Vuile bochten Waal dijk

ZXR bassline

Rookie
28 apr 2005
27
0
Utrecht
Ik reed afgelopen vrijdagavond van Ochten naar Lent, nu blijkt na Dodewaard iedere bocht vol te liggen met zand/stenen :( .
Zoals het er lag, en het feit dat het in iedere bocht lag zou ik denken dat iemand dit met opzet heeft gedaan.
Ik rijdt hier niet meer zo vaak, maar gebeurt dit vaker?
Gaat lekker zo, als mensen elkaar helemaal niets meer gunnen, en dat ze liever een motorrijder naast dan op de dijk zien B| .

Ik vind dat de overheid als "dank" voor dit burgerinitiatief de Vmax hier op moet heffen, en 's nachts motoragenten met open uitlaten laten patrouilleren zodat het nooit meer gebeurd.

Zo, ik weet nog steeds niet of ik droevig of kwaad ben.

PS. nu nog ff naar de MAG site surfen.
 
Volgens mij hebben ze gewoon de bermen gevuld met stenen en die worden er weer door oto's uitgereden. Niet meteen paranoide worden :N
 
Ik heb hier op MF al vaker gelezen dat dit opzettelijk zou gebeuren, aan de andere kant wordt geroepen dat dit idd vulling is die er door auto's wordt uitgereden.

Iemand die weet hoe het echt in elkaar zit????
 
Laatst bewerkt:
ik ben daar een paar weken terug ook geweest , volgens mij komt het door die bouwwerkzaamheden bij Ijzendoorn in de buurt.
die trekkers verliezen in elke bocht een beetje grind en zand van hun opleggers.
dat maakt het bochten nemen een beetje spannend , anders is het ook zo eentonig allemaal.
 
Ik reed afgelopen vrijdagavond van Ochten naar Lent, nu blijkt na Dodewaard iedere bocht vol te liggen met zand/stenen :( .
Zoals het er lag, en het feit dat het in iedere bocht lag zou ik denken dat iemand dit met opzet heeft gedaan.
Ik rijdt hier niet meer zo vaak, maar gebeurt dit vaker?
Gaat lekker zo, als mensen elkaar helemaal niets meer gunnen, en dat ze liever een motorrijder naast dan op de dijk zien B| .

Ik vind dat de overheid als "dank" voor dit burgerinitiatief de Vmax hier op moet heffen, en 's nachts motoragenten met open uitlaten laten patrouilleren zodat het nooit meer gebeurd.

Zo, ik weet nog steeds niet of ik droevig of kwaad ben.

PS. nu nog ff naar de MAG site surfen.
Jij komt zeker nooit op dijkjes?

Is heel normaal. RWS vult in de lente of in het begin van de zomer de kanten aan met grint. Automobilisten kunnen niet rijden, snijden de bocht af of nemen 'm te ruim en trekken zo het grint de straat op. Is niet alleen op de waaldijk, hoor.
 
ik ben daar een paar weken terug ook geweest , volgens mij komt het door die bouwwerkzaamheden bij Ijzendoorn in de buurt.
die trekkers verliezen in elke bocht een beetje grind en zand van hun opleggers.
dat maakt het bochten nemen een beetje spannend , anders is het ook zo eentonig allemaal.
Bouwwerkzaamheden bij Ijzendoorn? :?

Ik kom er wekelijks maar kan me zo geen bouwwerkzaamheden voor de geest halen. Waar bedoel je?
 
Jij komt zeker nooit op dijkjes?

Is heel normaal. RWS vult in de lente of in het begin van de zomer de kanten aan met grint. Automobilisten kunnen niet rijden, snijden de bocht af of nemen 'm te ruim en trekken zo het grint de straat op. Is niet alleen op de waaldijk, hoor.

En in het najaar komt er een nieuwe slijtlaag op van split. Ook altijd leuk *O*
 
Ik heb ook zo'n "paranoid" post geplaatst ergens, maar wat Orpheus toen en nu zegt is eigenlijk wel heel logisch. Gaten/kuilen in de bermen worden opgevuld en de auto's die ook over de dijken "racen" snijden de bochten af en scheppen daardoor het grind op de weg. Zeer klote, maar geen complot dus. :N :z
 
En in het najaar komt er een nieuwe slijtlaag op van split. Ook altijd leuk *O*
Ach, dat valt toch niet op tussen alle blubber die er dan ligt van het landbouwverkeer. ;)

Overigens hebben ze op sommige stukken dijk doorgroeitegels in de berm liggen. Daar wordt de berm niet stuk gereden en die hoeft dan dus ook niet aangevuld te worden. Zulke dijken blijven vaak wel mooi schoon. :)
 
Ik heb ook zo'n "paranoid" post geplaatst ergens, maar wat Orpheus toen en nu zegt is eigenlijk wel heel logisch. Gaten/kuilen in de bermen worden opgevuld en de auto's die ook over de dijken "racen" snijden de bochten af en scheppen daardoor het grind op de weg. Zeer klote, maar geen complot dus. :N :z
ik zeg het je!! ze doen het expres B|
 
Jij komt zeker nooit op dijkjes?

Is heel normaal. RWS vult in de lente of in het begin van de zomer de kanten aan met grint. Automobilisten kunnen niet rijden, snijden de bocht af of nemen 'm te ruim en trekken zo het grint de straat op. Is niet alleen op de waaldijk, hoor.

:^ Raar maar waar. Waarom doen ze het zo eigenlijk? Best link, als je opeens op zo'n stuk komt.

Wel altijd een goede test voor de hartkleppen en bilspieren, zo een "akkefietje"... :+

Edit: We moeten dus een "Doorgroeitegel" actiegroep beginnen...

Dan ook meteen maar grindbak en curbstone actiegroep... :)
 
:^ Raar maar waar. Waarom doen ze het zo eigenlijk? Best link, als je opeens op zo'n stuk komt.

Wel altijd een goede test voor de hartkleppen en bilspieren, zo een "akkefietje"... :+
Omdat de kanten gaandeweg het jaar kapot gereden worden door (zwaar) verkeer wat elkaar passeert en dan door de berm gaat. O.m. om te voorkomen dat het écht gevaarlijk wordt als mensen in de berm raken (niet grappig als er een gat van 10cm diep zit) en om ervoor te zorgen dat de zijkant van de weg niet kapot gaat, worden die gaten jaarlijks opgevuld.
 
Omdat de kanten gaandeweg het jaar kapot gereden worden door (zwaar) verkeer wat elkaar passeert en dan door de berm gaat. O.m. om te voorkomen dat het écht gevaarlijk wordt als mensen in de berm raken (niet grappig als er een gat van 10cm diep zit) en om ervoor te zorgen dat de zijkant van de weg niet kapot gaat, worden die gaten jaarlijks opgevuld.

Ja, dat snapt ik wel :z (niet helemaal duidelijk gezegd)

Maar waarom met grind. Je kan dus ook van die doorgroeidingensen erin leggen, of afscherming zodat je niet de boch kan afsnijden (ook niet heel fijn voor motorrijders). Dat bedoelde ik meer. Geld zat voor dat soort dingen in dit land, toch?
 
Ja, dat snapt ik wel :z (niet helemaal duidelijk gezegd)

Maar waarom met grind. Je kan dus ook van die doorgroeidingensen erin leggen, of afscherming zodat je niet de boch kan afsnijden (ook niet heel fijn voor motorrijders). Dat bedoelde ik meer. Geld zat voor dat soort dingen in dit land, toch?
Nou ja, die afscherming lijkt me niet echt een optie. Op veel dijken heb je de berm gewoon nodig als je iets groots tegen komt. Voor wat betreft die tegels, lijkt mij dat het een stuk duurder in aanleg is. En aangezien de meeste dijken nou niet bepaald hoofdaders zijn, verkeerstechnisch gezien (en ook niet zo bedoeld zijn), denk ik dat zoiets laag op het prioriteiten lijstje staat.
 
Ik dacht bij de eerste bocht ook aan het "uitrijden" door auto's. Maar dan zou het vuil volgens mij na de boch moeten liggen. Het ligt echter midden in de bocht, en over de hele breedte van de weg, dat zou bij uitrijden ook niet gebeuren lijkt me. Bovendien ligt het bij iedere bocht tussen dodewaard en Lent. Voor Dodewaard lag (bijna) niets in de bochten. Dat is dan toch ook lastig te rijmen met uitrijden door auto's. (of komen door een mij onbekende reden de meeste auto's daar de dijk op)

full


(Niet lachen om mijn skilzz)

PS. ik kom inderdaad te weinig op dijkjes ;-), maar nog wel wekelijks
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht bij de eerste bocht ook aan het "uitrijden" door auto's. Maar dan zou het vuil volgens mij na de boch moeten liggen. Het ligt echter midden in de bocht, en over de hele breedte van de weg, dat zou bij uitrijden ook niet gebeuren lijkt me. Bovendien ligt het bij iedere bocht tussen dodewaard en Lent. Voor Dodewaard lag (bijna) niets in de bochten. Dat is dan toch ook lastig te rijmen met uitrijden door auto's. (of komen door een mij onbekende reden de meeste auto's daar de dijk op)

(Afbeelding)

(Niet lachen om mijn skilzz)
Ook in de buitenbocht kunnen ze door de berm gaan. En als het eenmaal op straat ligt, wordt het door de auto's die er overheen rijden over de hele breedte van de weg verspreid. Er ligt ook niet overal grint. Het hangt ervanaf hoe de toestand van de berm is. En hoeveel prioriteit het heeft bij het betreffende waterschap.
 
Tijd voor een MF-mega-dijkmeeting... Iedereen een bezem meebrengen en een stukje dijk schoonvegen... Met zo'n opkomst als laatst in mei hebben we dan in no time al die dijken weer grintvrij!

Dat rijmt :+
 
Ik dacht bij de eerste bocht ook aan het "uitrijden" door auto's. Maar dan zou het vuil volgens mij na de boch moeten liggen. Het ligt echter midden in de bocht, en over de hele breedte van de weg, dat zou bij uitrijden ook niet gebeuren lijkt me. Bovendien ligt het bij iedere bocht tussen dodewaard en Lent. Voor Dodewaard lag (bijna) niets in de bochten. Dat is dan toch ook lastig te rijmen met uitrijden door auto's. (of komen door een mij onbekende reden de meeste auto's daar de dijk op)

(Afbeelding)

(Niet lachen om mijn skilzz)

PS. ik kom inderdaad te weinig op dijkjes ;-), maar nog wel wekelijks

In het eerste deel ligt weinig tot geen grind in de berm, in het tweede deel is het onlangs overmatig aangevuld. Niet piepen, je kan er gewoon doorheen rijden! Zondagavond nog gedaan :Y
 
Jij komt zeker nooit op dijkjes?

Is heel normaal. RWS vult in de lente of in het begin van de zomer de kanten aan met grint. Automobilisten kunnen niet rijden, snijden de bocht af of nemen 'm te ruim en trekken zo het grint de straat op. Is niet alleen op de waaldijk, hoor.

nee, da's inderdaad bij Lienden en omstreken ook het geval ;)

is ook ieder jaar hetzelfde eigenlijk. de mooie slinger tussen lienden en het veer bij elst/eck'n'wiel is echter nog grindvrij 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan