Wat doe je tegen de winterkou?

oxford heeft ook bij mij wat interesse gewekt, maar ik heb ze nog nergens te koop gezien. Het is meestal daytona, booster of saito.

Ik heb die Oxford's gezien bij Hein Gericke in het westerhavengebied. Mooie nieuwe zaak overigens.

Ben zelf overigens op advies van Jan B. 2ehands voor 35 euri aan de Dane Nordkaps geraakt met binnenhandschoen. Bevalt me tot nog toe prima, al ziet het er niet zo modisch uit.
 
maar JanB als je dan toch al een elektrische kraag hebt, wat belet je dan om elektrische handschoentjes te nemen.
overigens, ik heb het vrijwel nooit te koud bij mijn gezicht. En ik moet vrijwel altijd met open vizier rijden (al is het maar een kiertje) omdat mijn bril anders beslaat. Heb je toevallig last van je ogen oid? of is het hele gezicht koud?
en koude voeten, gewoon een boxer halen ;)
overigens zoek ik zelf ook iets voor de handen... maar ik heb eigenlijk weinig zin om zoveel geld uit te besteden :S, thermo's helpen goed zijn vrij goedkoop, maar met de kou onder nul wordt het toch tijd voor wat dikkere thermo's of misschien toch maar iets elektrisch. wat me weerhoud om elektrische handschoenen te nemen... de prijs (sjesus 180 euro voor die gerbings) het feit dat je dan weer moet gaan knutselen (maar dat is niet het grote probleem) en ik gebruik mijn linkerhand heel vaak om mijn vizier te verstellen, juist omdat ik een bril heb die nogal wil beslaan.

Wat me tegenhield is de prijs, maar vooral ook de kwetsbaarheid van de bedrading in die electrische handschoenen. Ik las toch wel erg veel klachten over die dingen. Die worden wel goed verholpen, maar dat schiet ook niet op.
Ik ga er van uit dat die kraag wat minder kwetsbaar is. Ik heb de indruk, omdat die kraag een belangrijk deel van m'n lichaam opwarmt (hals en borst), dat ik het verder ook een stuk minder koud heb.
Die Nordkapps zijn overigens ook prima. Nog geen kouwe klauwen gehad.

Op m'n hoofd/gezicht heb ik eigenlijk nooit last. Geldt ook voor m'n voeten.
 
Laatst bewerkt:
ik heb sinds kort een verwarmde onderjas gekocht. Enig nadeel is dat mijn handschoenen hierop aangesloten zijn en dit omdat de jas erg warm wordt en dus niet altijd aangesloten staat. Maar mijn handen worden eerder koud dus wil ik de handschoenen wel aan.
Maar afgelopen week -3 en kouwe wind en niet koud. :P
 
Shoei multitec
Bering colletje (primaloft), verdomd goed ding
Leren jack (was eerst een Difi, heb nu een Segura met extra binnenvoering)
trui
Tshirt

Leren broek
trainingsbroek
1, soms 2 paar sokken
Sidi's

Alpinestars zomerhandschoenen

na een half uurtje begin ik wat kou te voelen in de handen, 3 kwartier willen de voeten wel wat van zich laten horen...
maar rijdt best :)
 
ik heb een colletje van safe motoren
textiel jas (binnenvoering kwijt '( )
shirt met daaronder thermo shirt van the north face
winterbroek (soort tuin broek) met daar onder thermo broek van the north face
laarsen met dikke sokken.

ik rij zomers ook vaak met me thermospul onder me lerenpak.

woon/werk doe ik in me binnenhandschoenen,dat is tedoen de volle 900meter op de trapfiets.

ik vraag me af of er echt verschil zit merken en soorten thermokleding.
ik heb spullen van north face: is van soort fleece spul (polartec) en zit ruim maar sluit goed af.
ik heb ook een setje van umbro: veel dunneren ,75% polyester en zit vrij strak om het lichaam.

ik ga binnenkort eens kijken of ik verschil kan merken
 
Laatst bewerkt:
Enige wat ik nog niet goed krijg is mijn vingers, vaak last van dooie toppies, zal ook wel met de leeftijd te maken hebben. Handkappen staan niet op mijn fiets en aan verwarmde wil ik niet, want vergeet geheid een keer los te koppelen bij afstappen oid.

Kortom ik ben nog op zoek naar de warmste winterhandschoen, zit te kijken naar Grid, of Spidi fjord, of een goedkopere leren handschoen beetje oversized met extra fleece binnen handschoen oid. Iemand toevallig ervaring mee? Heb al wat zitten zoeken op het forum maar het is lastig een eenduidig advies te vinden.

Heb heerlijke verwarmde Gerbings. Dat vergeten los te koppelen is bij mij zo ongeveer standard, maar dat maakt niet uit. Die koppelng zit zo in elkaar (gek genoeg eigenlijk) dat ie onderweg netjes blijft zitten, maar als ik afstap moeiteloos loslaat.


Voor de rest, helmmutsje van de Lidl, textielpak (Rev-it) met voering en als het echt koud is geeft een handdoekje opgevouwen op de buik nét dat beetje extra.
 
Laatst bewerkt:
Wat doen jullie tegen de kou aan extra maatregelen?

Ik wrijf me altijd in met:
full
 
Heb heerlijke verwarmde Gerbings. Dat vergeten los te koppelen is bij mij zo ongeveer standard, maar dat maakt niet uit. Die koppelng zit zo in elkaar (gek genoeg eigenlijk) dat ie onderweg netjes blijft zitten, maar als ik afstap moeiteloos loslaat.


Voor de rest, helmmutsje van de Lidl, textielpak (Rev-it) met voering en als het echt koud is geeft een handdoekje opgevouwen op de buik nét dat beetje extra.
Ik heb inmiddels al een jaar of 4 Gerbing handschoenen (nog steeds probleemloos 1e set) en heb dat ook regelmatig. stekker zit idd goed vast, maar los genoeg om bedrading niet te beschadigen.
op headcase (ratbike) heb ik een iets meer low-budget oplossing :P
Foto-P8FJHLWP.jpg

Foto-LCPAQM3B.jpg

Foto-ETFA4XCC.jpg

Foto-IKTX3GDQ.jpg

Foto-UHPJ7V7J.jpg


zo past dat miet goed :cry:
Foto-B4D7R8YW.jpg


heng, heng, HENGGGGGG
Foto-FRXBRUD3.jpg


Zo wel :twisted: :twisted: :twisted:
Foto-ATUIRHKE.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan