Vraagje aan de ervaren rotten!

mufana

MF'er
28 dec 2009
51
0
Ik zit een beetje in dubio... ben op dit moment bezig met mijn motor rijbewijs en wil strakjes natuurlijk een leuke motor gaan aanschaffen. Maar goed, je raadt het al! ik ben er nog niet over uit welke motor. Ga ik voor een splinternieuwe Moto Guzzi V7 Café Classic. Fantastisch mooie bike waar ik flink van moet kwijlen. :9~ Qua vermogen valt deze fiets ook wel mee. 750CC en 48PK.

Of...

Toch een leuke Yahama SR 500 (evt. ombouwen naar Café Racer) Met deze fiets kun je het motorrijden 'echt' onder de knie krijgen en mocht je vallen of de fiets laten vallen doet het niet zoveel zeer als met de Guzzi.

Belangrijkste is natuurlijk om gewoon plezier te hebben. Wat net zo goed kan met een SR 500 als met een Guzzi.

Hoe staan jullie daar tegenover?
 
Tja, je hebt gelukkig geen supersport met 150+ pk voor ogen als eerste fiets......
Beide fietsen die je noemt zijn prima voor een beginnende rijder. Wel bijzondere keuzes, daar niet van.

Neem gewoon de motor die jij het prettigst vindt rijden, waar je lekker op zit, die het best bij je past. De SR500 zal trouwens nog wel een beetje gewenning vragen, zo'n eenpitter rijdt nu eenmaal wat anders.
 
Tja, je hebt gelukkig geen supersport met 150+ pk voor ogen als eerste fiets......
Beide fietsen die je noemt zijn prima voor een beginnende rijder. Wel bijzondere keuzes, daar niet van.

Neem gewoon de motor die jij het prettigst vindt rijden, waar je lekker op zit, die het best bij je past. De SR500 zal trouwens nog wel een beetje gewenning vragen, zo'n eenpitter rijdt nu eenmaal wat anders.

Ik ben ook helemaal niet van die buikschuivers. Heb wel genoeg gasten om mij heen van mijn leeftijd (rond de 27) die wel van die racemonsters kopen als eerste bike en na een jaar eigenlijk stoppen met rijden omdat ze al die power niet aankunnen en niet de grens opzoeken van de bike. Dus ze blijven er wat onwennig oprijden. Wat het plezier niet echt ten goede komt.

Doe mij maar liever een mooie retro/classic bike.
 
Ik zit een beetje in dubio... ben op dit moment bezig met mijn motor rijbewijs en wil strakjes natuurlijk een leuke motor gaan aanschaffen. Maar goed, je raadt het al! ik ben er nog niet over uit welke motor. Ga ik voor een splinternieuwe Moto Guzzi V7 Café Classic. Fantastisch mooie bike waar ik flink van moet kwijlen. :9~ Qua vermogen valt deze fiets ook wel mee. 750CC en 48PK.

Of...

Toch een leuke Yahama SR 500 (evt. ombouwen naar Café Racer) Met deze fiets kun je het motorrijden 'echt' onder de knie krijgen en mocht je vallen of de fiets laten vallen doet het niet zoveel zeer als met de Guzzi.

Belangrijkste is natuurlijk om gewoon plezier te hebben. Wat net zo goed kan met een SR 500 als met een Guzzi.

Hoe staan jullie daar tegenover?
Ik zeg, "doe beide". Koop je een jonge tweedehands Guzzi.

Of je gaat er tussenin zitten en op zoek naar een Kawa W650 in cafe racer stijl. *O*

Succes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ook op een 750 cc begonnen. Kan heel goed. Rustig aan doen in het begin, zodat je je machine leert kennen. Je voorkeur is een persoonlijke, daar kan niemand je in adviseren. Als je verlieft ben op een Guzzi, dan moet je dat vooral doen. Niets leuker dan rijden op ietst waar je helemaal van ondersteboven bent. Dit laatste moet je vooral niet letterlijk nemen })

Suc6 met het afrijden.
 
Als geld geen rol speelt,en om de keuze te vereenvoudigen :P ,hier zou ik voor gaan mbt cafe racers :9~

full
 
Dingen zijn toch allang uitverkocht? :? Pracht hoor, daar niet van :P, maar zijn volgens mij niet meer te koop :P

Volgens mij is dit de retro-uitvoering van de Commando. Ik hoorde niet lang geleden dat de fabrikant ze tóch op de markt zou brengen.

Wel een snoepie van een fiets....... :9
 
Als geld geen rol speelt,en om de keuze te vereenvoudigen :P ,hier zou ik voor gaan mbt cafe racers :9~

[afbeelding]

das echt een goede om eens een schuivertje mee te maken :N , zoals we denk ik allemaal wel gemaakt hebben in onze eerste kilometers .......

eerst even een beetje leren rijden op iets wat; zoals je zelf al zegt, minder erg is om op het asfalt te leggen.....
alles is zonde, maar op een cb500 lesbike ga ik "liever" :/ :? op m'n bek dan op die :9~ Norton
 
Laatst bewerkt:
De Norton Commando 961 is nog steeds te koop. In Leusden zit een dealer.
Zijn inderdaad wel hele fraaie bikes.
 
Neem de Guzzi. Waarom wachten, als je denkt dat je de aanschaf nu (verantwoord) kan veroorloven :Y

Dat ding is zo gaaf! Lekker apart, daar houd ik wel van 8-)


Succes met het maken van de keuze ;)
 
Begin lekker met dat ouwe gebakkie.
:^
Valschade zit er zo op en dan vindt je het niet meer leuk om met je "schadehok" te rijden.
Als je nou ff je ervaring op doet met een gebakkie, ach dan valt de schade ook mee.

Rijdt ook een stuk gezelliger als niet steed aan je portemonnaie hoeft te denken.
 
Neem de Guzzi. Waarom wachten, als je denkt dat je de aanschaf nu (verantwoord) kan veroorloven :Y

Dat ding is zo gaaf! Lekker apart, daar houd ik wel van 8-)


Succes met het maken van de keuze ;)

Eens!
Aan de andere kant... met beide motoren ga je geen lange afstanden rijden. Dat in het achterhoofd gehouden... is de Guzzi misschien zonde aanschaf.
 
Als je een éénpitter leuk vind, wat denk je van een Yamaha SZR660?
Daarmee kun je het motorrijden uitstekend onder de knie krijgen.
 
zou lekker een voordelig fietsje kopen ,en dan leren rijden...
en na 1 of 2 jaar de fiets die je echt wil.
 
Guzzi is er al veel 2e hands bij bv Motortoer of Lamers. Szr is ook wel erg mooi.
 
Proefrijden (of proefzitten als je je A-tje nog niet hebt) is het allerbelangrijkste.
Welke zit is voor jou het prettigst?

Ik zou kiezen voor een oud(er) gebakje om minstens het eerste half jaar of wat op te rijden. Is inderdaad minder erg als die omvalt, en daardoor rij je al snel wat zekerder. Wat de ervaring alleen maar ten goede komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan