waarom geen <600CC motoren meer nieuw?

Sponzige remmen is de oplossing voor schrikreacties :). Als je eerst door de spons moet knijpen zul je bijna nooit te resoluut remmen. De remmen op mijn GSR zijn vrij sponzig. Het is dan ook lastig om moedwillig het voorwiel te laten blokkeren. Of het moet echt glad zijn.
 
Zou zelf ook graag iets van een 400cc gsx-f of cbr-f zien!

Dan moet je naar Japan gaan. Het land van de 400cc's.
Daar heb je bijv. de Suzuki SV400 of de Kawasaki ER-4 en nog meer van dat leuke spul. Hier in Nederland vind je nog wel eens een Yamaha Fazer 400, als je naar wat nieuwere motoren zoekt.

CBR400RR,FZR400, ZXR400, GSXR400RR enz. heb je hier meer dan genoeg, maar de SV & ER-4 zijn hier niet echt verkrijgbaar helaas. Aan de andere kant, wij willen allemaal grote zware motoren kopen, dus waarom iets lichts op de markt zetten als er geen vraag hier naar is?
 
Waarom zou je überhaupt lichte motoren verkopen in NL?
Het wegennet, de verkeersdrukte en de verkeersregels zijn toch ideaal voor 600cc> motor?

:+
 
Sponzige remmen is de oplossing voor schrikreacties :). Als je eerst door de spons moet knijpen zul je bijna nooit te resoluut remmen. De remmen op mijn GSR zijn vrij sponzig. Het is dan ook lastig om moedwillig het voorwiel te laten blokkeren. Of het moet echt glad zijn.

Nuja. Dat is ook een beetje de rede om niet meteen op een supersportert te stappen he? Die remmen zijn over het algemeen wat giftig })
 
Hoi mede MF's, ik heb net contact gehad met motoport en de CBR250r gaat 4190,- kosten in staat idd vanaf maart in de showroom!
 
Dan moet je naar Japan gaan. Het land van de 400cc's.
Daar heb je bijv. de Suzuki SV400 of de Kawasaki ER-4 en nog meer van dat leuke spul. Hier in Nederland vind je nog wel eens een Yamaha Fazer 400, als je naar wat nieuwere motoren zoekt.

CBR400RR,FZR400, ZXR400, GSXR400RR enz. heb je hier meer dan genoeg, maar de SV & ER-4 zijn hier niet echt verkrijgbaar helaas. Aan de andere kant, wij willen allemaal grote zware motoren kopen, dus waarom iets lichts op de markt zetten als er geen vraag hier naar is?
En de GSF400 O-) :+
 
Ben in nieuw/zeeland geweest en natuurlijk ook een paar motorbladen
gekocht daar...
En daar heb je veel mooi 400-250cc spul...zxr cbr gsxr enz... :o
 
Best jammer dat die nieuwe cbr250r een suffe twin is....

Was mooier geweest als ie net als de oude cbr250rr een 4 in lijn had. 20.000rpm janken... :)
 
Ik vind het wel een tof dingetje voor 4190 euro.
Maar vergeleken met de CBR250RR... ja dat mag je gewoon niet vergelijken.
Sowieso mis ik hier heel veel toffe motoren in Nederland.
 
:X Inderdaad, maar suf is ie wel.

Dat valt toch wel mee! Nee , voor zot rijden op B-wegen (en ook de 120 wegen)met je 100+pk, een vermogen dat je in 99% van de gevallen niet gebruikt (als je geen circuit rijd), maar wel een hoge prijs voor hebt betaald. Dat noem ik pas suf.

Ik heb veel motoren gehad, maar ik heb met de mindere pk-fietsen meer plezier gehad dan de 80 pk +ers.

Wie veel cc's en pk's nodig heeft, is bang voor de algeheel geldende moraal van de Nederlandse motorrijder: JE HOORD ER NIET BIJ ZONDER ZO'N PENISVERLENGER!! :W
 
100pk is nergens voor nodig, maar met zijn 26pk is ie niet vooruit te branden. Voor een beetje lol heb je toch wel minimaal 40-50pk nodig.
 
Dat valt toch wel mee! Nee , voor zot rijden op B-wegen (en ook de 120 wegen)met je 100+pk, een vermogen dat je in 99% van de gevallen niet gebruikt (als je geen circuit rijd), maar wel een hoge prijs voor hebt betaald. Dat noem ik pas suf.

Ik heb veel motoren gehad, maar ik heb met de mindere pk-fietsen meer plezier gehad dan de 80 pk +ers.

Wie veel cc's en pk's nodig heeft, is bang voor de algeheel geldende moraal van de Nederlandse motorrijder: JE HOORD ER NIET BIJ ZONDER ZO'N PENISVERLENGER!! :W

Mwah mijn 110pk sterke CBRetje heeft een korte eindoverbrenging, en dan gebruik je het vermogen opeens behoorlijk, tot in de 3 á 4 in de rev limiter is geen uitzondering bij woon/werk ritjes. Verbruikscijfers lopen wel terug uiteraard :P

En voordat je me gaat vervelen met je penisverleng theorie, ik heb ook een oldskool 300cc 2takt met 22pk en een 125cc met 9pk :+
 
Laatst bewerkt:
Mwah mijn 110pk sterke CBRetje heeft een korte eindoverbrenging, en dan gebruik je het vermogen opeens behoorlijk, tot in de 3 á 4 in de rev limiter is geen uitzondering bij woon/werk ritjes. Verbruikscijfers lopen wel terug uiteraard :P

En voordat je me gaat vervelen met je penisverleng theorie, ik heb ook een oldskool 300cc 2takt met 22pk en een 125cc met 9pk :+

Ik zal je niet vervelen, heb zelf ook een Cbr (13 in een dozijn-fiets) gehad, nog met 105 pk. Nooit top mee gereden. Wel eens met de ER-6 op de Duitse autobahn. Bij 215 klapte de spiegel naar binnen, was wel ff schrikken. Hier rijdt nu 35, 48 en 66 pk, prima te doen en ik mis de 3, 70pk+ fietsen die ik gehad heb helemaal niets. Een kleine 2-takt lijkt me ook leuk! :Y
 
Ik kom net een Honda CB250 Hornet tegen op marktplaats. Het is zeer zeldzaam in Europa.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan