Ja leuk zo’n cutstomaised motorfiets, helaas was ik niet de toenmalige cutstommer dus istie niet voor mij cutstommerfit…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De 454 mag je van mij zonder problemen een chopper noemen.vraag me af of veel mensen het weten aangezien de meesten bv een kawa 454 ook een chopper vinden :-) en wat custom betreft , alles is tegenwoordig geloof ik custom
Aan de ene kant herkenbaar. Aan de andere kant vertelde Michael bij MVM (Soesterberg) me niet zo lang geleden nog dat er op de 2ehands markt best veel vraag naar dit type motoren is. Dus tsja... Ik denk overigens zelf dat de cruisers/choppers/whatever meer last hebben van de retro trend dan van snelle rijstracers en playmobyl fietsjes. Er zijn hele leuke motoren op dat vlak bijgekomen (vaak ook 2 cilinders, dus dat klopt dan ook, ook al is het dan geen V-twin). En daarnaast zijn er allerlei merkjes bijgekomen waarbij je minder voor een nieuwe motor betaalt dan voor een fatsoenlijke 2ehands van een A-merk.Tsja, zelfs Harley stelde een paar jaar terug dat hun merk in huidige vorm klaarblijkelijk alleen nog aan zal blijven slaan bij oudere heren die spijkerjasjes verknippen om over hun leren jack te trekken wanneer ze niet zouden innoveren. Een natte droom voor jonge motorrijders is het merk in elk geval in Europa allang niet meer. Het merk ging vernieuwen met de watergekoelde motoren, nu de Pan America en duurzamere hardware. (Zelfs elektrisch) Zelfs met al die aanpassingen heeft Harley het lastig op Wall street
De Japanse merken hebben ingezien dat in de markt van woon-werk, sport en adventure weinig plek meer is voor cruisers (zou ze geen choppers noemen). Zelf ben ik onder de indruk van de 2015 VN 900 met die groene streep in mat zwart maar dat terzijde. In de jaren tachtig waren de cruisers niet aan te slepen en reed ik ook op een vt1100 uit 1986 mijn woon werk kilometers. Toen was een BMW voor "ouwe lullen". Nu zijn de zaken omgekeerd, vooral door de adventure bikes en sportmotoren die jongeren aanspreken en heb je voor hetzelfde geld een snellere, sterkere, beter rijdende, poetsvriendelijke motor. De cruisers van Japanse huize zijn redelijk stabiel in hun prijzen en staan vaak veel stil, weinig kilometers met in verhouding tot de jaren en zijn voor prijzen tussen de 3000 en 5000 op te pikken om nog veel fijne km's mee te rijden en vaak liefdevol te poetsen. Ergens in tijd zal ook bij deze nieuwe generatie motorrijders de onthaasting toeslaan en komen er wellicht weer mooie V twins bij.
Onder welke noemer valt deze dan?Ja leuk zo’n cutstomaised motorfiets, helaas was ik niet de toenmalige cutstommer dus istie niet voor mij cutstommerfit…
Cruiser.Onder welke noemer valt deze dan?
De 1400 heeft een oliekoeler en de 700 etc. hebben vloeistofkoeling.Is dat een 1400?
Wel een leuk ding.De 1400 heeft een oliekoeler en de 700 etc. hebben vloeistofkoeling.
Zo’n motor mag zonder problemen zo in mijn garage gezet worden. maar de definitie van chopper gaat ie niet krijgen.Wel een leuk ding.