Is goed, ik hoor het wel.Volgens mij heeft een 750 een andere maat sproeiers ed dan een 850 of niet? Volgens mij is het niet mogelijk om deze zomaar 1 op 1 te vervangen. Mocht dat nu wel zo zijn, en ze zijn verder in orde dan kunnen we altijd praten natuurlijk.
Bougies hebben de goede kleur. M'n inlaatrubbers heb ik idd al gecheckt, die zijn goed. Alle checks zijn verder wel uitgevoerd qua valse lucht of lekke inlaatrubbers ed. Busje deo doet wonderen!
@Paling1:
M'n carbs zijn zo'n 2 jaar (+/- 9000km) geleden nog afgesteld. Misschien maar weer eens laten doen inderdaad.Maar wil wel zeker weten dat de rest van de carburateur goed is. Vandaar deze inspectie. Het gaat trouwens om ouderwetse gasschuif carbs. Met CV bedoel je met zo'n membraan toch? (ben nog wel 's een beetje in de war)
Ik bedoelde inderdaad die met een membraam, maar die heb jij dus niet. Scheelt al weer voor een diagnose...
Heb je na het afstellen de carbs er nog af gehad. Of heb je ze daarna nog uit elkaar gehad, dan moet je ze toch echt even synchroniseren denk ik. Ik weet niet of je dat zelf kan, maar als je zo'n vacuummetertje hebt is het een werkje van nix...
Ik heb laatst een Carbtune gekocht om mijn carbs te synchroniseren... Kostte me 76 euro in totaal, en een half uurtje pielen met de synchroonschroeven op de carbs. Maar het resultaat is dat mijn brikke uit 1984 (jong vergeleken met de jouwe) weer loopt als een naaimachine.
Bij mij wilde die ook niet altijd normaal terugvallen in toeren, en soms stond ik bij het stoplicht met een loeiende motor 3 a 4000 toeren te draaien zonder gas te geven.
Met gesynchroniseerde carbs is er niets meer aan de hand.
Ik ga vanavond ff de keuken onveilig maken door hem te bezaaien met onderdelen en dan zal ik 's even kijken wat ik nodig heb en of ik uberhaupt iets nodig heb. Meer nieuws volgt!Ik heb nog een set VM carbs liggen voor onderdelen.
Zeg wat je nodig hebt, met maat erbij, op de gasnaald staat bijvoorbeeld "5DL31" en laat het me weten.
Ben benieuwd wat ze er voor vragen... Het schijnt in een kwartiertje te kunnen, en bij een GS850 hoef je waarschijnlijk niet eerst een uur te klooien om alle kuipdelen eraf te krijgen.Ja ik heb ze verschillende malen wel uit elkaar gehad, dus n.a.v. jouw advies begin ik inderdaad steeds meer te voelen voor een klein bezoekje aan de lokale motorboer.
Ik ga vanavond ff de keuken onveilig maken door hem te bezaaien met onderdelen en dan zal ik 's even kijken wat ik nodig heb en of ik uberhaupt iets nodig heb. Meer nieuws volgt!
Heb je de naalden en de naaldbuizen heeeeel goed bekeken? Als er een slijtplek op de naalden zit, dan kan je er bijna wel vanuit gaan dat je naaldbuizen niet meer helemaal rond zijn.Nou ik heb de hele rommel uit elkaar geschroefd. Zo op het eerste gezicht leek er niks versleten te zijn. Ik laat er vanavond nog even een expert (automonteur, die ook wel oude carburateurs reviseert)naar kijken. Morgen gaan ze even lekker in bad zodat ik ze weer helemaal schoon terug krijg.
Al vorderingen gemaakt?Ik ga van het weekend nog even met een loepje alles heel aandachtig bestuderen. Maar ik verwacht niet dat ze versleten zijn aangezien mijn bougies inderdaad wel goed van kleur lijken te zijn. Niet helemaal koffiebruin, maar om ze nou zwart of grijs te noemen dat zeker niet. M'n naaldjes leken op het eerste gezicht niet beschadigd te zijn in ieder geval.
FOTO!!!.......en weer als nieuw!!!
Gratis is altijd goed!!Een vriend van mij is automonteur, dus dat is dan gratis he?! Maar je vlotterbak is lek? Zit er een scheur in of zo?