Wat draag je onder een textiel pak?

flowiej

MF'er
29 mei 2018
127
232
Ik ben nu wel toch wel benieuwd.

Zelf rij ik altijd met een textiel pak. Hieronder draag ik altijd alleen een boxershort en (motor)thermoshirt. Is dit zo raar? Ik begrijp van meerdere mensen dat niet de bedoeling is?
 
Met frisse weer een windstopper eronder, normaal weer een t-shirt/trui en warm weer een koelvest.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu wel toch wel benieuwd.

Zelf rij ik altijd met een textiel pak. Hieronder draag ik altijd alleen een boxershort en (motor)thermoshirt. Is dit zo raar? Ik begrijp van meerdere mensen dat niet de bedoeling is?
Waarom neem je van anderen aan wat wel/niet raar is?
Al trek je een string aan en verbind je je tepelklemmen met het stuur, jouw keus.


(Ik draag geen textiel pak, tepelklemmen of string 😅 )
 
Ik ben nu wel toch wel benieuwd.

Zelf rij ik altijd met een textiel pak. Hieronder draag ik altijd alleen een boxershort en (motor)thermoshirt. Is dit zo raar? Ik begrijp van meerdere mensen dat niet de bedoeling is?
Ik heb er altijd een extra broek/thermo broek onder. Waarom zou dat niet de bedoeling zijn? Ik vind de binnenkant van die textiel broek nou niet de meest prettige stof...
 
Gisteren was het onder de 10 graden. Thermoshirt + flanelshirt en Thermo 'Long John'. Jas en broek alleen met regenvoering. Thermovoering heb ik er uit gelaten. Zomers boxershort en T-shirt met lange of korte mouw.
 
Als ik voor de lol rijd, trek ik een leren broek aan dat vind ik een stuk lekkerder zitten als ik meer dan een uurtje op de motor zit. Onder mijn textielbroek draag ik altijd een gewone broek omdat ik dan ergens heen ben en ik daar dan niet in mijn ondergoed hoef te staan.

Maar sowieso vind ik een textielbroek ook niet lekker zitten als ik er geen andere gewone broek onder heb.
 
Ik ben nu wel toch wel benieuwd.

Zelf rij ik altijd met een textiel pak. Hieronder draag ik altijd alleen een boxershort en (motor)thermoshirt. Is dit zo raar? Ik begrijp van meerdere mensen dat niet de bedoeling is?
Even voor de goede orde, wát is niet de bedoeling?

Ik rij idd ook met een boxershort en een shirt/trui.
 
Als het voor de lol is lang ondergoed van merinowol, als het voor werk is gaat daar een gewone broek en overhemd overheen of in plaats van en als het koud is een verwarmd vest en als het takketouwtiefes koud is ook nog een verwarmde broek.
 
Dat van die tepelklemmen is wel een verdomd goed idee!
Net even een paar belletjes gepleegd, maar MKC, Motorhuis Bakker en Biker Outfit hingen meteen op toen ik naar tepelklemmen vroeg. Bij Louis zeiden ze iets sexy, maar dat was in het Duits en dat versta ik niet :-(

On-topic: mijn rij instructeur droeg een wollen base layer (oftewel lang ondergoed) onder z'n textiel pak in de winter. Zelf draag ik altijd gewoon spijkerbroek en overhemd want woon-werk. Als ik voor plezier rij in de zomer, rij ik altijd in een motorspijkerbroek en t-shirt onder de doorwaai-jas.
 
Waar ik nog niemand over gehoord hebt.
Wat is het verschil met of zonder spijkerbroek als je op je bek ga?
Is textiel ontworpen om altijd met extra broek te dragen voor optimale bescherming?
Ben wel nieuwsgierig.
 
Over 30 min zit ik op de motor en is het rond de 4 graden. Ik draag dan onder mijn textiel (of als het warmer is lerenjas) een thermo longsleve met een hardloop longsleve erboven. Dit zodat alles blijft ademen. Heerlijk warm!
 
Waar ik nog niemand over gehoord hebt.
Wat is het verschil met of zonder spijkerbroek als je op je bek ga?
Is textiel ontworpen om altijd met extra broek te dragen voor optimale bescherming?
Ben wel nieuwsgierig.
Antwoord op je eerste vraag: nog niet echt geprobeerd.
Op je tweede vraag: nee, textiel is niet perse ontworpen om er een broek onder te dragen. Een goede motorzaak vraagt ook wat je er onder gaat dragen ( dus meenemen met passen) en stemt daar de maat op af. Zo heb ik mijn broek een maat groter omdat anders mijn normale broek er niet onder past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan