, dat de APK lobby onder leiding van de Dekra nog wel wat linkse parlementariërs bewerkt/omkoopt(doorhalen wat niet van toepassing is)en dat het volgende zomer gewoon weer op de agenda staat. Het onderwerp kwam afgelopen jaren telkens in de zomervakantie weer op de agenda, als de tegenstanders vakantie aan het vieren waren. :(
 
Gezien het feit, dat in juni de APK binnen Europa van de baan was en in Juli ineens als een donderslag bij heldere hemel de APK door het Europese parlement werd gejaagd, terwijl iedereen aan het strand lag te zonnebaden, zou ik die originele dempert nog maar even bewaren, mijn glazen bol zegt, dat de APK lobby onder leiding van de Dekra nog wel wat linkse parlementariërs bewerkt/omkoopt(doorhalen wat niet van toepassing is)en dat het volgende zomer gewoon weer op de agenda staat. Het onderwerp kwam afgelopen jaren telkens in de zomervakantie weer op de agenda, als de tegenstanders vakantie aan het vieren waren. :(

En als de haters net lekker last hebben van de motoren en de motorrijders met z'n allen aan het rijden zijn en geen tijd hebben voor dat soort onzin.
 
De motivatie is "de veiligheid van motorrijders". En hoewel een apk onzinnig is en niets te maken heeft met veiligheid, gezien de statistieken, is het natuurlijk wel goed om na te denken over de veiligheid van motorrijders. Als ons land (en heel Europa) dingen doet om de veiligheid van motorrijders te verbeteren, en dan op een manier die wel helpt, dan is het makkelijker om apk's en hesjes buiten de deur te houden. Ik denk dat daar wel een taak ligt voor de MAG en de KNMV.
 
Wiens brood men eet, wiens woord men.............................................................
 
De motivatie is "de veiligheid van motorrijders". En hoewel een apk onzinnig is en niets te maken heeft met veiligheid, gezien de statistieken, is het natuurlijk wel goed om na te denken over de veiligheid van motorrijders. Als ons land (en heel Europa) dingen doet om de veiligheid van motorrijders te verbeteren, en dan op een manier die wel helpt, dan is het makkelijker om apk's en hesjes buiten de deur te houden. Ik denk dat daar wel een taak ligt voor de MAG en de KNMV.
Te beginnen met de vangrails.
 
Niet helemaal. Ik doe geen APK, en zal dat ook niet gaan doen.
Ik zie wel bijna elke week meer dan genoeg redenen om het WEL in te voeren.

De mensen die nu bezuinigen op onderhoud zullen het dan ook doen. Met de auto werkt het ook zo.

(keuring station, je auto geheid voor €15,- goed gekeurd zonder er naar te kijken. Het lost allemaal niks op...)
 
Apk voor caravans van de baan

"Er komt toch geen verplichte apk voor caravans, motoren en aanhangwagens. Het Europees Parlement stemde vandaag in met een voorstel waarbij deze voertuigen zijn uitgesloten van de verplichte keuring."

Zijn er nu iig voor 5 jaar vanaf
 
Laatst bewerkt:
En ondertussen hebben een x aantal personen met deze case flink hun zakken gevuld. Lekker jezelf van werk voorzien door met iets doms op de proppen te komen.
 
Geloof je het zelf?
Dit staat binnen 1 jaar weer op de agenda.

Klopt, maar voorlopig even rust, dus laat mij maar even in m'n waan :+
Ik maak me trouwens sowieso geen zorgen over apk, die van mij zijn in piekfijne staat. oke, behalve de BMW K100, maar die rijd dan ook nog niet
Maar kost me wel weer geld en tijd :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan