Ik gebruik altijd een combinatie van beiden en ga er altijd van uit dat de andere verkeersdeelnemer slaapt.Je kan ook het gas los laten, of nog leuker gas geven zodat je niet gelijktijdig op het kruispunt / afslag aankomt, zo vermijdt je het gevaar.
Lukt bovenstaande niet, dan kun je ook je plaats op de weg veranderen, weg van links ga meer rechts rijden zodat er meer uitwijkmogelijkheid bestaat, of bij een weg van rechts meer links rijden.
Ik vraag me zelf dan ook altijd af of je zelf wel goed zichtbaar bent. True, de andere bestuurders moeten goed kijken, maar je kunt er een hoop aan doen om je eigen zichtbaarheid te vergroten door middel van je kleding. Wanneer ik dan in een motorkledingzaak al die zwarte pakken zie hangen, dan twijfel ik af en toe wel eens of motorrijders er zich van bewust zijn dat ze in donkere kleding minder goed zichtbaar zijnOp mijn motortje. Vandaag weer een gevoel gehad dat ik moest remmen bij een weg kruising. En ja hoor, een auto van rechts stops half op de weg pas, nadat ie mij ziet. Ik reed op een voorrangsweg en hij kwam van rechts. Gelukkig niks gebeurd. Dit soort mensen kom ik zo vaak tegen buitenbebouwde kom. Ik rem alvast af en kijk wat ie doet. De vorige keer werd ik finaal omver gereden, bijna op hetzelfde stukje. Dat was een ongeveer een half jaar terug op mijn fiets. Had enkele gebroken ribben en een stijve schouder aan overgehouden. Soms vraag ik mij af of mensen nog ogen hebben....
Voorrang neem je niet.. Voorrang krijg je.
Ik vraag me zelf dan ook altijd af of je zelf wel goed zichtbaar bent. True, de andere bestuurders moeten goed kijken, maar je kunt er een hoop aan doen om je eigen zichtbaarheid te vergroten door middel van je kleding. Wanneer ik dan in een motorkledingzaak al die zwarte pakken zie hangen, dan twijfel ik af en toe wel eens of motorrijders er zich van bewust zijn dat ze in donkere kleding minder goed zichtbaar zijn.
Dat is wel het want je rijdt op asfalt, en dat heeft ook een donkere kleur.Donkere kleding is niet per definitie slechter zichtbaar. Het gaat om contrast.....
Sorry ik ontleed je reactie even.
Dat is wel het want je rijdt op asfalt, en dat heeft ook een donkere kleur.
Wat jij noemt als argument met licht van achter is een uitzondering. Reflectors reflecteren ook licht vanuit een andere hoek dus dat is ook geen goed argument en maken je wel degelijk beter zichtbaar.
Hi-Vis en/ of witte/ rode kleding en helm ís beter zichtbaar en dit is ook veelvuldig onderzocht en bewezen dus daar hoeven we verder niet over te discussiëren.
"Het veiligste is er vanuit gaan dat je niet gezien wordt."
Dat klopt ook niet want dat houdt dus in dat je altijd moet remmen.
Ben jij ook zon persoon die de evolutietheorie ontkent?heb ik nul vertrouwen in de toegevoegde waarde van reflecterende kleding.
Ben jij ook zon persoon die de evolutietheorie ontkent?
Wetenschappers hebben bewezen dat je wel beter zichtbaar bent in hi-vis kledij. Dat jij al 25 jaar overleeft zegt echt niets over het feit dat het morgen gedaan kan zijn. Het zal ongetwijfeld ook te maken hebben met jouw skills maar ontkennen dat iets helpt puur omdat jij persoonlijk er geen profijt in ziet is nogal een kortzichtige benadering.