Wat een verschil met Powercommander

Lone Rider

Die hard MF'er
9 sep 2002
458
38
Noord-Holland
Vanavond een PCIIIR op mijn SP2 gemonteerd en het resultaat is geweldig.
Na iets meer dan een uur was het monteren gereed en kon de motor gestart worden.
Het lastigste was het om de kabel te leggen en aan te sluiten want de connectoren zijn niet echt handig geplaatst.
Ben na een bakkie koffie maar even wezen tanken want moet weer aan het werk vanavond O-)
De motor reageert nu veel beter en de vreemde dip op 2800 toeren is verdwenen die duidelijk voelbaar was na montage Laser Duotech dempers.
Ik kan nu zelfs normaal de straat uitrijden zonder dat de motor begint te bokken bij ongeveer 25KM per uur.
De afstelling is nog standaard, deze is voor geprogrammeerd. Ik denk dat verder afstellen niet erg veel zal veranderen maar ga nog een afspraak maken.
Dit is gewoon de beste aankoop die ik ooit voor mijn motor heb gedaan.
:)
 
Vanavond een PCIIIR op mijn SP2 gemonteerd en het resultaat is geweldig.
Na iets meer dan een uur was het monteren gereed en kon de motor gestart worden.
Het lastigste was het om de kabel te leggen en aan te sluiten want de connectoren zijn niet echt handig geplaatst.
Ben na een bakkie koffie maar even wezen tanken want moet weer aan het werk vanavond O-)
De motor reageert nu veel beter en de vreemde dip op 2800 toeren is verdwenen die duidelijk voelbaar was na montage Laser Duotech dempers.
Ik kan nu zelfs normaal de straat uitrijden zonder dat de motor begint te bokken bij ongeveer 25KM per uur.
De afstelling is nog standaard, deze is voor geprogrammeerd. Ik denk dat verder afstellen niet erg veel zal veranderen maar ga nog een afspraak maken.
Dit is gewoon de beste aankoop die ik ooit voor mijn motor heb gedaan.
:)

Volgens mij gaat hij ook minder benzine gebruiken ???
weet iemand hoeveel minder :?
 
hallo,
ik heb een sp1 en daar heb ik ook een PC3r op laten
monteren

in 1e instantie zaten er streetlegal BOS sportdempers op, en de PC3 laten afstellen op de dynojetbank, het effect was heel erg goed merkbaar, vooral
wat al eerder gezegd is, de motor loopt veel soepeler en is minder bokkig.
het verbruik was voorheen ongeveer 1 op 11, 1 op 12, nadat hij was afgesteld
liep hij ongeveer 1 op 13.5,

naderhand heb ik de motor nog een keer opnieuw laten afstellen, nadat ik er
open sportdempers op had gemonteerd, (P.S.:het vermogensverschil tussen de open sportdempers en de legale dempers was slechts 1 pk en 2Nm)

ze vonden toen dat de 1 op 13.5 van de eerste keer nog beter had moeten kunnen zijn, daarom hebben ze bij de open dempers er nog wat extra aandacht aan besteed, en nu loopt de motor ongeveer 1 op 15.5, en dit is vrij constant zowel op de snelweg als op binnenwegen

bovendie
 
ging ik ook laten doen....... ;(
scheelt het ook niet in het hogere toerental????????????????
en hoeveel achterwielpekaatjes heb je nu
alleszins gefeliciteerd
 
Super! Handig hoor! ;)

ik heb af en toe last van een bokkende motor in de 2. Zeer irritant, vooral tijdens de VRO1.... :X
Heb hem zaterdag op de dyno bank gehad, 95 achterwiel pk's..... :+
 
Hallo boyzzzzzz ik ben zeer tevreden met deze berichten.
Ik ben namelijk sinds anderhalve week een trotse bezitter van een SP1.
Ik heb natuurlijk ook de verhalen over de powercommander aan gehoord.
Ik ben zeker van plan om ook dit eens aan te schaffen.
Maarja de spaarcentjes zijn na deze aanschaf even op.
Wel wil ik even melden dat ik gehoord had dat de SP1 verschrikkelijke zuipers zijn, nou ik heb mijn fiets voor m'n plezier en niet om er elke dag mee naar mijn werk te gaan, dus of ik op een dagje rijden nu voor € 30,- of € 40,- verrijdt maakt mij dus niets uit.
Diegene die de lol van een SP1 niet kunnen zien en er zo'n stomme zuip opmerking over maken zijn wel diegene die zelf s'avonds in de kroeg zitten te zuipen en dan kijken ze niet op € 50,- ( onzin dus).
Maar om er toch even zeker van te zijn hoeveel de mijne nou precies verbruikte heb ik het deze afgelopen anderhalve week even bijgehouden.
Mijn eerste tank bracht het tot ongeveer 1:12,5 niet slecht dus, maar dit is nog even in de wenfase.
Bij mijn tweede tank was het benzinelampje aan het knipperen bij 1:12 als resultaat , ik bleef dus redelijk tevreden.
Maar aan mijn derde portie genotswater kwam dus snel een einde 1:10.
Ik mag hieruit volgens mij wel concluderen dat ik nu redelijk tekeer ga op mijn SP1, en wat het nu allemaal kost zal mij worst wezen als ik er maar plezier in heb.
Wel een reden voor mij om een PC aan te schaffen is om het bokkerige er uit te halen.

Gegroet,

Een zeer tevreden SP1 rijder.
 
Vanavond een PCIIIR op mijn SP2 gemonteerd en het resultaat is geweldig.
Na iets meer dan een uur was het monteren gereed en kon de motor gestart worden.
Het lastigste was het om de kabel te leggen en aan te sluiten want de connectoren zijn niet echt handig geplaatst.
Ben na een bakkie koffie maar even wezen tanken want moet weer aan het werk vanavond O-)
De motor reageert nu veel beter en de vreemde dip op 2800 toeren is verdwenen die duidelijk voelbaar was na montage Laser Duotech dempers.
Ik kan nu zelfs normaal de straat uitrijden zonder dat de motor begint te bokken bij ongeveer 25KM per uur.
De afstelling is nog standaard, deze is voor geprogrammeerd. Ik denk dat verder afstellen niet erg veel zal veranderen maar ga nog een afspraak maken.
Dit is gewoon de beste aankoop die ik ooit voor mijn motor heb gedaan.
:)
Een Powercommander is echt super vooral als je 'm helemaal fijn laat afstellen op een geremde Dynojetbank (West Coast Motors in Alkmaar heeft zo'n dure bank). Heb er een keer eentje op een testmotor laten zetten, waanzinnig wat een verschil.
 
Wat natuurlijk een leuke bijkomstigheid is van een verlaagd verbruik is de verhoogde actieradius!! Ik kan nu tenminstre een x een tankkstation voorbijrijden zonder me zorgen hoeven te maken droog te komen staan 8-)
 
Maar aan mijn derde portie genotswater kwam dus snel een einde 1:10.
Ik mag hieruit volgens mij wel concluderen dat ik nu redelijk tekeer ga op mijn SP1, en wat het nu allemaal kost zal mij worst wezen als ik er maar plezier in heb.
Of je laat hem gewoon erg lang stationair draaien... :P . Voor een hoog verbruik hoef je echt niet "tekeer te gaan" hoor.

bravo hoor, het verbruik interesseert je niet. Maakt het je dan ook niet uit om voor mij mee te betalen? Als ik kan kiezen dan doe mij maar een zuinigere motor, meer fun voor je geld of beter minder geld voor dezelfde fun.
Plus dat je er gewoon meer vermogen uithaalt; dus als je nou echt stoer wil zijn dan koop je gewoon zo'n dure powercommander en heb je EN meer peekaas EN minder verbruik...
Dus doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor het milieu... O-) . (Postbus 51)
 
Jaja , dit is inderdaad 1 van de beste spullen die je op een SP kan zetten :}
Heb er bij de mijne ook ene opstaan ( + nog vele andere spullen :) )en het is een compleet andere motor geworden :]
Geen dipjes meer en een verbruik van 1 op 15.5 (zelfs op circuit niet meer dan 1 op 14 !! ) . En dit bij een niet zo rustige rijstijl ! Voor installatie van de PC3r was het verbruik minstens 1 op 11 !!
 
ik heb zelf in eerste instantie de powercommander gekocht omdat ik had gehoord dat de motor er behoorlijk wat baat bij heeft m.b.t. de "driveability" (gebruiksvriendelijkheid) van de motor, dit zijn dus inderdaad geen loze praatjes, ik vind het zelf echt een wereld van verschil, het karakter van het
motorblok blijft wel behouden maar hij rijdt gewoon veel lekkerder, en dan met
name het wegtrekken vanuit lagere toeren in zijn 2e of 3e versnelling

een leuke bijkomstigheid is het lagere verbruik, niet omdat het echt goedkoper
is maar wel vanwege de actieradius, voorheen begon de reserve al te branden bij de 167km en nu nu begint hij pas te branden bij de 208km, en dat is vooral bij lange ritten in onbekende omgeving met weinig bezinepompen veel relaxter rijden

op de vraag van eugene, mijn motor is afgesteld bij dynojet research (de importeur) en daar gaf hij op het achterwiel een vermogen van 126pk en 99Nm
 
Terug
Bovenaan Onderaan