Wanneer mag je zeggen: '' ik heb een brik ''

Vakantie is voorbij ;( , werken mag weer :z , en het begint hier weer te regenen :( : dus MF'en maar weer :]

Naast leeftijd en olie-slurpen (niet lekken) van mijn brik, heb ik hier nog een brik-karakteristiek:
Mijn zoon en dochter willen niet achterop, omdat ze niet op mijn motor gezien willen worden.... :j :j :j Vraagt ze of ik het erg zou vinden als ze wel bij de vader van een vriendje achterop gaat :( :( Wat voor brik heeft die man dan, vraagt deze brikker nog. "Oh, iets van een CBR1100XX met een vliegtuignaam." ;( ;( En ik nog zeggen dat mijn brik in zijn tijd ook erg flitsend en snel was...

Dus: als je familie vindt dat je een brik hebt, dan is dat zo !

cu,
John
 
Vakantie is voorbij ;( , werken mag weer :z , en het begint hier weer te regenen :( : dus MF'en maar weer :]

Naast leeftijd en olie-slurpen (niet lekken) van mijn brik, heb ik hier nog een brik-karakteristiek:
Mijn zoon en dochter willen niet achterop, omdat ze niet op mijn motor gezien willen worden.... :j :j :j Vraagt ze of ik het erg zou vinden als ze wel bij de vader van een vriendje achterop gaat :( :( Wat voor brik heeft die man dan, vraagt deze brikker nog. "Oh, iets van een CBR1100XX met een vliegtuignaam." ;( ;( En ik nog zeggen dat mijn brik in zijn tijd ook erg flitsend en snel was...

Dus: als je familie vindt dat je een brik hebt, dan is dat zo !

cu,
John
Je hebt dit verkeerd aangepakt! Dit soort vragen moet je ook stellen: Net voor dat ze het eten krijgen. (Als je zo denkt dan ga ook maar bij die zwartevogel eten)
Of: net voordat er iets op T.V komt (En nee je hoeft niet perse vanavond aan de kabel te werken maar ja, ze hadden ook aardig kunnen zijn voor je ten opzichte van je motor)

Verder zeg altijd: Als ik dit soort dingen vraag, lieg dan gewoon net zoals jullie anders ook doen.

Zoiets? ;)

Groeten
 
He das niet eerlijk SpeedVFRiend je loopt nu 3000km voor dus maar effe snel gassen en over twee weken naar assen met een omweg........staan we weer quite, :]
 
Volgens mij mag ik wel zeggen dat ik een brik heb. Ondanks dat er geen ducktape en tie-wraps opzitten en dat hij maar zeer miniem af en toe eens een druppeltje olie op het plaveisel laat vallen. Wel heb ik ik in de drie maanden dat ik hem heb twee keer pech gehad. ik vindt dat ik gewoon qua leeftijd en uiterlijk van de fiets een brik heb.
 
heb je roest?
heb je duck tape? (en dat is toch wel een vereiste!)
heb je vaak pech?
Lekt ie?

1 vdeze is een brik, meerdere is super brik!!!

Roest : tank, frame, vorkpoten
Duck-tape(?) : kabelboom
Vaak pech : nee :(
Lekken : carter, versnellingspookje, kleppendeksel, nokkenaskettingspanner, kickstarter

Dus mijn motor heeft een brikfactor 9 :P .

Wie scoort hoger?
 
Roest : tank, frame, vorkpoten
Duck-tape(?) : kabelboom
Vaak pech : nee :(
Lekken : carter, versnellingspookje, kleppendeksel, nokkenaskettingspanner, kickstarter

Dus mijn motor heeft een brikfactor 9 :P .

Wie scoort hoger?

Mischien komt mijn CB in de buurt:

Roest : voorspatbord (doorge..),paar stukken frame
Duck-tape(?) : elektrisch
Vaak pech : nee, komt omdat ie het niet doet |( Altijd dus.....
Lekken : tank :( en een beetje olie.

Ben trouwens al wel weer aan het sleutelen maar de tank lekt nu ook en dat vind ik echt zwaar &*@#$##%&*
 
heb je roest?
heb je duck tape? (en dat is toch wel een vereiste!)
heb je vaak pech?
Lekt ie?

1 vdeze is een brik, meerdere is super brik!!!

Roest: Ergens onder de olie :?
Ducktape: heb ik wel maar ik ga voor linnentape :}
Pech: Vaak is relatief, is continu vaak :?
Tja, als ik de roest ga zoeken kom ik olie tegen.
Vooral na snelwegritten van MF toertochten :]

Nog wat toevoegingen,
de olie die die niet lekt verbrand ie (waar stand dat brikkenikoon ook al weer)
ik poets haar regelmatig (als ik in de regen rijd :+ )
 
Knik in de ontluchtingsslang, olie weg, roest in de carbateur en tank, gare kleppen, bougies en ketting, versleten balhoofdlagers ;(
maar hij heeft geen tie-wraps of ducktape :P

Brik of geen brik :?
 
voor je het weet heb je een geldbedrag bij elkaar gespaard en ben je naar Urals aan't kijken.

gearup.jpg

dit vind ik toch echt wel te gek,
vooral met dat speledingetje op de badkuip!
effe aan de kant met je koekblik! })
 
Knik in de ontluchtingsslang, olie weg, roest in de carbateur en tank, gare kleppen, bougies en ketting, versleten balhoofdlagers ;(
maar hij heeft geen tie-wraps of ducktape :P

Brik of geen brik :?

Met roest in de carbateur & tank en gare kleppen heb je zeker een brik.
Hoe gaar zijn de kleppen? Dichten ze nog af?
 
Kleppen zijn weer gesteld, meeste roest is verwijderd. Nieuwe ketting wordt er nu opgezet en straks worden de balhoofdlagers vervangen,
dan is mijn brik weer zo goed als nieuw *D
 
Vakantie is voorbij ;( , werken mag weer :z , en het begint hier weer te regenen :( : dus MF'en maar weer :]

Naast leeftijd en olie-slurpen (niet lekken) van mijn brik, heb ik hier nog een brik-karakteristiek:
Mijn zoon en dochter willen niet achterop, omdat ze niet op mijn motor gezien willen worden.... :j :j :j Vraagt ze of ik het erg zou vinden als ze wel bij de vader van een vriendje achterop gaat :( :( Wat voor brik heeft die man dan, vraagt deze brikker nog. "Oh, iets van een CBR1100XX met een vliegtuignaam." ;( ;( En ik nog zeggen dat mijn brik in zijn tijd ook erg flitsend en snel was...

Dus: als je familie vindt dat je een brik hebt, dan is dat zo !

cu,
John
bij mij is het andersom *D
 
Kleppen zijn weer gesteld, meeste roest is verwijderd. Nieuwe ketting wordt er nu opgezet en straks worden de balhoofdlagers vervangen,
dan is mijn brik weer zo goed als nieuw *D

Pas maar op, straks mag je niet meer meedoen aan de brikkentoer ;)

Op de OBT2 vond ik dat je motor er goed uit zag, maar als ik dit zo lees begint het toch al een brikje te worden :)
 
VFRobert..... Jij heb absoluut een BRIK!....

1. Veel km's
2. Reparaties
3. Hij is oud, en je bent er trots op!
4. Je zou voor geen goud (?) op een nieuwe stappen... ;-)

Groetennnnn,

8-) KiloSjon
 
heb je roest?
heb je duck tape? (en dat is toch wel een vereiste!)
heb je vaak pech?
Lekt ie?

1 vdeze is een brik, meerdere is super brik!!!

Mu pekelfiets (XJ650 1984):
Alles wat roesten kan roest: Tank, voorspatbord, uitlaten ('gatenkaas'), spiegelpootjes, velgen etc etc. Zit een deuk in de tank en wiebeld (rubber missing). Koplamp niet orgineel maar door vorige eigenaar provisorisch 'gerepareerd', knippers kapot (gedeeltelijk afgeplakt met tape) en bij elkaargehouden door tape. Ook buddie hier en daar getaped. Geen contactslot meer, starten met simpel schakelaartje...
Geen echte lekkage gevonden maar remmen doen het bijna niet meer (oude leidingen?)
Zijdeksel verloren...
Pech? Not, altijd lopen, maar ja, hoe lang nog?

Brikkie?

Stef
 
Mu pekelfiets (XJ650 1984):
Alles wat roesten kan roest: Tank, voorspatbord, uitlaten ('gatenkaas'), spiegelpootjes, velgen etc etc. Zit een deuk in de tank en wiebeld (rubber missing). Koplamp niet orgineel maar door vorige eigenaar provisorisch 'gerepareerd', knippers kapot (gedeeltelijk afgeplakt met tape) en bij elkaargehouden door tape. Ook buddie hier en daar getaped. Geen contactslot meer, starten met simpel schakelaartje...
Geen echte lekkage gevonden maar remmen doen het bijna niet meer (oude leidingen?)
Zijdeksel verloren...
Pech? Not, altijd lopen, maar ja, hoe lang nog?

Brikkie?

Stef

Een hele echte! Join the club :P
 
heb je roest?
heb je duck tape? (en dat is toch wel een vereiste!)
heb je vaak pech?
Lekt ie?

1 vdeze is een brik, meerdere is super brik!!!

oke ik zal me eerst even voorstellen, ik ben hier namelijk nieuw.

ik ben waarschijnlijk de jongste rijder onder alle rijders hier aanwezig. ik ben 21 jaar en rij (sinds kort) op een Suzuki GS 750 uit '78 :} . en volgens mij voldoet mijn soesje aan de omschrijving van Brik.

1. Roest aanwezig (al dan wel in lichte mate)
2. ik heb ook de ty wraps i.p.v. ducktape (al zou ze het wel kunnen gebruiken hier en daar.
3. tot nu toe alleen geen pech gehad, maar heb pas sinds afgelopen vrijdag mn rijbewijs!
4. hij lekt niet.... hij markeert zijn plek!

maar is dit voor jullie voldoende om mijn soes tot brik te verklaren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan