Wat doen jullie met je kleding?

Hoe/waar bevestig je een karabijn haak met cijferslot aan je helm??
En de helm staat dan gewoon naast je voorwiel ??
Voor mij is dit ook altijd een afknapper om op de motort ergens de stad in te gaan omdat ik dan met die helm loop te zeulen.
Motor pak aan nog tot daaraantoe.

Yeah, wat @HighKing al zei; ik doe de reminderkabel door m'n helm, beide oogjes van de kabel door de karabijn, en die gaat vervolgens om 'n stang van het frame van de bike. De helm bungel ik aan z'n riempje aan het stuur.
 
In wat voor bochten wringen sommigen zich toch om een topkoffer te voorkomen, mag een motor ook een beetje praktisch zijn? Als ik de stad in ga/ op mijn werk aankom gaan daar helm, broek handschoenen en motorlaarzen in. Met een beetje passen en meten krijg ik mijn motorjas ook nog wel opgeborgen (heb ook nog een ‘frunk’). Dat is bij elkaar 68 liter en dat vind ik al behelpen (mijn vorige motor had 105 liter). Bovendien, waar laat je zonder koffer een slot, bandenreparatiesetje, gereedschap en ander spul?
 
Laatst bewerkt:
In wat voor bochten wringen sommigen zich toch om een topkoffer te voorkomen,
ja dat vraag ik me ook af, laat ze es normaal gaan doen en een beugel / rekkie voor een FZR1000/3GM op de markt gooien... *O**O*
 
In wat voor bochten wringen sommigen zich toch om een topkoffer te voorkomen, mag een motor ook een beetje praktisch zijn? Als ik de stad in ga/ op mijn werk aankom gaan daar helm, broek handschoenen en motorlaarzen in. Met een beetje passen en meten krijg ik mijn motorjas ook nog wel opgeborgen (heb ook nog een ‘frunk’). Dat is bij elkaar 68 liter en dat vind ik al behelpen (mijn vorige motor had 105 liter).
Sommige motoren is een topkoffer echt geen porum. En om nou altijd voor lul te rijden omdat je soms in het centrum moet zijn is ook niet ideaal.

Bovendien, waar laat je zonder koffer een slot, bandenreparatiesetje, gereedschap en ander spul?
Slot, bandenreparatiesetje en gereedschap kan bij elke motor wel onder het zadel. Als het daar niet in past heb je te veel bij :+
 
Sommige motoren is een topkoffer echt geen porum. En om nou altijd voor lul te rijden omdat je soms in het centrum moet zijn is ook niet ideaal.


Slot, bandenreparatiesetje en gereedschap kan bij elke motor wel onder het zadel. Als het daar niet in past heb je te veel bij :+

Ach voor lul, over smaak valt niet te twisten. Ik vind een motorrijder (mezelf voorop) er niet uitzien, helemaal als hij eenmaal is afgestapt (voordat hij zijn pak heeft uitgetrokken).

Een laptop kan inderdaad in een rugzak, maar dat vind ik dan weer teveel.

Ieder zijn afweging, ik kies voor gemak: topkoffer, hoog scherm, handkappen, noem het maar... :]
 
Laatst bewerkt:
In wat voor bochten wringen sommigen zich toch om een topkoffer te voorkomen, mag een motor ook een beetje praktisch zijn? Als ik de stad in ga/ op mijn werk aankom gaan daar helm, broek handschoenen en motorlaarzen in. Met een beetje passen en meten krijg ik mijn motorjas ook nog wel opgeborgen (heb ook nog een ‘frunk’). Dat is bij elkaar 68 liter en dat vind ik al behelpen (mijn vorige motor had 105 liter). Bovendien, waar laat je zonder koffer een slot, bandenreparatiesetje, gereedschap en ander spul?
Als je toch niet weet hoe je het gebruiken moet, hoeft dat gereedschap en bandenreparatie setje ook niet mee _O- . Laatste heb ik ook niet standaard bij me ondanks ruimte onder het zadel en een topkoffer, die ene keer die ik tijdens woon werk lek mocht rijden (afkloppen) vraag ik wel of iemand ff n reservewiel komt brengen, die staan in de schuur :-) En anders is het tijd voor de ANWB
 
Ik zeul alles gewoon mee, vol motorpak, 3 lagen gelamineerd en hoop dat ik niet sterf door een hitteslag. Ik heb geen praktische motor meer, die heb ik ingeruild tot 2 onpraktische motoren. En anders gewoon licht kleden (doorwaaibroek + mesh doorwaaijas en tshirt eronder)
 
In wat voor bochten wringen sommigen zich toch om een topkoffer te voorkomen, mag een motor ook een beetje praktisch zijn?
Velen blijven hardleers om er toch echt GEEN koffer op te willen. Tsja, dan moet je ook niet gaan huilen.
In Italië (Palermo, Napels, Sorrento en....en...en....) zie je overal parkeerplaatsen die vol staan met veel motoren, scooters en brommers.
De meeste 2-wielers zijn voorzien van een topkoffer. :t Makkelijk voor helm en andere zooi!

Zelf rijd ik ook al jaren met topkoffer.
Zelfs naar 't strand (parkeren op de duin-overgang!) kan alles erin.
Bij aankomst aldaar het hele motorspul IN de koffer. Alle strandspullen eruit voor een dagje in het zand.:t
Topkoffer............Ideaal!
Dat 't minder mooi zou zijn, is vooral een probleem van anderen.
Zelf zit ik ervoor en zie 'm dus niet. Met rijden ga ik 'm pas merken boven de 200.
 
Ik vroeg me net af, stel je gaat er een dagje tussenuit op de motor en je wilt vervolgens een stad bezoeken. Waar laat je je kleding dan? Zeulen jullie alle kleding mee, of

De vraag welke je jezelf moet stellen is hoeveel heb je aan (of nodig)...?
En heb je/gebruik je koffers of zijtassen? En hoeveel kun je daarin kwijt.
Draag zelf een motorbroek (met motorlaarzen) of bij warmere temperaturen een kevlarjeans (met motogympen), en daarboven een polo of t-shirt.
In de winter aangevuld met thermoshirt en/of broek.
En natuurlijk mijn helm, heb koffers dus daar gaat mijn hoofdmandje/botsmuts) in, of mijn jas en helm mee (prijs helm en intercom is een leuke prijs en laat ik liever niet achter).
Of steek een rugtas bij je in je zijtas, vouw je kleding netjes op en kleed je om en neem die mee als je een stad gaat bezoeken. Kan het op mijn laarzen of gympen wel uithouden, maar soepele schoenen lopen toch fijner.

Ken mensen die een bandana hebben of een motorcol, thermoshirt en daar overheen een t-shirt, niergordel, fleece, en nog een motorjack (en bij regen nog een regenjas), en onder de motorbroek een spijkerbroek.
Dat is mij veels te veel, 2-3 laagjes is meer dan genoeg. En bij echte koude, kan mijn polo thuisblijven, en doe ik een dunne fleece aan (mijn jas is dubbel gelamineerd, dus weegt niet veel meer bij regen, en regen en kou komen er niet doorheen).
 
De vraag welke je jezelf moet stellen is hoeveel heb je aan (of nodig)...?
Kan het op mijn laarzen of gympen wel uithouden, maar soepele schoenen lopen toch fijner.
Ken mensen die heel veel spullen hebben aangetrokken.........
De hele lijst die je hierboven op hebt genoemd gaat achter-mekaar in de topkoffer. No Problem!!
Daarna ga je lekker stad-ten of een prima dagje naar 't strand. :t

Als je goede laarzen hebt (bijv Daytona) is het ook geen enkel probleem om daarmee de hele dag te lopen.
Mss niet de meest flitsende, wel heel functioneel. Wat anderen daarvan denken daar zit ik niet mee! :9
 
De hele lijst die je hierboven op hebt genoemd gaat achter-mekaar in de topkoffer. No Problem!!
Daarna ga je lekker stad-ten of een prima dagje naar 't strand. :t

Als je goede laarzen hebt (bijv Daytona) is het ook geen enkel probleem om daarmee de hele dag te lopen.
Mss niet de meest flitsende, wel heel functioneel. Wat anderen daarvan denken daar zit ik niet mee! :9

Heb een grote topkoffer, maar naast mijn helm past er daarna niet veel meer in. Daarom eventueel de kleding óf de helm erin (liefst mee).
Maar dat is een keuze voor een ieder...
 
Terug
Bovenaan Onderaan