Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
2. Ik onderhoud mijn motor zelf.
En mijn motor is in een betere staat dan af fabriek. Een typisch voorbeeld is de vering waardoor fabrikanten altijd op bezuinigd wordt. Ik rij al 32 jaar motor en als ik niet goed voor mijn motor had gezorgd dan had ik die periode niet overleefd.
(Ik begrijp best dat sommigen dit wellicht niet als reden zien maar als je net als ik al jaren rijdt en altijd sleutelt aan je motor dan geldt dit voor jou wel als reden)
Punt drie vind ik dan wel een zwaar meewegend onderdeel. Wat raar dat ze dat niet hebben laten uitvoeren. Als blijkt dat hier een direct verband in zit staan ze onwijs sterk en zouden ze ook veel meer begrip van motorrijders krijgen. Ik denk dat het onderzoek niet is uitgevoerd omdat ze niet zeker zijn wat er uit gaat komen.
Voor ontslag recht en pensioen kan je natuurlijk ook een ander topic voor openen.
Klopt maar dan kunnen we bezig blijven met topics met het huidige cabinet haha Moeten ons eigenlijk overal zorgen om maken xD
Dat jij denkt dat je goed bezig bent, wil niet zeggen dat je dat ook echt goed bezig bent!
Er zijn vele prutsers die denken dat ze goed werk leveren...
APK voor auto's en motoren is prima. Hoe minder ongevallen t.b.v. technische mankementen of slecht onderhoud hoe beter.
Maar laat de overheid het dan ook stimuleren door bijvoorbeeld de kosten van een goedgekeurde APK aftrekbaar te maken, of een korting op de wegenbelasting te geven zodat diegene die het spul op orde heeft niet nog eens extra kosten maakt.
Dat zou mijn inziens fair zijn.
In denk dat de voor- en tegenstanders- zich daar allemaal in kunnen vinden.
hoewel ik niet tegen motoren ben die in technisch goede staat zijn;
er zijn 100 betere redenen op te noemen waarom er gewonden en doden in het verkeer vallen. laat ze daar nou eerst eens tijd en geld in stoppen. dit is een maatregel voor een probleem dat er niet is. kost alleen maar geld en je zal in de statistieken niets terugzien van de maatregel. ik zou met ALLE liefde van de wereld 50 euro per jaar betalen als dat betekent dat er 10% van de bezopen bestuurders van de weg gehaald wordt.. om maar een zijstraat te noemen
Heb je lang in die inrichting vastgezeten dat je het steeds over patiënten hebt?Next patient.
Ik had daar al op gereageerd man. Trek het je niet zo aan.Heb je lang in die inrichting vastgezeten dat je het steeds over patiënten hebt?
Dat was inderdaad de overgrote meerderheid, maar niet zoveel als dat.van die 70% was 99,9% vast een te lage bandenspanning
Een goede keurmeester kan een indicatie geven hoe goed de diverse onderdelen nog zijn. Hij kan dus bijvoorbeeld zeggen dat de remmen 50% versleten zijn, en daar zou de APK-cyclus aan gekoppeld kunnen worden.Lekker belangrijke punten ja.....
Bij de APK zijn ze nog goed, weekendje door de heuvels van noem eens wat.... Zuidduitsland, heenrit- terugrit 800km verder en de banden zijn onder het minimum, remblokken ook...
Moet ik nu 50 weken wachten om er bij de volgende APK achter te komen dat ik ijzer op ijzer rij en het Canvas door de band komt ?
Of zou ik dat zelf ook kunnen bekijken....
Heb ik geen APK voor nodig, volgens mij behoord de motor ten alle tijde in goede staat te zijn, niet slechts 1x per jaar.... Of 2x als je naar de tt gaat, want daar controleren blijkbaar ook
Niemand heeft gesteld dat een APK de problemen moet oplossen, het moet de problemen verminderen. Een 100% controle bestaat niet.Kort antwoord
In Duitsland bestaat zoals velen wellicht weten de TÜV (Technischer Überwachungsverein). Dit clubje controleerd oa alles wat zich op wielen voortbeweegt, alles betekent dus ook je motor, aanhanger en Wohnwagen bv.
Deze TÜV is iets(!) strenger als onze APK, zomaar iets veranderen aan je motor mag niet zonder dat dit goed bevonden is door onze ijverige ambtenaren uit ons buurland. Zo hebben onze Duitse vrienden niet zomaar de vrije keuze welke banden ze onder hun fiets gooien, voor een bepaalde motor zijn bepaalde banden vrijgegeven (''freigegeben''). Andere spiegels, ruitje of knippers op je fiets ?, zul je toch even langs de TÜV moeten om dit te laten keuren en het ''eingetragen'' te krijgen.
In deze club zijn uiteraard volledig opgeleide en strenge keurmeesters aanwezig die zich over elk schroefje buigen en al een fiets afkeuren als er een inbus ipv een kruiskop gemonteerd is. Zou je denken tenminste want dit is het doel van de TÜV.
Ik ben lid van een locaal Duits forum (ca 200 leden) en hier wordt heel veel georganiseerd, zo ook een maandelijks sleuteldagje waar iedereen met problemen zich kan melden of we pakken gewoon een fictief probleem aan. Eén keer per jaar hebben we ook een ''afterTÜVparty'' waarbij we iedere fiets controleren die net is goedgekeurd door de TÜV. De grondigheid van onze oosterburen en de veel te ver doorgevoerde regelgeving van deze kennende zou je verwachten geen enkel mankement aan te treffen.
Niet dus. Enkele over het hoofd geziene foutjes in één middagje aangetroffen :
Verkeerd om gemonteerde band.
Versleten ketting.
Kompleet versleten remblokken.
Kapotte schokbreker.
Lekke voorvorkkeerringen.
Kromme remschijf.
Amper werkende achterrem.
Verouderde remvloeistof.
Niet werkende grootlichtschakelaar.
Lekke uitlaatdemper.
Hier laat ik het maar even bij.
En dit zou ''onze'' APK allemaal moeten oplossen, degene die dit werkelijk denkt en meent dat dit allemaal moet gaan dienen om de veiligheid van ons motorpark te verhogen adviseer ik een anders als roze gekleurde bril aan te schaffen. Mensen die een motor en een auto op één hoop gooien ''want het zijn allebij voertuigen dus er is geen verschil'' idem dito. Noem verder geen namen dit aangaande.
Kortom, mijn mening, een APK draagt totaal niet bij aan het veiliger worden van deelname aan het verkeer. Het is slechts een financieel plaatje van onze overheid, verder niets.
Ik ben dus faliekant tegen deze onzin.
Ik denk dat de staat meer opstrijkt aan belasting op erfrecht dan op de BTW van de mogelijke APK.De grap is dat onze overheid zo bezorgd is om ons welzijn dat er
Netto meer doden zijn door zelfmoord dan door het verkeer.
En het aantal zelfmoorden neemt alleen maar toe.
Keiharde cijfers ga het zelf maar opzoeken
Nee wat doen ze ..APK, niet leunend op welk onderzoek dan ook...
Dus in mijn optiek gaat het helemaal niet om ons welzijn maar gewoon weer om de pegels.