waarom geen <600CC motoren meer nieuw?

honda vtr 250 [afbeelding]

Voor 5999,- heb je een nieuwe op NL kenteken alles betaald
Ik vind de VTR250 een van de leukste 250cc modellen. (als ik naar zijn specificaties kijk) :Y

Zo!... 5999€... best veel belasting :X ...in Spanje kost het 4.839 € en in Hongarije ongeveer 5200€
www.honda.es


honda-2501.jpg

Honda reclame filmpje (in het Spaans)
Honda reclame filmpje (in het Japans)

4.839 €
www.honda.com/au
Honda Australia

Specifications
Model Name VTR250
Engine Type Liquid-cooled 4-stroke DOHC Vtwin
Bore & Stroke 60 x 44.2mm
Compression Ratio 11 : 1
Displacement 250cc
Ignition Computer-controlled fully transistorised with electronic advance
Carburation PGM-FI electronic fuel injection
Starter Electric
Transmission 5 speed
Final Drive O-ring sealed chain
Dimensions (mm) 2,070 x 725 x 1,055 (LxWxH)
Wheel Base (mm) 1405
Seat Height (mm) 775
Ground Clearance (mm) 155
Fuel Capacity (litres) 12.4 litres (including 2-litre reserve)
Front Tyres 110/70 17M/C (54H)
Rear Tyres 140/70 17M/C (66H)
Front Wheel Z-type cross-section 5-spoke cast aluminium
Rear Wheel Z-type cross-section 5-spoke cast aluminium
Front Brakes 296mm single hydraulic disc with dual piston caliper and resin mould pads
Rear Brakes 220mm hydraulic disc with single-piston caliper and resin mould pads
Kerb Weight (kg) 161kg (F: 77kg; R: 84kg)
Warranty Period 12 Months
Max. Carrying Capacity 336kg
Loaded Weight 340kg (F: 114kg; R: 226kg)
Honda reserves the right to alter specifications and features without notice.
Verder zag ik dat het 22kW vermogen heeft, op de Honda websites van Spanje en Hongarije.

Helaas is het in Nederland nog niet te koop zover ik het weet.
Volgens mij is er een tweedehands op marktplaats ergens.


Wat mij nog opviel is dat de CBF125 kost de helft.
 
Laatst bewerkt:
5999,- valt mee.
Ga maar eens met een busje naar spanje en laat hem hier keuren,en alle kosten opschrijven.
Je moet toch bpm over een nieuwe betalen.
Maar je vermaakt je goed op zoon vtr250 op kleine bergwegetjes.
 
Wat mij nog opviel is dat de CBF125 kost de helft.

Dan heb je ook een 125cc luchtgekoeld blokje wat geen nette cijfers neerzet.
En die CBR250R zou ik ook laten staan... 1-cilinder. Doe dan op z'n minst 2 of 4. Maar met 4 heb je teveel vermogen (denk aan de CBR250RR) en met 2 is het weer geen CBR. Honda had gewoon met de nieuwe VTR moeten komen voor 5000 euro incl. rijklaarkosten. Maar nee, ze komen met de CBR250R waar je op de snelweg weer op de top van z'n kunnen zit.
 
Dan heb je ook een 125cc luchtgekoeld blokje wat geen nette cijfers neerzet.
En die CBR250R zou ik ook laten staan... 1-cilinder. Doe dan op z'n minst 2 of 4. Maar met 4 heb je teveel vermogen (denk aan de CBR250RR) en met 2 is het weer geen CBR. Honda had gewoon met de nieuwe VTR moeten komen voor 5000 euro incl. rijklaarkosten. Maar nee, ze komen met de CBR250R waar je op de snelweg weer op de top van z'n kunnen zit.
Ik dacht jij was een één cilinder lover ;)

Ik begrijp Honda wel, om een één cilinder te maken. Honda wil onder de prijs van de Kawasaki Ninja 250R een motor produceren, (al is het iets minder snel en verfijnd). Want mensen willen gewoon minder betalen. Een één cilinder blok heeft minder onderdelen dan een 2/4 cilinder blok, het is dus goedkoper om te produceren.

Ik heb nooit op een CBF250 gereden. Ik weet dus niet hoe erg zo'n kleine één cilinder trilt op de snelweg. De CBR250R zal wel een beetje op de CBF250 gebaseerd zijn, maar dan met een aerodynamische kuip.
 
Laatst bewerkt:
Honda heeft al een CBR250R website opgezet.
Honda Worldwide | CBR250R


En op een Thaise website, zegt men dat de CBR250R ABS 120.000baht, gaat kosten.

www.valetvip.com
Honda CBR 250R ABS Prices
Oct 27, 2010

Latest news from blogs car lazy side of the that Honda introduced their latest product the Honda CBR 250R, sport bike that just launched, CBR 250R, with two options, namely ABS and non-ABS (standard). In Thailand, non-ABS CBR 250R sold 100,000 baht. 120,000 baht ABS version, the ABS has been widely used on motorcycles with engines above 200 cc, especially in the United States and Europe. Cause, with engine capacity large enough engine power as well-big-brake system is needed that qualified, especially to prevent brake lock or ngeblok. During this time, based on surveys, it turns out that motorcycles are not equipped with ABS more often have an accident than those who do not.

Appearances-Honda-CBR-250-R-is-handsome-and-very-sporty.jpg


In Thailand, PCX sold 69,600 baht. Terdongkrak prices because of import duties, taxes, and so forth. Now, if the difference PCX USD 12 million, could be the difference in the CBR 250R is estimated. By this it is estimated that AHM will remove non-ABS CBR 250R Competitors, Kawasaki Ninja.
1€ = 40,8763917 Thai baht

Een Honda PCX kost daar 69.600 baht = 1702,69€ in Thailand.
Een Honda PCX kost hier in Nederland, EURO 2.590,00*
*De vermelde prijzen zijn de aanbevolen verkoopprijzen, incl. 19% BTW
exclusief afleveringskosten en kosten rijklaar maken.

Het is dus in Nederland 52% duurder. Of 890€ duurder, het zal wel aan meer factoren liggen.

Een CBR250R ABS is dus 2935,68€ in Thailand.
Een CBR250R ABS zal waarschijnlijk tussen 3825€ en 4465€ kosten.
(Eerste prijs is berekend via 890€ bij de Thaise prijs te tellen en de hoge prijs is via 52% bij de prijs van de Thaise prijs te tellen.)
De meest gunstige prijs is CBR250R zonder ABS is het in Thailand 16,67% goedkoper, dat zou in Nederland van 3187€ tot 3720€.
 
3187€ zou wel een nette prijs zijn zeg voor een nieuwe honda.


ik zou wel nieuw kopen dan denk ik.
2/3 jaar garantie d'rbij......en hij is nieuw.....niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeuuuuwwwww.

250cc dan kan ik tenminste 1/30 halen.
 
Laatst bewerkt:
ABS op een 250 :') wat voor lol valt er straks nog te beleven op zo'n apparaat als alles beheerst wordt door elektronische dictators :+
Dat ABS zul je vast wel uit kunnen zetten. Als het niet met een schakelaar gaat, dan gaat het wel met een tangetje. })
 
Ja, je kan het waarschijnlijk ook zonder ABS kopen. Dat scheelt dan waarschijnlijk 700€.
ABS op een 250 :') wat voor lol valt er straks nog te beleven op zo'n apparaat als alles beheerst wordt door elektronische dictators :+
Vooral beginners hebben een grotere kans op een schrikreactie.
3187€ zou wel een nette prijs zijn zeg voor een nieuwe honda.


ik zou wel nieuw kopen dan denk ik.
2/3 jaar garantie d'rbij......en hij is nieuw.....niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeuuuuwwwww.

250cc dan kan ik tenminste 1/30 halen.
ja, dat is dan idd een leuke prijs voor een zuinige woonwerk verkeer motortje. Maar met de Nederlandse belastingen ik denk dat de prijs zal eerder in de buurt van de 4000€ liggen.
 
Ik heb 8 motoren , degene waar ik de meeste km. mee maak is m'n YBR 125 , is m'n woon-werkmotor .
Rijdt 1; 34 en kom niet op de snelweg , perfect voor dit doel , niet poetsen , alleen benz.tanken en om de 6000 km olieververssen ( 1 liter en heeft geen oliefilter ).
Hoezo goedkoop rijden ? , en nog een electr.starter ook !! , en een benzinemeter ( die pas na 100 km begint te bewegen .
 
Dat is dan ook wel weer heel kort door de bocht, de toegevoegde waarde is op een 250 toch stukken minder dan zeg een zwaardere motorfiets. De remmen zijn veel minder fel, de snelheden een stuk vergevensgezinder, veel eenvoudiger te besturen, banden allround vaak beter, en een acceleratie die minder schrikacties teweeg brengt.

Ik heb beide (lichte en zware fietsen), en waar ik voor de zware de toegevoegde waarde van tijd tot tijd nog wel inzie heb ook op een licht eenvoudig fietsje als een 250 nooit iets gehad van had wat mis ik de ABS nu zeg...
 
En dat zijn dan de lichtste blokken voor naked fietsen. Vanaf 600 gaat het rap naar de 900, 1100CC.....

Nou nee, qua volume zijn deze blokken misschien minder groot dan sommige twee cilinder motoren, maar qua vermogen leggen ze er vaak 1/4-1/3 bovenop. Ik zou zeggen koop een motorscooter, superzuinig, relaxed, warm in de winter, weinig onderhoud. Downside: Ouwe wijven uitstraling, minder rijplezier. (subjectieve post natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 8 motoren , degene waar ik de meeste km. mee maak is m'n YBR 125 , is m'n woon-werkmotor .
Rijdt 1; 34 en kom niet op de snelweg , perfect voor dit doel , niet poetsen , alleen benz.tanken en om de 6000 km olieververssen ( 1 liter en heeft geen oliefilter ).
Hoezo goedkoop rijden ? , en nog een electr.starter ook !! , en een benzinemeter ( die pas na 100 km begint te bewegen .
Goed bezig! :}
Dat is dan ook wel weer heel kort door de bocht, de toegevoegde waarde is op een 250 toch stukken minder dan zeg een zwaardere motorfiets. De remmen zijn veel minder fel, de snelheden een stuk vergevensgezinder, veel eenvoudiger te besturen, banden allround vaak beter, en een acceleratie die minder schrikacties teweeg brengt.

Ik heb beide (lichte en zware fietsen), en waar ik voor de zware de toegevoegde waarde van tijd tot tijd nog wel inzie heb ook op een licht eenvoudig fietsje als een 250 nooit iets gehad van had wat mis ik de ABS nu zeg...
Maar vaak beginnen beginners op een lichte motorfiets. En beginners hebben een hoger kans op een schrikreactie. Ik zie de CBR250R een prima motortje als eerste motor en woon-werkverkeer motor voor niet te lange afstanden.
 
Dat is dan ook wel weer heel kort door de bocht, de toegevoegde waarde is op een 250 toch stukken minder dan zeg een zwaardere motorfiets. De remmen zijn veel minder fel, de snelheden een stuk vergevensgezinder, veel eenvoudiger te besturen, banden allround vaak beter, en een acceleratie die minder schrikacties teweeg brengt.

Ik heb beide (lichte en zware fietsen), en waar ik voor de zware de toegevoegde waarde van tijd tot tijd nog wel inzie heb ook op een licht eenvoudig fietsje als een 250 nooit iets gehad van had wat mis ik de ABS nu zeg...

Ook met de remmen van een 250 kan je het wiel laten blokkeren in een schrikreactie... en snelheden vergevensgezind heeft er weinig mee te maken, ook met lage snelheden kan je onderuit gaan. Met 160/170 is de snelheid ook niet zo heel vergevensgezind trouwens, mocht er iets fout gaat.

Banden is iets wat je zelf in de hand hebt denk ik, de standaard banden voor een ninja 250r zijn niet heel geweldig.

Nutteloos lijkt het me in ieder geval zeker niet.
 
Laatst bewerkt:
Ja alles kan wel in een schrikreactie... maar bij lagere snelheden heb je wel degelijk meer kans om een en ander op te vangen. En tuurlijk kan een hedendaagse 250 een km of 160/170 per uur halen. Hou realistisch maar 160 aan, en hoe vaak denk je dat ermee te rijden? Dan heb je gewoon de verkeerde motor gekocht...

Anyhow, om niet te ver offtopic te gaan. Ik ben toch niet in de markt voor een nieuwe fiets, dus ik hoef me er niet druk om te maken. En een ieder die de meerwaarde wel ziet heeft de optie ABS te nemen :)
 
Ik dacht jij was een één cilinder lover ;)

(sorry voor de late reactie)
Ben ik ook, maar als de concurrentie aan willen gaan met de Ninja 250 (althans, qua uiterlijk van de motor), moet je niet met een lichte éénpitter aan komen.

Het moet iemand aanspreken om met zo'n motorblok rond te rijden en de markt voor 2-4 cil. is veel groter. Nu zijn er helaas in de Benelux en de meeste omringende landen helaas geen 4-cil 250cc motoren, die moet je importeren. Maar Honda had in die CBR beter het VTR250 blok kunnen gooien. Lag al op de plank, dus geen nieuwe ontwikkelingskosten. Alleen een V-Twin met een 'CB' modelnaam is dan weer vreemd.
Honda VBR250R :P

Qua prijs onder doen voor de Ninja 250? Ik denk dat de CBR250R ook zo rond de 5000 euro zal gaan kosten.
 
Zou zelf ook graag iets van een 400cc gsx-f of cbr-f zien!

Rijd zelf een gsx600f, maar doortrekken kun je die eigenlijk nooit zonder boven de max snelheid uit te komen :(
Ja voluit in de 2 met oprijden snelweg, dan kun je tot aan de begrenzer rijden en zit je net over de 120. Maar voor de rest kun je het vermogen eigenlijk nooit legaal gebruiken.

Gevoel van snel gaan hoeft niet te betekenen dat je daadwerkelijk hard moet rijden :P

Een 400cc zou je al beter het vermogen van kunnen gebruiken, terwijl je legale snelheden blijft houden.

Maarja, ik zal wel een uitzondering zijn die zich constant aan de snelheid houd :) omdat ik gewoon absoluut geen zin heb om nog meer 'belastingen' af te dragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan