- Onderwerp starter
- #3.276
Dat duurt al bijna langer als het span van 3wheel.Zoiets ben ik aan het bouwen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat duurt al bijna langer als het span van 3wheel.Zoiets ben ik aan het bouwen.
Weer een illusie armer.In photoshop past alles.
Echt jammer man....
mocht iemand toch nog intresse hebben , rollend frame kan je overnemen t.e.a.b.
zonder kenteken .
mocht iemand toch nog intresse hebben , rollend frame kan je overnemen t.e.a.b.
zonder kenteken .
Kan het frame het gewicht wel aan?Zoiets ben ik aan het bouwen.
Ik heb een K1100 frame als basis. Een BMW K frame stelt erg weinig voor aangezien de gehele aandrijflijn 1 stuk is. Het frame draagt alleen het balhoofd en het zadel eigenlijk.
Het lijkt wel of de swing arm ingebakken toespoor heeft.
Is het eigenlijk niet steviger om hem op de koppeling/T-splitsing los te slijpen en weer vast te lassen?Het is even rustig geweest om project K. Een van de open puntjes is nog de stand van het zijspanwiel. De draagarm was niet echt netjes haaks gelast en dat ziet er toch wat gek uit. Hebben meer Russen last van want ik zie toch heel veel scheefstaande wieltjes bij toerritten. Ik wilde het toch eens netjes oplossen maar hoe dan. In eerste instantie met een andere draagarm. die leek een stuk haakser te zijn maar na inbouw bleek dat toch een gevalletje jammer dan. Het wiel stond daarmee behoorlijk te krabben, niet echt haaks dus.
Een van de draagarmen zal toch opgeofferd moeten worden aan wat slijp en laskunsten vrees ik. Om ervoor te zorgen dat ik het dit keer wat beter aan zou pakken dan voorheen (op het oog doorslijpen en vastlassen) heb ik met de buurman een malletje gemaakt van wat resten ijzer die hij had liggen. Daarmee is de draagarm goed in te spannen en haaks te zetten. Nu kun je gecontroleerd alles losmaken, recht zetten en weer in elkaar lassen en dan is het nog goed ook achteraf. Aan het materiaal kan het niet liggen, alleen nog aan de kunsten van de monteur in dit geval.
Hoe ziet het er dan uit:
Ingespannen
Plaatje met vulplaatjes om e.e.a. mooi in lijn te kunnen plaatsen
Voorkant strak ingespannen om waterpas en haaks te staan
De scheefstand van de wielas is nu goed te zien. Ook te zien is de ondersteuning van de draagarm om mooi horizontaal te blijven bij het lassen.
En dan het inslijpen van de arm om de stand te corrigeren, Als alles recht staat hechtlas erop en inbouwen om de stand te controleren. Daarna doorlassen en weer netjes spuiten en klaar is het beestje.
Als je nog eens een malletje nodig hebt, ligt er nog een onder de werkbank hier
Het zal vast iets sterker kunnen zijn maar het is ook wat meer werk. Gedachtengang was om het gietstuk op het einde vrij te maken, dat iets te draaien en alles weer vast te lassen. Uiteindelijk is het meer torsen dan vrijmaken geweest maar de as staat weer recht en haaks en gelukkig heb ik een buurman die 40 jaar in het laswerk gezeten heeft. Mijn eigen braadkunsten houden het vast ook prima (kan het bijna net zo goed als een rus denk ik) maar zijn werk is toch een klasse beter en netter.Is het eigenlijk niet steviger om hem op de koppeling/T-splitsing los te slijpen en weer vast te lassen?
Edit; hoewel ik ook niet denk dat dit niet stevig genoeg is oid, dat niet
Goed om te horen dat het toch goed af lijkt te gaan lopen!vandaag het hele blok nog es goed bekeken , en met dank aan @Nejra had ik nog extra vliegwielen liggen .
Heb de krapste erop gezet nadat mijn eigen redelijk ruim was na wat gepas .
Blokje weer in elkaar geprust en de tik/kabaal is weg
dus toch vliegwiel niet goed vast , heb nu die krukasbout met 200nm vast gezet , en toen nog maar es een paar slagen met een doorslag erop gemept , die moer komt echt niet meer los (en loctite uiteraat)
Nu nog een setje uitlaat bochten ophalen @ Rolpa want mijne zijn ooit es goed ovaal geweest , sluiten niet af bij de cilinder .
en ik ga toch voor een elektronische onsteking , de puntjes/condensator was vernieuwd toen ik de motor kocht , maar bij nader inspectie zag ik dat de contact punten flink vonkte tussen de puntjes , dat is niet goed en wil es zon elektronische onsteking proberen .
en dan klaarmaken voor de keuring eind volgende maand .