Mij is laatst wat overkomen en ben benieuwd of mede motorrijders daar iets op hebben gevonden.
Op een avond zette ik mijn motorscooter neer, stapte af en deed mijn bril af. Deze legde ik op mijn buddy. Daarna deed ik mijn helm af, hield deze in mijn hand en zette mijn bril weer op. Ik ging praten met een maatje van mij.
Het werd wat donker en hij ging naar huis. Dus ik deed (bijna) alles in omgekeerde volgorde: bril af, legde deze op de buddy, deed mijn helm op en je raad het al; ik vergat mijn bril op te zetten. Ik heb niet zulke slechte ogen dat ik de bril echt nodig heb, maar ik zie wel wat scherper.
Nu ben ik gewoon weggereden en ben mijn bril vergeten. Ben nog teruggereden maar kan m niet meer vinden.
Nu is mijn vraag: kent iemand dit voorval en vooral interessanter: hoe kan ik dit voortaan voorkomen? Is er een speciale brilhouder op het stuur waar je de bril even in kan leggen of iets dergelijks?
Ik ben benieuwd naar de reacties...
Tip van flip: laat bij de opticien een (polaroid) clip-on zonnebril maken.Onlangs ook een wat onhandige actie gehad...
Ergens gestopt en zonnebril op buddy gelegd, helaas is de bril er vanaf geleden bij het verplaatsen van de motor ( niet in de gaten gehad )
Het gevolg is dat ik er op ben gaan staan en aangezien het een zonnebril op sterkte was ( a € 850,- ) toch wel een vervelende situatie
Mijn normale bril is ook zo'n achterlijk duur ding, maar dat is vooral omdat het van allemaal licht spul gemaakt moet zijn wil ik er geen last van hebben.Afgelopen weekend moesten wij nog lachen om iemand met zo'n flipding op de bril.
Mijn zonnebril op sterkte was iets van €75,00.
Met goede polarisatie glazen.
Ik heb ook nog een multifocale gewone bril van titanium.Mijn normale bril is ook zo'n achterlijk duur ding, maar dat is vooral omdat het van allemaal licht spul gemaakt moet zijn wil ik er geen last van hebben.
Maar draag meestal lenzen
Is dus geen flipdingAfgelopen weekend moesten wij nog lachen om iemand met zo'n flipding op de bril.
Mijn zonnebril op sterkte was iets van €75,00.
Met goede polarisatie glazen.
die van mij iets van 300 of 400 euro.Ik heb ook nog een multifocale gewone bril van titanium.
Rond de honderd euro.
Ik zie zo slecht, zelfs mijn WC-bril is multifocaal.'s nachts naar het toilet niet overal overheen te donderen, en ik kan dan de bril ook nog vinden om omhoog te zetten.
Waarom heb je kleren aan op de motor? Je kan toch ook prima rijden zonder?
Vooral uit gewoonte, en omdat ik op locatie het wel erg fijn vind om mijn bril op te hebben
We zitten al op pagina 5 he over die schijtbrilIk had in eerste instantie bij het lezen van de tipiquetitel "Waar laat je de bril" al als antwoord bedacht: "Bij een plasje zet ik 'm omhoog, als ik moet schijten naar beneden"
Maar lezend in het topic vond ik dat zo goedkoop, dus heb ik dat maar niet gedaan
Ik heb 't anders opgelost.
Gewoon de integraalhelm niet meer gebruiken.
Al zeker 10jr rijd ik met een jethelm. Dan kan je je bril met opzetten van de helm gewoon op je neus laten zitten.
Nadeel vwb gevaar met een jethelm is er zeker. Wel heb je beter comfort omdat een jet een stuk lichter is.
Vwb veiligheid kan ik melden dat je veel en veel beter zicht hebt omdat je niet door zo'n smal gaatje hoeft te kijken.
Dat is het winstpunt op gebied van mijn veiligheid!
Eigenlijk koop je een helm om 'm nooit te gebruiken waarvoor ie bedoeld is.
Ben ook niet van plan om dat toch uit te gaan proberen. Problem solved!
Als je tijd gekomen is, dan ga je jezelf bij Petrus melden aan de hemelpoort.
De datum dat je aan de beurt bent staat al geschreven in de sterren. Gewoon op je beurt wachten.
Ik ga er maar van uit dat mijn tijd nog (lang) niet is gekomen. En als toch.........dan kan ik er toch niets aan doen!
Ik accepteer gewoon dat ik met jethelm minder beschermd ben bij daadwerkelijk ongeval.Ik was ook niet van plan de helm te testen.
Derden hebben anders beslist.
Echt onzin, met een integraalhelm heb je prima zicht en niet minder kans op ongelukken. Moderne auto's met hun gigantische A-stijlen van tegenwoordig, die hebben pas slecht zicht als je een motor gewend bent. Ondanks dat zijn ongelukken gelukkig vrij zeldzaam. Oplossing voor het brilprobleem heb ik eerder al gepost: een ooglaser-operatie. Het is niet zonder nadelen, maar ik ben nu al een paar jaar verlost van brillen en lenzen en dat is heerlijk.Ik accepteer gewoon dat ik met jethelm minder beschermd ben bij daadwerkelijk ongeval.
Maar omdat ik veel beter zicht heb dan integraalhelm-vissenkom-zichtveld is de kans daarop kleiner.
Als je dan echt het risico flink wil verminderen, dan maar beter om direct de motor te verkopen.
Ga een dikke SUV rijden, dat is echt veeeeel veiliger dan een motorfiets.
Echt klinkklare onzin.Maar omdat ik veel beter zicht heb dan integraalhelm-vissenkom-zichtveld is de kans daarop kleiner.
Als je dan echt het risico flink wil verminderen, dan maar beter om direct de motor te verkopen.
Ga een dikke SUV rijden, dat is echt veeeeel veiliger dan een motorfiets.
Ouch. Als het montuur wel nog ok is... en je je sterkte en alles weet: brillenglazen.comOnlangs ook een wat onhandige actie gehad...
Ergens gestopt en zonnebril op buddy gelegd, helaas is de bril er vanaf geleden bij het verplaatsen van de motor ( niet in de gaten gehad )
Het gevolg is dat ik er op ben gaan staan en aangezien het een zonnebril op sterkte was ( a € 850,- ) toch wel een vervelende situatie
Bedankt voor de tip, in dit geval was er niets meer te redden…Ouch. Als het montuur wel nog ok is... en je je sterkte en alles weet: brillenglazen.com
Vandaag mijn bril terug gekregen en is prima. (en een stuk goedkoper dan de opticien voor mij)
Wat jij hier nu zegt is dus onzin.Echt klinkklare onzin.
Ik ben van rechtsachter aangereden op de snelweg.
Je bent echt niet zo autonoom als je denkt.
Die bewustwording is een belangrijk punt.
De integraalhelm draagt wel degelijk bij aan de verhoging van de veiligheid en overlevingskansen.
Niet aan een lagere.
Ik heb mijn arm versplinterd, een hersenbeschadiging en diverse gewrichten uit de kom.
Maar ben wel blij dat mijn gezicht niet compleet verbouwd is bij het glijden over asfalt.
Over vijf rijbanen van rechts naar links gegleden tussen de vrachtwagens door.
Ik heb liggen tijgeren om in veiligheid te komen.
Geprobeerd op te staan zonder arm.
En dan kom jij met onzin aan over een SUV???
Verder moet iedereen zelf weten wat die draagt.
Mischien een vizier op sterkte?