Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
IMG20220226170121.jpg

mocht iemand toch nog intresse hebben , rollend frame kan je overnemen t.e.a.b.
zonder kenteken .
 
ben ff klaar ,2 zijkleppers achter elkaar kapot gelopen . binnen 1 jaar .
misschien ga ik toch een kopklep blok erin gooien / mijn eigen bmw r90 blok erin gooien om te keuren .
 
Moet hij bij het RDW überhaupt rijden ?
Het is toch meer een technische check.
Misschien alleen laten lopen, kenteken erop en daarna ombouwen met een ander blok!
 
Moet niet. Een import keuring is papieren, nummers en verlichting. Maar als hij niet loopt heb je altijd de pech dat je een enthousiaste keurmeester treft die ook de remwerking wil controleren of zo.
Maar een BMW blok er in valt op. Dan sturen ze je zo naar Lelystad, dat wil je niet riskeren, dan maar een kopklepper blok lenen.
 
Het is even rustig geweest om project K. Een van de open puntjes is nog de stand van het zijspanwiel. De draagarm was niet echt netjes haaks gelast en dat ziet er toch wat gek uit. Hebben meer Russen last van want ik zie toch heel veel scheefstaande wieltjes bij toerritten. Ik wilde het toch eens netjes oplossen maar hoe dan. In eerste instantie met een andere draagarm. die leek een stuk haakser te zijn maar na inbouw bleek dat toch een gevalletje jammer dan. Het wiel stond daarmee behoorlijk te krabben, niet echt haaks dus.

Een van de draagarmen zal toch opgeofferd moeten worden aan wat slijp en laskunsten vrees ik. Om ervoor te zorgen dat ik het dit keer wat beter aan zou pakken dan voorheen (op het oog doorslijpen en vastlassen) heb ik met de buurman een malletje gemaakt van wat resten ijzer die hij had liggen. Daarmee is de draagarm goed in te spannen en haaks te zetten. Nu kun je gecontroleerd alles losmaken, recht zetten en weer in elkaar lassen en dan is het nog goed ook achteraf. Aan het materiaal kan het niet liggen, alleen nog aan de kunsten van de monteur in dit geval.

Hoe ziet het er dan uit:

y4m_-t1Gwwe-YrVhlJq5_AxpT5DDpgSbvetcPCjd58IZK7EBejIZuZC1Owe-EyOERLs-xqokkokR4L8OdpYL8BTaA1UTgp3q09h3tCAJG8NikuelFVRrbPQ1VAhfWO2kxk4GuSh4ImF-LvNPV7SzTvtn8MmpuNZbz9u5HNsjZCgL_uVO0Y9emi8aRkyto6rYTRr


Ingespannen

y4mDjHJDGYZYtRAhsp042MSXVqI8yhy-_JvRhJQ5TFaei4-YAKxYe0vrXYLDSSzwKMQ0jyhZ76wjyXS2IioABW1UObgtM3DYSXSJ1Oppaw7QhvEq9YyBs-jiP7-XjkKz_Hv9u1cHsuuwSGi_4HtlHK7XYhSyzaif4yfoEAhElx2DlzOtJVvHskdW17jexfBUU18


Plaatje met vulplaatjes om e.e.a. mooi in lijn te kunnen plaatsen

y4mTlSe3x1M-R0jH-bA9tVFFeOWQOOFNqeqyVafgnlIqYsI_VEoEO84I4AySb8qNKs0AQuPe474T4hFDTuOkl_BHvD-JOms6FHUrFzPZ-qjNRHfvrCqPjAhHswXZ04umXbx66KenXcgMH9L-VDz6rHpfkGlTHbyJmVt3jfHjUJYjcUAMh5lbAdDXdwUIND7ZCls


Voorkant strak ingespannen om waterpas en haaks te staan

y4m05yy7d9IWIVMHeFyfINx2tk6h86X_U4XxPKSSQunC2FDtdkSuErOAjj3O2LL2NsosqAJIGEdufixUmuz9YwoDSgWHrIeDKZLwn3uEBLvEVvHMJrQDF8cOIqG-UyKSA7Vhb-25IwTIr9MHV47rX2J_pwNcDghW6lcFigFMA87TNpozz37i_TnbkL8BA2IYDC3


De scheefstand van de wielas is nu goed te zien. Ook te zien is de ondersteuning van de draagarm om mooi horizontaal te blijven bij het lassen.

y4mHEN3F1UNzw7Nm7KQGWVEvb9MQGxkywqbsDyOajuZjw73wpSJ3PxEhK_jIxXfQdx2qR3BYy9CpagdZZSAhfpOV5zd41v7E1dKL9rRCwb2UUdhebLglmx8D2pBdlpWKFk7NI3A84zW-5CEsUgla80sTrjRV8O5WJ3aCtY5NW3hzf0rmpWPOazOJyqlVOmfS8M_


En dan het inslijpen van de arm om de stand te corrigeren, Als alles recht staat hechtlas erop en inbouwen om de stand te controleren. Daarna doorlassen en weer netjes spuiten en klaar is het beestje.

Als je nog eens een malletje nodig hebt, ligt er nog een onder de werkbank hier :)
 
Ik heb een K1100 frame als basis. Een BMW K frame stelt erg weinig voor aangezien de gehele aandrijflijn 1 stuk is. Het frame draagt alleen het balhoofd en het zadel eigenlijk.
 
Ik heb een K1100 frame als basis. Een BMW K frame stelt erg weinig voor aangezien de gehele aandrijflijn 1 stuk is. Het frame draagt alleen het balhoofd en het zadel eigenlijk.

Ik denk toch echt dat het blok op de grond pleurt als je de juiste bouten eruit trekt
 
Het is even rustig geweest om project K. Een van de open puntjes is nog de stand van het zijspanwiel. De draagarm was niet echt netjes haaks gelast en dat ziet er toch wat gek uit. Hebben meer Russen last van want ik zie toch heel veel scheefstaande wieltjes bij toerritten. Ik wilde het toch eens netjes oplossen maar hoe dan. In eerste instantie met een andere draagarm. die leek een stuk haakser te zijn maar na inbouw bleek dat toch een gevalletje jammer dan. Het wiel stond daarmee behoorlijk te krabben, niet echt haaks dus.

Een van de draagarmen zal toch opgeofferd moeten worden aan wat slijp en laskunsten vrees ik. Om ervoor te zorgen dat ik het dit keer wat beter aan zou pakken dan voorheen (op het oog doorslijpen en vastlassen) heb ik met de buurman een malletje gemaakt van wat resten ijzer die hij had liggen. Daarmee is de draagarm goed in te spannen en haaks te zetten. Nu kun je gecontroleerd alles losmaken, recht zetten en weer in elkaar lassen en dan is het nog goed ook achteraf. Aan het materiaal kan het niet liggen, alleen nog aan de kunsten van de monteur in dit geval.

Hoe ziet het er dan uit:

y4m_-t1Gwwe-YrVhlJq5_AxpT5DDpgSbvetcPCjd58IZK7EBejIZuZC1Owe-EyOERLs-xqokkokR4L8OdpYL8BTaA1UTgp3q09h3tCAJG8NikuelFVRrbPQ1VAhfWO2kxk4GuSh4ImF-LvNPV7SzTvtn8MmpuNZbz9u5HNsjZCgL_uVO0Y9emi8aRkyto6rYTRr


Ingespannen

y4mDjHJDGYZYtRAhsp042MSXVqI8yhy-_JvRhJQ5TFaei4-YAKxYe0vrXYLDSSzwKMQ0jyhZ76wjyXS2IioABW1UObgtM3DYSXSJ1Oppaw7QhvEq9YyBs-jiP7-XjkKz_Hv9u1cHsuuwSGi_4HtlHK7XYhSyzaif4yfoEAhElx2DlzOtJVvHskdW17jexfBUU18


Plaatje met vulplaatjes om e.e.a. mooi in lijn te kunnen plaatsen

y4mTlSe3x1M-R0jH-bA9tVFFeOWQOOFNqeqyVafgnlIqYsI_VEoEO84I4AySb8qNKs0AQuPe474T4hFDTuOkl_BHvD-JOms6FHUrFzPZ-qjNRHfvrCqPjAhHswXZ04umXbx66KenXcgMH9L-VDz6rHpfkGlTHbyJmVt3jfHjUJYjcUAMh5lbAdDXdwUIND7ZCls


Voorkant strak ingespannen om waterpas en haaks te staan

y4m05yy7d9IWIVMHeFyfINx2tk6h86X_U4XxPKSSQunC2FDtdkSuErOAjj3O2LL2NsosqAJIGEdufixUmuz9YwoDSgWHrIeDKZLwn3uEBLvEVvHMJrQDF8cOIqG-UyKSA7Vhb-25IwTIr9MHV47rX2J_pwNcDghW6lcFigFMA87TNpozz37i_TnbkL8BA2IYDC3


De scheefstand van de wielas is nu goed te zien. Ook te zien is de ondersteuning van de draagarm om mooi horizontaal te blijven bij het lassen.

y4mHEN3F1UNzw7Nm7KQGWVEvb9MQGxkywqbsDyOajuZjw73wpSJ3PxEhK_jIxXfQdx2qR3BYy9CpagdZZSAhfpOV5zd41v7E1dKL9rRCwb2UUdhebLglmx8D2pBdlpWKFk7NI3A84zW-5CEsUgla80sTrjRV8O5WJ3aCtY5NW3hzf0rmpWPOazOJyqlVOmfS8M_


En dan het inslijpen van de arm om de stand te corrigeren, Als alles recht staat hechtlas erop en inbouwen om de stand te controleren. Daarna doorlassen en weer netjes spuiten en klaar is het beestje.

Als je nog eens een malletje nodig hebt, ligt er nog een onder de werkbank hier :)
Is het eigenlijk niet steviger om hem op de koppeling/T-splitsing los te slijpen en weer vast te lassen?

Edit; hoewel ik ook niet denk dat dit niet stevig genoeg is oid, dat niet
 
Is het eigenlijk niet steviger om hem op de koppeling/T-splitsing los te slijpen en weer vast te lassen?

Edit; hoewel ik ook niet denk dat dit niet stevig genoeg is oid, dat niet
Het zal vast iets sterker kunnen zijn maar het is ook wat meer werk. Gedachtengang was om het gietstuk op het einde vrij te maken, dat iets te draaien en alles weer vast te lassen. Uiteindelijk is het meer torsen dan vrijmaken geweest maar de as staat weer recht en haaks en gelukkig heb ik een buurman die 40 jaar in het laswerk gezeten heeft. Mijn eigen braadkunsten houden het vast ook prima (kan het bijna net zo goed als een rus denk ik) maar zijn werk is toch een klasse beter en netter.

Benno
 
vandaag het hele blok nog es goed bekeken , en met dank aan @Nejra had ik nog extra vliegwielen liggen .
Heb de krapste erop gezet nadat mijn eigen redelijk ruim was na wat gepas .
Blokje weer in elkaar geprust en de tik/kabaal is weg :t
dus toch vliegwiel niet goed vast , heb nu die krukasbout met 200nm vast gezet , en toen nog maar es een paar slagen met een doorslag erop gemept , die moer komt echt niet meer los (en loctite uiteraat)

Nu nog een setje uitlaat bochten ophalen @ Rolpa want mijne zijn ooit es goed ovaal geweest , sluiten niet af bij de cilinder .
en ik ga toch voor een elektronische onsteking , de puntjes/condensator was vernieuwd toen ik de motor kocht , maar bij nader inspectie zag ik dat de contact punten flink vonkte tussen de puntjes , dat is niet goed en wil es zon elektronische onsteking proberen .
en dan klaarmaken voor de keuring eind volgende maand .
 
vandaag het hele blok nog es goed bekeken , en met dank aan @Nejra had ik nog extra vliegwielen liggen .
Heb de krapste erop gezet nadat mijn eigen redelijk ruim was na wat gepas .
Blokje weer in elkaar geprust en de tik/kabaal is weg :t
dus toch vliegwiel niet goed vast , heb nu die krukasbout met 200nm vast gezet , en toen nog maar es een paar slagen met een doorslag erop gemept , die moer komt echt niet meer los (en loctite uiteraat)

Nu nog een setje uitlaat bochten ophalen @ Rolpa want mijne zijn ooit es goed ovaal geweest , sluiten niet af bij de cilinder .
en ik ga toch voor een elektronische onsteking , de puntjes/condensator was vernieuwd toen ik de motor kocht , maar bij nader inspectie zag ik dat de contact punten flink vonkte tussen de puntjes , dat is niet goed en wil es zon elektronische onsteking proberen .
en dan klaarmaken voor de keuring eind volgende maand .
Goed om te horen dat het toch goed af lijkt te gaan lopen! 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan